וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא NBA חדש: פיניקס נמכרה תמורת 4 מיליארד דולר

עודכן לאחרונה: 21.12.2022 / 9:34

המיליארדר האמריקאי ושחקן המכללות לשעבר מאט אישביה רכש את המועדון מידיו של רוברט סארבר. שיקגו מתאוששת: "היינו צריכים את זה"

תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 21.12/ספורט1

עידן רוברט סארבר הגיע לסיומו. הבעלים החדש של פיניקס סאנס יהיה המיליארדר האמריקאי מאט אישביה, שירכוש את המועדון (וגם את קבוצת הנשים פיניקס מרקורי) תמורת סכום שיא של 4 מיליארד דולר, כך מדווחים בארצות הברית.

"אני מאושר להיות הבעלים החדש של הסאנס והמרקורי", אמר אישביה, איש עסקים יהודי שעשה את רוב הונו (כ-5.4 מיליארד דולר) בעסקי המשכנתאות. הוא ישתלט על המועדון בצוותא עם אחיו, ג'סטין. "מאט הוא האיש הנכון להוליך את המועדונים הללו וללוות אותם לעידן החדש", אמר סארבר, שהושעה לשנה ונקנס ב-10 מיליון דולר לאחר שחקירת NBA מצאה שהוא השתמש בכינוי גנאי לשחורים לפחות חמש פעמים - והיה מעורב גם במספר מקרים של "התנהגות לא שוויונית כלפי עובדות". סארבר, אגב, רכש את המועדון תמורת 401 מיליון דולר ב-2004.

מדובר, כאמור, בהיסטוריה של ממש: השיא הקודם נרשם ב-2019, כשג'ו טסאי רכש את ברוקלין תמורת 2.35 מיליארד דולר. לשם השוואה, סטיב באלמר רכש את לוס אנג'לס קליפרס תמורת 2 מיליארד דולר ב-2014. "הכדורסל נמצא בבסיס חיי, ואני משוכנע שנוכל להביא למועדונים הללו הצלחה", אמר אישביה, ששיחק בעבר במכללת מישיגן סטייט ואף זכה איתה באליפות ב-2000.

* ניו יורק ממשיכה בשלה, עם ניצחון שמיני רצוף - הפעם 94:132 משכנע על גולדן סטייט. "אף אחד מאיתנו לא מדבר על הרצף", טען ג'יילן ברנסון. "אנחנו פשוט אומרים אחד לשני להמשיך ככה ומנסים להיות הקבוצה הכי טובה שאנחנו יכולים. יש לנו הרבה שחקנים שיכולים לספק משחקים מפלצתיים". ג'וליוס רנדל הוסיף: "ניצחונות מביאים לביטחון, אבל אנחנו רק בדצמבר". מנגד, האלופה עם הפסד רביעי בחמשת משחקיה האחרונים. "הניקס בקצב טוב", הודה סטיב קר. "הם היו גדולים עלינו. שקענו הלילה".

* אחרי ארבעה הפסדים רצופים ודיווחים על חילוקי דעות בין זאק לאבין ודמאר דרוזן, התאוששה שיקגו עם 103:113 במיאמי. לאחר שספגו 150 נקודות ממינסוטה, הבולס הידקו את ההגנה. בילי דונובן הודה: "ברור שלעתים חלק מהשחקנים מתוסכלים, אבל מבחינתי אפשר להגיב רק בשתי דרכים - להילחם חזק יותר, או להמשיך כך. צריך להפסיק לדאוג מרגשות ולהתחיל לפעול". ניקולה ווצ'ביץ' שהצטיין הוסיף: "היינו זקוקים לזה, אני מקווה שנלמד מזה".

* אחרי ההצגה ההיסטורית של 40 נקודות, 27 ריבאונדים ו-10 אסיסטים, ניקולה יוקיץ' סיפק היסטוריה מעט צנועה יותר כשהפך לשחקן השלישי בהיסטוריה שרושם טריפל דאבל של 13 נקודות, 13 ריבאונדים ו-13 אסיסטים. השניים הקודמים היו לארי בירד ומג'יק ג'ונסון. יוקיץ' וחבריו ניצחו את ממפיס ועקפו אותם בפסגת המערב (לשתי הקבוצות מאזן זהה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully