וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינו זוארץ: "אין אג'נדה לצמצם את הליגות אבל יהיו קריטריונים כדי לשחק"

22.12.2022 / 13:47

בית הדין העליון יכריע בראשון האם לקבל את עמדת ועדת הכשירות שפסקה שזוארץ כשיר להתמודד בבחירות לראשות ההתאחדות לכדורגל, ובינתיים דיבר במסע"ת: "צריך לבצע רפורמה רחבה בכדורגל הישראלי". עו"ד מאירי: "אי קיום הבחירות באופן תקין הוא אסון"

חמישה ימים לבחירות לראשות ההתאחדות לכדורגל מדבר לראשונה שינו זוארץ, שרוצה לרשת את מקומו של יושב הראש המכהן אורן חסון. בניגוד לחסון שכבר ערך בחודש האחרון מספר ריאיונות, העדיף זוארץ להמתין, לעשות עבודת שטח והיום כאמור החליט לדבר. סיבה נוספת לכך שזוארץ שתק היה המאבק המשפטי שמנהל מולו חסון, שטוען כי זוארץ לא יכול להתמודד על התפקיד בשל הסיוע הכספי שהעניק בעבר לכמה קבוצות כדורגל.

השבוע החליטה ועדת הכשירות שזוארץ וחסון כשירים להתמודד על תפקיד יושב ראש ההתאחדות וחסון הגיש מיד ערעור על כך לבית הדין העליון. היום נודע כי הערעור יתקיים ביום ראשון הקרוב בהרכב של חמישה דיינים בבית הדין העליון שליד ההתאחדות לכדורגל. למעשה, 48 שעות בלבד לפני הבחירות יצטרכו הדיינים להכריע האם הם מקבלים את פסיקת ועדת הכשירות שנימקה באריכות את החלטתה או שהם חושבים אחרת באשר לכשירות זוארץ. לא מן הנמנע כי בכל החלטה אשר תהיה, ינסה אחד המתמודדים לעתור לבית משפט אזרחי נגדה.

מורן מאירי, העורך דין מטעם מכבי תל אביב שנכח באירוע, הדגיש בנוגע לערעור של חסון כי "אי קיום הבחירות באופן תקין בכל ארבע שנים מהווה אסון להליך הדמוקרטי והתקין של ההתאחדות". מצב כזה עלול להוביל להתערבות של רשם העמותות ולייצר פגיעה משמעותית בהתאחדות.

שינו זוארץ מועמד ליו"ר ההתאחדות לכדורגל. יותם רונן
אילו שינויים יעשה? שינו זוארץ/יותם רונן

"אנחנו הולכים לשנות את ההתאחדות לכדורגל", פתח שינו במסע"ת, "יש לנו רשימה של קבוצות שינהלו את ההתאחדות לכדורגל ואני גאה לעמוד בראשן. הכנו תוכנית שהוצגה לכל הקבוצות קיבלתי הערות. באתי להגיד את הדברים שלי כדי שלא נשמע סיפורים שאנחנו שומעים כל היום. אני מעל 15 שנה בכדורגל הישראלי. יש לי חזון ואני רוצה לראות שינוי מעמיק בכל המערכות שמנהלות את הכדורגל בישראל, ובראשן ההתאחדות לכדורגל" .

"צריך לבצע רפורמה רחבה בכדורגל הישראלי. המנהלת וההתאחדות חייבות לעבוד יחד באופן שוטף. צריך להטמיע את ענף הכדורגל דרך בתי הספר. אנחנו חייבים להכפיל את כמות השחקנים הפעילים. חייבים לשדרג באופן משמעותי את המאמנים בארץ. אם זה על ידי השתלמויות ומרצים. העברת השליטה בכל מה שקשור למאמנים להתאחדות לכדורגל. צריך לוודא שהמאמנים עוברים את ההשתלמויות הנכונות. מאמן זה מקצוע, זו לא השלמת הכנסה. אם זו תהיה השלמת הכנסה, אז ככה זה ייראה".

"אני חושב שצריך לשקול את החזרת הליגה הארצית עם בקרה מלאה. נחזיר לשם את הטוטו וגם שידורי טלוויזיה כדי להשיג תקציבים. צריך לשקול גם הקמתן של יותר קבוצות ב', זה קיים באירופה ואין סיבה שזה לא יהיה קיים כאן. אני מתכנן להקים אגף נשים שיפעל כגוף נפרד בהתאחדות לכדורגל. להקים מרכזים גם לבנות ולהשוות את תנאי הנבחרות של הבנים לתנאים של הבנות. אפשר לנסות לשלב את ליגות הנשים כמשחק מקדים למשחקים של הגברים. זה ייצור באז וימשוך עניין".

"צריך למצוא את העונשים הנכונים בתקנון"

על העונשים בבית הדין: "יש המון פעולות שצריך לבצע בתקנון. אין לי ספק שהענישה כרגע היא לא פרופורציונלית וגם הענישה הקולקטיבית צריכה לרדת מסדר היום, בעיקר שיודעים מי האנשים וטיפלו בהם, אין שום סיבה שכל הקהל ייענש. צריכים לשנות את התקנון".

על השאלה על כך שאורן חסון מנסה לגרום שהוא לא יתמודד: "זכותו של כל אדם לערער, אני מאוד מאמין בדמוקטיה ובזכות האדם לבחור ולהיבחר. הלוואי והיו עוד מועמדים לתפקיד, זה היה עושה את הבחירות ליותר מעניינות. אני מקווה שבית הדין ישנה את ההחלה ונוכל לנהל בחירות דמוקטית לטובת הכדורגל יהשראלי. זאת פעם ראשונה שיש בחירות אמיתיות. אני מקווה שביום שלישי שנינו נתמודד ומי שישיג את מירב הקולות ינצח".

האם הניצחון בכיס? "אני חי את השטח, אני עובר אינסוף קבוצות ועשיתי מצגות בדרום, במרכז ובצפון. אני לא אוהב להשתחצן, אבל לנצח זה בקלפי. צריכים לעבוד, יש לנו עוד מה לעשות ואם נמשיך בצורה הזו אין לי ספק שגם ננצח".

האם בקדנציה אחת אפשר לשנות כל כך הרבה: "יש הרבה כספים שנמצאים וצריך לדעת להביא ואתם. כסף קיים, זה יהיה מאתגר וקשה, אבל אם לא נאמין שאנחנו יכולים - אז לא הייתי מעז להעלות אותם לסדר היום. אני חושב שהכוח שיש לנו היום מבחינת קבוצות שהן נותנות לנו את הרוח הגבית לעשות את השינויים ואין לנו עסקנים שמושכים למקומות אחרים. אין לי ספק שיהיה לנו מסלול הרבה יותר קל לעשות את זה. אני מבין שיש היום רצון אמיתי לשינוי ולהחזיר את הקבוצות להוביל את ההתאחדות לכדורגל. הן מבינות שאין ברירה אחרת".

איך אפשר למגר את האלימות במגרשים: "אני חושב שצריך קודם כל למצוא את העונשים הנכונים בתקנון. עונשים קולקטיביים לא ימנעו את הבעיה הזה. אנחנו צריכים לטפל בזה ביחד עם המשטרה והפרקליטות, למצוא את הדרך הנכונה. זה לא נמצא רק בכדורגל, אתם רואים מה קורה בכבישים ובכל מקום. אם לא נבין שאנחנו רוצים סביבה שלו תהיה נעימה וטובה, זה לא יקרה, האלימות הפיזית נמצאת בכל מקום במדינה. לכו תראו מה קורה במשחקים של ילדים, בין ההורים לבין הקבוצות ובינם לבין עצמם. זה לא לעניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully