וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קח אותי, אוליבר: מי יהיה השוער של באיירן מינכן בסיבוב השני?

עודכן לאחרונה: 24.12.2022 / 11:01

מנואל נוייר שבר רגל בתאונת סקי, ואלופת גרמניה בוחנת את האופציות להתמודד עם המצב. נבאס, ליבאקוביץ', בונו, זומר ואמיליאנו מרטינס הוזכרו כמועמדים. מי הכי מתאים? את השאלה כדאי להפנות קודם כל לאוליבר קאן

תקציר: מנצ'סטר סיטי - ליברפול 2:3/ספורט1

במונדיאל שגרתי בקיץ זה לא יכול היה לקרות, אבל אחרי ההדחה המוקדמת מההרפתקה הקטארית בחורף נסע מנואל נוייר לחופשת סקי, שבר את רגלו וגמר את העונה. כעת ניצבת באיירן מינכן בפני סוגיה מרתקת - מי ימלא את מקומו של הקפטן בין הקורות בסיבוב השני? לגבי דבר אחד יש קוצנזוס מוחלט - לא ניתן להמשיך רק על שוער המשנה סוון אולרייך, הן כי במועדון לא לגמרי סומכים על יכולתו של הוותיק בן ה-34 שלא בהכרח הצטיין כאשר מילא את מקומו של נוייר בעונת 2018/19, והן כי פציעה שלו עצמו תכניס את הקבוצה למצוקה אמיתי. לשוער השלישי, יוהאנס שנק בן ה-19, אין ניסיון מינימלי. אז בפני ההנהלה הבווארית עומדות מספר אופציות, והיא החלה לבדוק אותן לעומק מיד אחרי התאונה של נוייר.

הפתרון המתבקש, לפחות ממבט ראשון, הוא להחזיר מהשאלה את אלכסנדר נובל. באיירן העבירה את השוער המבטיח, אותו רכש משאלקה ב-2020, למונאקו לפני שנה וחצי, ותקופת ההשאלה אמורה לפוג בקיץ הקרוב. לפי הדיווחים בתקשורת, בחוזה עם המועדון מהנסיכות יש סעיף המאפשר לקצר את שהותו תמורת תשלום מסוים, ואם זה המצב, הרי שהכל נמצא בידיים של באיירן. לפי פרסומים אחרים, יש צורך לנהל משא ומתן עם מונאקו בכל מקרה, ואז המצב לא יהיה טריוויאלי, כי נובל הוא חלק אינטגרלי מתוכניותיה. מאז הגיע בקיץ 2021, לא החמיץ הגרמני דקת משחק בליגה, סייע לסיים במקום השלישי אשתקד - וגם העונה נמצאת מונאקו במאבק על העפלה לליגת האלופות.

שוער באיירן מינכן מנואל נוייר אחרי פציעה בחופשת סקי. טוויטר, צילום מסך
נפצע בתאונת סקי והותיר את באיירן ללא שוער. מנואל נוייר/צילום מסך, טוויטר

ויש גם סוגיות אישיות מורכבות. כאשר חתם נובל בבאיירן, דווח כי בחוזהו הוכנס סעיף עם מספר מינימלי של משחקים בהרכב - התניה הזויה כאשר הוא היה אמור לשמש גיבוי לנוייר. עדיין לא ברור אם באיירן אכן התחייבה לכך, אבל אם כן, הרי שההבטחה הופרה, ונובל שותף ב-4 משחקים בלבד ב-2020/21. זה לא מצא חן בעיניו, והיחסים עם הקפטן היו מתוחים. יש הגורסים כי זו הסיבה לכך שנובל לעולם לא זומן לנבחרת, והוא אף הביע פומבית חוסר שביעות רצון ממעדו, הן בעצמ ווהן דרך סוכנו שמשתדל לעשות המון רעש.

היו, אם כך, לא מעט בעיות בחדר ההלבשה, וההשאלה אורגנה לשנתיים על מנת להפסיק את הקררס לתקופה ארוכה. במהלך שהותו במונאקו, המשיך נובל לטעון דרך סוכנו כי אין בכוונתו לחזור לבאיירן כל עוד נוייר שם, כי מטרתו היא לשחק על בסיס שבועי. זה מבורך, כמובן, אבל החוזה של נוייר מסתיים ב-2024, ויש גם אפשרות כי יוארך. ואם זה המצב, צריך נובל להישאר במונאקו, אולי במסגרת מכירה, או לחפש קבוצה אחרת שתקלוט אותו בהשאלה. החזרה לבאיירן לחצי עונה אמנם אפשרית, אבל היא תיצור מתיחות מיותרת לקראת ההמשך. ואולי המנהל הספורטיבי חסן סליהמידז'יץ' ממשיך לטעון כי נובל הוא שוער העתיד של באיירן, בפועל זה ממש לא ברור, מה גם שאיכותיות מוטלות בספק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שוער נבחרת קוסטה ריקה, קיילור נבאס. רויטרס
לא סביר שהקטארים ישחררו אותו דווקא ליריבה שלהם בליגת האלופות. קיילור נבאס/רויטרס

אם מוותרים על נובל, יש צורך להביא שוער מבחוץ, ואפשר לשקול השאלה לחצי עונה. כאן עלה שמו של קיילור נבאס, שמתייבש העונה על הספסל של פריז סן ז'רמן, בעוד המאמן כריסטוף גאלטייה העניק את האפודה הראשונה לג'אנלואיג'י דונארומה. הקוסטה ריקני לא מרוצה ממצבו, ישמח למצוא קבוצה חדשה בקיץ, והשאלה למינכן תהיה פשוט מושלמת עבורו מכל הבחינות. יש כאן רק בעיה מהותית אחת - באיירן תשחק מול סן ז'רמן בשמינית גמר ליגת האלופות, והקטארים לא מתלהבים מהרעיון לחזק אותה בשוער מצוין משורותיה. לנבאס תהיה מוטיבציה עילאית מול הקבוצה שהדיחה אותו, ויהיה זה מגוחך מבחינת סן ז'רמן להפסיד לשוער שלה.

אוליבר קאן יודע את זה, ואת השלבים הסופיים במונדיאל הוא הקדיש לבחינת מועמדים נוספים לבאיירן. באופן משעשע, מתוך 4 הכוכבים שעמדו בין הקורות בחצאי הגמר, לא פחות מ-3 מוזכרים כאלטרנטיבות שנבחנות על ידי הבווארים בימים אלה.

שוער נבחרת קרואטיה דומיניק ליבאקוביץ' מול נבחרת מרוקו. רויטרס
האופציה הכי ריאלית. דומיניק ליבאקוביץ'/רויטרס

האופציה הפשוטה ביותר היא דומיניק ליבאקוביץ'. הקרואטי עשה קפיצה מטאורית מבחינת מוניטין במהלך גביע העולם, כיכב לא רק בדו קרב הפנדלים מול יפן ונגד ברזיל, אלא גם הצטיין לאורך כל הדרך, ובמיוחד כאשר גבר על סלסאו ברבע הגמר. הוא לא צפוי להיות יקר במיוחד, דינמו זאגרב לא תעמוד בדרכו אם ירצה לעזוב אחרי שנים כה רבות, ובגיל 27 אין לליבאקוביץ' גם בעיה עקרונית לחתום על חוזה לטווח ארוך ולהמתין בסבלנות לפרישתו של נוייר. במקרה כזה, אפשר יהיה למכור את נובל ולטפח את הקרואטי כיורש, אבל ייתכן שעדיין יש בבאיירן ספקות לגבי התאמתו לאתגר.

בונו, הכוכב המרוקאי של סביליה, נזרק כשם אפשרי בתקשורת אף הוא. האנדלוסים שקעו בתחתית בליגה הספרדית, ויש יסוד סביר להניח שהשוער לא יתנגד להשתדרג לבאיירן, גם אם יצטרך לשבת על הספסל במשך תקופה מסוימת אחרי שיוכיח את עצמו בסיבוב השני העונה. עם זאת, עלותו דווקא עלולה להיות גבוהה יותר, כי הוא האריך ממש לפני מספר חודשים את חוזהו בסביליה עד 2025. גם בונו הוא פנדליסט מצוין, אבל הוא הוכיח את עצמו כבר מזמן כשוער עם יכולות מגוונות, ונחשב לאחד הטובים בעולם עוד לפני המונדיאל. ייתכן שבאיירן תעדיף לא לשלם סכומים גבוהים מדי עבור מי שיהיה שוער משנה בעונה הבאה.

גמר מונדיאל 2022: אמיליאנו מרטינס, שוער נבחרת ארגנטינה. GettyImages
השוער הכי טוב במונדיאל יחזק את באיירן מינכן? אמיליאנו מרטינס/GettyImages

ויש גם אמיליאנו מרטינס. הנסיקה המופלאה של הארגנטיני משוער משנה זניח בארסנל לאלוף עולם הושלמה תוך קצת יותר משנתיים, ובגיל 30 נדמה שהוא רק מתחיל את הקריירה. באופן טבעי, סוכנו מתחיל לפזר רמזים לפיהם אסטון וילה היא לא בדיוק המועדון בו הוא רוצה להמשיך למשך תקופה ארוכה, ובאיירן יכולה להיות יעד קסום מבחינתו, גם אם יצטרך לשבת על הספסל בעונה הבאה. עם זאת, וילה לא צפויה לוותר עליו בקלות, ובאיירן צריכה לשקול אם הארגנטיני מתאים לה מבחינת הסגנון ומבחינת אופי שהתברר כייחודי לאורך המונדיאל, ובמסגרת החגיגות אחריו.

ויש גם שוער נוסף, שמסתמן כאלטרנטיבה מעניינת מאוד, במיוחד לאור העובדה כי הוא תמיד נהנה לספק את הסחורה דווקא נגד באיירן. יאן זומר, הגיבור השווייצרי של בורוסיה מנשנגלדבאך הוא מומחה למשחקים מול הבווארים, והצטיין במיוחד העונה כאשר קבע שיא בונדסליגה עם 19 הצלות ב-1:1 באליאנץ ארנה באוגוסט. חוזהו בגלדבאך מסתיים בקיץ, ונכון לעכשיו המגעים להארכתו לא התקדמו באופן משמעותי. לכן, לבורוסיה עשוי להיות אינטרס למכור אותו בינואר, על מנת לא לאבד את הכוכב הוותיק שלה ללא תמורה. האם זומר יסכים להיות המחליף של נוייר בעונה הבאה? זו שאלה מסקרנת, אבל השווייצרי הוא גם שוער שמסוגל לנצח את הקפטן בטווח הארוך.

כשוער עבר אגדי, קאן יודע לנתח את הסוגיה טוב יותר מאחרים, וסביר כי ההחלטה האחרונה תהיה בידיו. לבחירה של באיירן עשויה להיות לא רק השפעה מיידית על המשך העונה והסיכוי לנצח את סן ז'רמן בליגת האלופות, אלא גם בטווח הבינוני והארוך. מי יודע, אולי לתאונת הסקי של נוייר יהיו השלכות מפתיעות על עתידה של הקבוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully