וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחרטת? ארבעה אקסים של מכבי ת"א בין השחקנים היעילים ביורוליג

עודכן לאחרונה: 25.12.2022 / 8:21

אוואנס, לסור, ג'ונס ודרק וויליאמס בטופ 20, בעוד מהסגל הנוכחי של הצהובים יש רק נציג אחד - לורנזו בראון. ומי מדורג ראשון?

תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 25.12/ספורט1

לאור האכזבות הרבות ביורוליג, החליפה מכבי תל אביב לא פעם את רוב סגל הזרים שלה בשנים האחרונות. לעתים זה הוכיח את עצמו, אך עושה רושם שלאחרונה, שחקנים שלא מצליחים לממש את הפוטנציאל שלהם ביד אליהו דווקא פורחים בקבוצה אחרת.

העיתונאי הספרדי אלברו דה רואה המציא מדד יעילות המחשב מספר נתונים סטטיסטיים, ולפיו, לא פחות מארבעה אקסים של מכבי תל אביב נמצאים ברשימת 20 השחקנים הטובים ביורוליג העונה.

המדורג הגבוה ביותר מביניהם (5) הוא קינן אוואנס, שפרץ בשורות הפועל חיפה בעונת 2020/21, ולאחר מכן קיבל חוזה בשורות הצהובים. אוואנס הגיע ליד אליהו עדיין כרכז צעיר יחסית, חסר ניסיון ברמות הגבוהות של היבשת, וסיפק ממוצעים של 8.5 נקודות, 2.5 ריבאונדים ו-3.6 אסיסטים למשחק. בסיום העונה היתה למכבי תל אביב אופציה להאריך את חוזהו, אך היא בחרה שלא לעשות זאת, הרכז האמריקאי חתם בז'לגיריס והפך לאחד הגארדים הטובים ביבשת. במחזור האחרון נבחר ל-MVP של השבוע עם 32 נקודות על הראש של באיירן מינכן, ועד כה הוא מעמיד ממוצעים של 16.7 נקודות (50 אחוז מהשדה, 45 אחוז ל-3), 3.3 ריבאונדים ו-3.9 אסיסטים לערב.

קינן אוואנס שחקן מכבי תל אביב עם דרק וויליאמס. דני מרון
איך מכבי תל אביב היתה נראית איתם? אוואנס ו-וויליאמס/דני מרון

מיד אחריו ברשימה (6) נמצא מתיאס לסור. שחקן הפנים הצרפתי חתם בספטמבר 2021 על חוזה זמני, לאור פציעתו של אנטה ז'יז'יץ', וכשהקרואטי חזר, בעיקר בילה על הספסל. בחמישה משחקי יורוליג העמיד ממוצעים של 7.4 נקודות ו-3.4 ריבאונדים, ולאחר שסיים את דרכו, חתם בפרטיזן בלגרד. העונה הוא אחד הגבוהים היעילים במפעל, עם 12.7 נקודות (68.9 אחוז מהשדה), 7.5 ריבאונדים ו-1.3 חסימות.

כריס ג'ונס, אותו החליף קינן אוואנס, מדורג 14 וחולק סיפור דומה - גם הוא הגיע ליד אליהו כרכז חסר ניסיון ביורוליג, גם הוא סיים את דרכו אחרי עונה אחת בלבד (7 נקודות, 1.8 ריבאונדים, 2.8 אסיסטים), וגם הוא פרח מחוץ למכבי תל אביב. מיד לאחר מכן סיפק עונה טובה בווילרבאן, ששדרגה אותו לוולנסיה. העונה הוא מעמיד ממוצעים של 14.4 נקודות, 2.8 ריבאונדים ו-5.1 אסיסטים למשחק.

השם האחרון ברשימה הוא דרק וויליאמס (16). הבחירה השנייה בדראפט ה-NBA לשעבר שימש כאחת ההחתמות הנוצצות של הצהובים בקיץ שעבר, והעמיד ממוצעים של 9.8 נקודות, 3.3 ריבאונדים ו-1.0 אסיסטים למשחק. בסיומה עזב, מצא בית חדש בפנאתינייקוס והעונה הוא רושם את עונתו הטובה ביותר בקריירה האירופית שלו, עם 14.7 נקודות, 5.1 ריבאונדים ו-1.5 אסיסטים לערב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מי ספורטאי השנה של 2022?

ליאונל מסי
קיליאן אמבפה
קארים בנזמה
סטפן קרי
ארמנד דופלנטיס
רפאל נדאל
112963 משתתפים

מי ספורטאית השנה של 2022?

בת' מיד
איגה שביונטק
סידני מקלאפלין
טובי אמוסאן
יולימאר רוחאס
אג'ה ווילסון
50190 משתתפים

למכבי תל אביב יש נציג אחד ברשימה - לורנזו בראון, המדורג שביעי. אלכסנדר וזנקוב העילאי מאולימפיאקוס מדורג ראשון, מייק ג'יימס, ואסילי מיציץ', וויל קלייברן ואוואנס, כאמור, סוגרים את הטופ 5.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully