וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונדיאל הסתיים, והמשקיעים הישראלים האלה כבר מתכוננים למונדיאל הבא

רגע אחרי שריקת הסיום הדרמתית של משחקי גביע העולם בכדורגל קטאר 2022, ב-CityR Group כבר נערכים למונדיאל שיתקיים בצפון אמריקה 2026

מופע הספורט היקר, המושקע והנצפה ביותר בעולם הגיע לאקורד הסיום שלו, וביבשת אמריקה כבר נכנסים לכוננות מונדיאל 2026. משחקי המונדיאל נחשבים לבוננזה כלכלית, וטומנים בחובם הזדמנויות לפיתוח מואץ של הערים המארחות. מסיבה זו השקיעה קטאר בהכנת התשתיות למשחקים סכום עתק של לא פחות מ-200 מיליארד דולרים, במטרה ליהנות מהפירות הכלכליים שמניב הטורניר גם שנים קדימה. פיתוח תשתיות לפרויקט ענק בסדר גודל של משחקי הגביע העולמי כוללות בין היתר השקעה בפיתוח שדות תעופה ונמלים, כבישים ומערכות תחבורה המתאימות לעומס הצפוי במבקרים, מתקני ספורט ואצטדיונים ברמה גבוהה, פיתוח שטחי פנאי והתכנסות כמו גם השקעה במלונאות, תיירות, הסעדה ומבני ציבור באופן כללי. האירוע עצמו מעצים את העיר המארחת ומסייע במיתוגה כמובילה אזורית וכאבן שואבת למעטפת של הקהילה העסקית.

את המונדיאל שיערך בעוד ארבע שנים יארחו במשולב ארה"ב, קנדה ומקסיקו. באופן טבעי, החלוקה נותנת את הרוב המוחלט של הערים המארחות למדינה הגדולה מכולן, ארה"ב, כאשר מתוך 16 הערים המארחות, 11 שייכות לה: סיאטל, סן פרנסיסקו, לוס אנג'לס, קנזס סיטי, דאלאס, אטלנטה, יוסטון, בוסטון, פילדלפיה, מיאמי, וניו יורק / ניו ג'רזי. במטרה לרכב על גלי הבוננזה הכלכלית הצפויה ולטייב את המומנטום העסקי, יש מי שרואה בלוקיישנים הנבחרים הללו לאירוח המונדיאל הבא כיעד נחשק להעשרת פורטפוליו תיק ההשקעות. ואכן, בהקשר זה, ממחקרים שערכו סוכנויות דירוג אשראי ואנליסטים נמצא כי לאירוח משחקים בסדר הגודל המדובר יש השפעה לטווח הבינוני והארוך של שנים קדימה על התמ"ג ועל הנעת הכלכלה המקומית כולה.

אצטדיון NRG ביוסטון. יחצ,
אצטדיון NRG ביוסטון, אחד הלוקיישנים במונדיאל הבא/יחצ

מבין רשימת הערים שזכו לארח את המשחקים הצפויים, ביוסטון, טקסס, יש מי שמוצא כבר כיום יתרונות משמעותיים רבים. חברה כזו היא קבוצת סיטיאר - Cityr Group קבוצה יזמית העוסקת בהשקעות נדל"ן בארה"ב. בימים אלו מדווחת הקבוצה על השלמת פרויקט נוסף תחת המותג Maple . סגמנט זה של סיטיאר הפועל מ-2017 מנגיש למשקיעים כשירים אפיק השקעה יציב ואטרקטיבי של פיתוח תשתיות באזורי ביקוש בארה"ב- בדגש, כאמור, על יוסטון טקסס. בצד העמקת האחיזה בסגמנט פיתוח התשתיות ביוסטון, ממשיכה הקבוצה לקדם השקעות גם בסגמנט מתחמי המולטי-פמילי בו היא פעילה מזה למעלה מעשור, בדגש על אזורי הביקוש של ניו-יורק, יוסטון ואטלנטה הנחשבים מאוד פופולאריים ונהנים מהגירה חיובית חזקה. "כוננות המונדיאל 2026" חלה גם על התפוח הגדול ועל אטלנטה, מה שמבטיח פריחה ושגשוג נדל"ני באזור.

אורי פריש יזם- מייסד ובעלים: "בשנים האחרונות זיהתה CityR שהתמקדה בהשקעה במתחמי מולטי-פמילי, נתונים המסמנים בועה למחירי נכסים מניבים ולכן בחרה לפתח סגמנט חדש בו היא רואה פוטנציאל רב- פיתוח תשתיות. החברה זיהתה את המגמה בראשיתה, השכילה לנצל את שנת השיא בשוק הנדל"ן ומימשה במהלך שנת 2021 נכסים מניבים בהיקף של 200 מיליון דולר. את תחום פיתוח התשתיות לשכונות מגורים ממקדת סיטיאר גרופ באזור יוסטון טקסס, העיר הרביעית בגודלה בארה"ב, הנהנית ממגמת הגירה חיובית של כ- K100 תושבים בשנה, במיוחד מקליפורניה, ניו יורק ופלורידה. טקסס מהווה מוקד תעסוקה מרכזי וחזק, עם תעשייה צומחת, השקעה גדולה של חברות בתחום האנרגיה, וגם מהווה מרכז רפואי מהגדולים בעולם עם עשרות בתי חולים בפרופיל גבוה. יוסטון, המורכבת מאוכלוסייה צעירה ומשכילה, היא מטרופולין צומח וחשוב, בירה כלכלית ותרבותית אזורית, ולכן גם הפכה לביתן של תעשיות משמעותיות רבות ובהן McDonalds, Walmart ו United Airlines". זאת ועוד, מוסיף פריש, "לעומת מדינות אחרות הסובלות עדיין מהאטה משמעותית והשפעות של מגפת הקורונה, בטקסס ניכר התיקון בכלכלה, כאשר היא בין המדינות היחידות שהגדילו את מספר המשרות בגידול של כ- K80 בשנה".

רועי מרציאנו. יחצ,
רועי מרציאנו/יחצ
אורי פריש. יחצ,
אורי פריש/יחצ

רועי מרציאנו מייסד ובעלים: "בימים אלו מקדמת החברה בטקסס מספר פרויקטים חדשים הנמצאים בשלבי אישור ופיתוח שונים. קצב אישורי הבנייה המואץ הנהוג במדינה מאפשר לנו לקדם את הפרויקטים, כאשר איתור הקרקעות האטרקטיביות מתבצע על ידי מיטב אנשי המקצוע, תוך הקפדה על תהליך בדיקת נאותות יסודי האורך מספר חודשים טרום הרכישה. השקעות בסגמנט התשתיות הן יציבות, בעלות גורם סיכון מבוקר, פחות מושפעות מתנודתיות השוק ובעיקר- מגובות בביקושים גבוהים מצד שוק שסובל ממחסור בדיור בר השגה באזור זה של ארה"ב. קרן ההשקעה בתשתיות מתמחה בתכנון ופיתוח תשתיות לשכונות חכמות המתוכננות בקפידה, לרבות תכנון הוליסטי של מתקנים המותאמים לצרכי הקהילה, באזורים הנהנים מביקושים גבוהים לדיור בר השגה.

"המותג Maple שם למטרה לתכנן שכונות עשירות במתקנים לרווחת הציבור, מעודדות חיים בריאים, בדגש על חשיבה ירוקה ושילוב מסלולי ריצה, מתקני כושר, מסלולי אופניים וכיו"ב. תכניות אלו עולות בקנה אחד עם התכנון לארח את הטורנירים של מונדיאל 2026". זאת ועוד, הוא מסכם, "השקעה בתשתיות מהווה תחום השקעות אלטרנטיביות פחות מוכר למשקיעים ישראלים ונהנה מפריחה וקידום במיוחד בארה"ב, שם יש לו רוח גבית מצד הממשל האמריקאי המעודד השקעה נרחבת בתשתיות. לכן, המטרה שלנו היא הנגשת תחום ההשקעות האטרקטיבי הזה למשקיעים כשירים בישראל".

  • עוד באותו נושא:
  • מונדיאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully