וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל תל אביב: "הסכם העברת המועדון חתום, אנחנו בהליך נאותות"

האדומים ערכו מסיבת העיתונאים, המנכ"ל לירן מוכתר: "אף אחד פה לא לקח כסף לכיס". בוקסנבוים: "גם ריאל מדריד טעתה עם הזאר"

תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 20.12/ספורט1

מנכ"ל הפועל תל אביב, לירן מוכתר, והמנהל המקצועי של הקבוצה, עומר בוקסנבוים, כינסו היום (שלישי) מסיבת עיתונאים כדי לדון על המצב הכלכלי והמקצועי של האדומים.

מוכתר אמר: "טובת המועדון לנגד עינינו. אנחנו קמים בכל בוקר לעשות את הכי טוב להפועל תל אביב. הוסמכנו על ידי הבעלים לנהל את המועדון באופן שוטף, אני בפן הניהולי ועומר בפן המקצועי. אין גורמים אחרים שמתערבים או קובעים. אנחנו מתייעצים עם הבעלים, אבל בסופו של דבר מקבלים את ההחלטות".

מוכתר עדכן גם בנוסף להעברת המועדון: "בשנים האחרונות בועז תושב השקיע הרבה זמן ומאמצים למצוא רוכש עם 'כיסים עמוקים'. אני חושב שהמאמצים שלו נשאו פרי. 'הקבוצה האמריקאית' מאוד רצינית, עם אסטרטגיה, ניסיון ורעיונות רציניים. יש להם את הידע והיכולת. הבעלים חתמו על הסכם מסגרת, על מכירת 100 אחוז מהזכויות - בכפוף לבדיקת נאותות. זה תהליך מאוד מורכב שמתנהל בצורה טובה ובשיתוף פעולה מלא. ההסכם חתום על ידי כל הבעלים. מדובר על העונה הבאה ולא על העונה הזו".

המנכ"ל התייחס ל"קבוצה האמריקאית": "אנחנו במצב כלכלי ומשפטי טוב, זה מועדון ממרכז הארץ עם קהל גדול, יש לנו מחלקת נוער מצוינת... מכל הסיבות האלו הם רצו להיכנס למועדון. מאוד התרשמתי מהניסיון והידע שלהם. הסכומים שהם הולכים להביא, יותר גבוהים מהסכומים שאנחנו רגילים אליהם בשנים האחרונות".

לירן מוכתר מנכ"ל הפועל תל אביב. ניב אהרונסון
"הסכומים של 'הקבוצה האמריקאית' יותר גבוהים מהסכומים שאנחנו רגילים אליהם בשנים האחרונות". מוכתר/ניב אהרונסון

מוכתר אמר: "אני מאמין בשקיפות, אין דבר יותר טוב מהאמת. אבל כמו בכל גוף עסקי, יש דברים שהם חסויים. יש כל מיני שמועות ואני פה לעשות סדר ואני מדבר על מכירת השחקנים. קודם כל אני רוצה להגיד שאנחנו במועדון מאוד גאים בהצלחה וההתפתחות של שחקנים שגדלו כאן ויצאו לחו"ל. כל ילד שמגיע למחלקה יודע שהוא יוכל להתקדם".

מוכתר ביקש גם להתייחס לטענות על כך שהקבוצה נחלשה בגלל שנמכרו שחקנים מרכזיים ולא הושקע כסף כדי לחזק אותה: "הכנסנו 16 מיליון שקל ממכירת שחקנים. שני מיליון נכנסו לכיסוי הגירעון ונשארו 14. תזרימית, 9 מיליון מיועדים לעונה הזו ו-5 לעונה הבאה. אבל אתייחס לכל ה-14.

"6.5 מיליון שקל הופנו להקטנת הגירעון וכיסוי חובות עבר שנבעו מכל מיני גורמים, בוררויות, מס הכנסה, הלוואות... הדברים האלה מאחורינו. 3 מיליון הופנו לתקציב השחקנים בעונה הנוכחית ומיליון לרכישת לאיוס ואוז'בולט. יש עוד 1.5 מיליון שקל שלצערי נעשה בהם שימוש לכיסוי הנזק מהעונשים. ויש עוד שני מיליון שמיועדים כאמור לעונה הבאה. זה כסף שייכנס רק בספטמבר".

מוכתר סיכם את הנושא הזה: "כל שקל שנכנס וכל שקל שיוצא, יש לו הסבר וכתובת. אף אחד פה לא לקח כסף לכיס. צריך להבין: הקטנת הגירעון משמעותה לקרב את הרוכש הבא. הקטנו את הגירעון משמעותית וזה צעד שמקרב את הרוכש הבא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
תרשים מבנה ארגוני הפועל תל אביב. הפועל תל אביב, אתר רשמי
תרשים מבנה ארגוני הפועל תל אביב/אתר רשמי, הפועל תל אביב

עומר בוקסנבוים: "כמעט בכל ליגה בסוף העונה המיקום של הקבוצות תואם את התקציבים שלהן. אנחנו במקום 5-8 בליגה מבחינת התקציב. נכון שהיינו רוצים עם 4-5 נקודות ולשחק כדורגל טוב. זה לא קורה וזה לא נעים, אבל אני לא מתרגש. הביקורות הופכות אותי ליותר חזק. אני חושש יותר מהצלחות כי דווקא בכישלונות אני עומד ומתחזק".

המנהל המקצועי הוסיף: "נשארה עוד חצי עונה. בחמש השנים האחרונות הפועל עברה רק פעם אחת 13 נקודות בסיבוב הראשון. כמובן שאנחנו רוצים יותר. גם אני טעיתי, אבל לא צריך להתרגש. אם לא לומדים מהטעויות זו כבר בעיה. גם כשמביאים את אדן הזאר לריאל מדריד ב-100 מיליון יורו זה יכול לא להצליח".

על השינויים בינואר אמר בוקסנבוים: "יש 25 שחקנים בסגל, בשביל להביא צריך לשחרר. מעבר לעניין של תקציב, לא נכון מקצועית לשחרר שחקנים בלי להחתים או להפך. טיידי מצטרף וזה אומר שנצטרף לשחרר זר, ויכול להיות שנשחרר עוד זר. יש גם כמה ישראלים שאנחנו מדברים איתם".

המנהל המקצועי של הפועל תל אביב עומר בוקסנבוים. ניב אהרונסון
נצטרך לשחרר זר אחד, אולי שניים. בוקסנבוים/ניב אהרונסון

על המשך העונה אמר בוקסנבוים: "סלובו מאמן נהדר, יש פה צוות מדהים. עוד מעט יגיעו שחקנים חדשים ותהיה קבוצה חדשה וטובה. אני בטוח שהדברים ישתנו, אבל צריך טיפה סבלנות".

על סטפן מרינוביץ': "אולי טעינו בגלל העניין עם הקהל, אולי לא הבנו את המטען. כבר במשחק האימון הראשון קיללו אותו ומשחק הראשון בגביע הטוטו שרקו לוז בוז. בגלל ששוער קצת בזבז זמן במשחק אחד הוא פסול בהפועל תל אביב...? אין שוער שלא ירד ליגה להוציא את דניאל פרץ שהוא צעיר ואת ג'וש כהן שהגיע לפני שנתיים. לא נעים להיכנס למועדון חדש וישר לספוג קללות ושריקות. מפה התפתח כדור שלג שקשה לעצור, אבל אנחנו מחזקים אותו".

על הוותיקים: "עידן ורד הוא היחיד שדיברתי איתו ואמרתי לו שאולי כדאי לו לחפש קבוצה אחרת. אני חייב להגיד עליו מילה טובה, הוא התאמן טוב, שימש דוגמה, מנהיג, מתאמן הכי טוב. לאף שחקן אחר לא נאמר שהוא משוחרר. אזולאי? אמרתי לו שהוא יצטרך להילחם ושאולי הוא לא יקבל את הדקות שהוא מצפה להן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully