וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עומד מאחורי נאום הצעירים של איינבינדר? הפועל ת"א מחפשת אופטימיות

עודכן לאחרונה: 26.12.2022 / 19:11

אם הקבוצה הכל כך חלשה של הפועל תל אביב צברה עד עתה 15 נקודות, אולי התקווה של בוקסנבוים ודראפיץ' מציאותית. וגם: על המתח שבין הציפיות מהצעירים לתפקוד של הוותיקים

תקציר ה-1:1 של בני סכנין מול הפועל תל אביב/ספורט1

1.

במסיבת העיתונאים שערכה הפועל תל אביב לפני כשבוע וחצי שידר עומר בוקסנבוים אופטימיות ותחושה שזה רק עניין של זמן עד שקבוצה תעשה את הקפיצה למעלה. גם סלובודאן דראפיץ' מרגיש ככה, בעיקר בשל העובדה שמרבית קבוצות הליגה לא באמת שואפות לפלייאוף עליון אלא רק לשרוד בליגה, וכל אחת שתחבר שני ניצחונות תוכל לטפס מעלה.

וכן, אם הפועל תל אביב הנוכחית, החלשה והלא מאיימת צברה עד עתה 15 נקודות , בערך כמו כל המובלעת של מקומות 5-13, אז אולי עם חיזוק בינואר והישאם לאיוס כשיר באמת יש מקום לאופטימיות. אבל גם בוקסנבוים ודראפיץ' מודעים לכך שכל המילים הגבוהות הללו מותנות בחיזוק של שחקנים שמשדרגים בינואר, אחרת הקבוצה תיגרר למאבקי ירידה עד לסיום העונה. החיזוק זה כבר עליהם, גם היכולת להוציא כמה שיותר כסף מההנהלה, היות ורכש זול לא יכול להוביל את הפועל תל אביב למקום טוב יותר.

דן איינבינדר שחקן הפועל תל אביב עם חסן חילו שחקן בני סכנין. מאור אלקסלסי
יש ממה להתעודד, יש ממה להיות מודאג. הפועל תל אביב/מאור אלקסלסי

2.

דן איינבינדר נתן בסיום את "נאום הצעירים" והקושי שלהם בקבוצה הבוגרת, ואף הזכיר שהוא לקח שתי אליפויות בנוער עם בית"ר ירושלים. אפשר היה לשים לב שהקפטן לא אומר את הדברים סתם. אחרי שתי אליפויות בנוער הוא היה נער פוסטר בוגרים, סחב שערים והביא כדורים. היו שם שחקנים שאפשר היה ללמוד מהם כמו גל אלברמן, עידן טל וברק יצחקי, כאלה שהובילו. גם שלומי אזולאי הקשר מכיר את זה אחרי שהיה מהשחקנים המובילים של קבוצת הנוער של מכבי חיפה ובנבחרת הנוער. גם בן ביטון, שלקח גביע עם קבוצת הנוער של הפועל תל אביב ולא מצאו לו מקום בבוגרים.

שחקנים כמו איינבינדר ועידן ורד דווקא משמשים כמודל בריא לצעירים האלה, אך כולם גם יודעים שהם צריכים זמן. המעבר מנוער לבוגרים הוא שונה בין שחקן לשחקן והם צריכים את הזמן שלהם כדי להיות דומיננטיים, במיוחד לאור העובדה שהפועל תל אביב לא מחזיקה ישראלים או זרים מובילים שימשכו אותה, ובמקביל כמות הצעירים גדולה מאוד ולא סבירה למועדון גדול. שמונה או תשעה בסגל ושלושה או ארבעה בהרכב זה די חריג.

חשוב להבהיר שכל הצעירים של הפועל תל אביב הציגו אתמול (ראשון) יכולת סבירה ב-1:1 מול בני סכנין, רק שיש הבדל בין להיות "בסדר" לבין להוביל את הפועל תל אביב למקומות אליה מצפים האוהדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
עידן ורד שחקן הפועל תל אביב. מאור אלקסלסי
הוחלף מהר מדי? דילמה סביב ורד והוותיקים/מאור אלקסלסי

3.

כמדי שבוע, הפועל תל אביב תצטרך לעשות חושבים מה היא עושה עם מחלקת ה"ותיקים" שחלקה נשרפה בחודשים האחרונים. לאחר המשחק נגד הפועל חיפה עידן ורד זכה למחמאות על השינוי שהביא וההשפעה שלו, שאת מרביתה עשה במהלך המחצית השניה. אתמול הוא הוחלף במחצית וזאת הייתה נראית החלטה מהירה מדי. הפועל תל אביב צריכה להמר על הניסיון בסיטואציה שהיא נמצאת בה. שלומי אזולאי ברבע שעה פלוס נראה יעיל יותר משחקנים ששיחקו 70 דקות ודור אלו שכבר נמחק בישל את שער השוויון וכמעט סיים עם צמד בישולים ושער ניצחון.

בשבוע הבא תפגוש הפועל את מכבי נתניה, ומהמשחק שלאחריו תוכל לשתף שחקני רכש חדשים שיצורפו, שהראשון מביניהם הוא בנג'מין טיידי שכבר חתם. סטפן מרינוביץ' דווקא הציל את הקבוצה מהפסד אתמול עם שתי הצלות אך במועדון ממשיכים בנסיונות להחתים שוער ושחקן להתקפה. בנוגע לאנטואן קונטה, שמעדיף לשחק כמגן ימני ולא כבלם, במידה ויימצא בלם מתאים הוא ישוחרר.

האזינו: אופיר סער על הנעשה בהפועל תל אביב

אנטואן קונטה שחקן הפועל תל אביב. מאור אלקסלסי
ישוחרר? קונטה/מאור אלקסלסי

4.

הפועל תל אביב נוהגת לערוך טקסים לפני משחקים ולהודות לשחקני עבר ודמויות נוספות. לפני המשחק הבא, היא צריכה לערוך טקס דומה לכל אחד מ-500 אוהדים או יותר שהגיעו אתמול לדוחא במזג אוויר נוראי ועודדו לאורך כל המשחק. כדורגל הם לא רואים. הם עוברים שנים של סבל מתמשך, בלי לראות טיפת אור בקצה המנהרה. זה ברמת מזוכיזם, אבל זה מה שמיוחד בהם. כיום הפועל תל אביב היא קהל עם מועדון, ולא להפך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully