וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמדג'ה: "טורניר בארץ מלחיץ יותר. רוצה לראות את הצעירים פורצים"

20.12.2022 / 6:33

טורניר המאסטרס היוקרתי יוצא לדרך בשעה 10:00 בארנה בירושלים: נבחרת הג'ודו הישראלית מקווה למדליות, שמונה אלופים אולימפיים הגיעו

המדליסט האולימפי אורי ששון פורש מג'ודו/צילום: ניב אהרונסון. עריכה: ניר חן

טורניר המאסטרס הבינלאומי בג'ודו ייצא לדרך הבוקר (שלישי) בארנה בירושלים. המאסטרס הוא אחד מהאירועים הבינלאומיים היוקרתיים ביותר שנערכו בארץ, בהשתתפות כ-400 ספורטאים מרחבי העולם, כולל הנבחרות האיכותיות מיפן וצרפת. האיראני סעיד מולאי ישתתף גם הוא בתחרות, שתימשך במהלך חג החנוכה, עד יום חמישי.

מדובר בטורניר השלישי בחשיבותו בענף הג'ודו אחרי האולימפיאדה ואליפות העולם, והספורטאים המשתתפים בו יכולים לזכות בניקוד הגבוה ביותר בדירוג העולמי. מדליית זהב ב'מאסטרס' שווה 1,800 נקודות דירוג, מדליית כסף 1,260 נקודות ומדליית ארד 900 נקודות (לשם השוואה בגרנד סלאם מדליית זהב מעניקה 1,000 נקודות).

לאחר שבשנה שעברה התקיימה התחרות בקטאר, בשנה זו ירושלים תארח ותקיים את ה'מאסטרס', שאליו מוזמנים 36 ספורטאים וספורטאיות המדורגים ראשונים בכל קטגוריה על פי הדירוג העולמי, עם לא פחות משמונה אלופים אולימפיים שזכו במדליית זהב שישתתפו בתחרות השלישית בחשיבותה בסבב העולמי.

מאמני נבחרת הג'ודו של ישראל שני הרשקו, אורן סמדג'ה חוגגים. Harry How, GettyImages
"מצפים להישגים מכמה ג'ודאים". אורן סמדג'ה/GettyImages, Harry How

במשקל עד 52 ק"ג נוכל לראות את דיסטריה קרסינצ'י הקוסובורית, האלופה האולימפית מטוקיו (זכתה במשקל 48 ק"ג), וביחד איתה חברתה לנבחרת נורה ג'קובה שזכתה גם כן בזהב בטוקיו במשקל עד 57 ק"ג.

לירושלים יגיע גם לאשה בקאורי הגיאורגי שהעניק למדינה שלו זהב אולימפי במשקל עד 90 ק"ג.
יפן, עם ייצוג מכובד של שני אלופים אולימפיים מטוקיו כאשר במשקל עד 100 ק"ג, נוכל לראות את ארון וולף ואת סונה אקירה במשקל מעל 78 ק"ג.

לתחרות יגיע גם לוקאס קרפאלק הצ'כי בן ה-32 שזכה בשתי מדליות זהב אולימפיות ובשתי מדליות ארד אולימפיות, כאשר בריו 2016 זכה בזהב במשקל עד 100 ק"ג ובטוקיו, זכה בזהב האולימפי במשקל מעל 100 ק"ג.

ייצוג מכובד גם לברזיל עם הספורטאית הוותיקה והמרשימה רפאלה סילבה בת ה-30, שזכתה בזהב האולימפי בריו 2016 והוכתרה פעמיים לאלופת עולם בפער שנים גדול, כאשר זכתה בזהב לראשונה בגיל 21 בשנת 2013. תשע שנים לאחר מכן, ב-2022 היא זכתה בשנית בזהב באליפות העולם כשהיא בת 30. וכמובן, נזכה לראות את הנבחרת הישראלית.

מאמן נבחרת הגברים אורן סמדג'ה אמר לקראת פתיחת התחרות: "כל טורניר בארץ מלחיץ יותר, אבל נהנה מקהל ביתי שידחוף את הספורטאים. השנה שלנו לא הייתה רוויה במדליות בגברים. טורניר המאסטרס נותן הרבה נקודות ואנחנו מצפים להישגים מכמה ג'ודאים. יש לנו בעבר 11 מדליות במאסטרס השונים. אני רוצה לראות את הצעירים יותר פורצים. אם תהיה מדליה זה יהיה מעולה. יש לנו נבחרת נשים טובה מאוד".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
דיסטריה קרסניצ'י, ג'ודוקא קוסוברית, אלופה אולימפית עד 48 ק"ג. רויטרס
מדליסטית הזהב מטוקיו תתחרה בירושלים. דיסטריה קרסניצ'י/רויטרס

סדר הקרבות של הישראלים

יום שלישי, 20.12 - היום הראשון לתחרות:

נבחרת הגברים:

ים וולצ'ק ומתן קוקולייב עד 60 ק"ג
טל פליקר וברוך שמאילוב עד 66 ק"ג

נבחרת הנשים:

שירה ראשוני ותמר מלכה עד 48 ק"ג
גפן פרימו עד 52 ק"ג
תמנע נלסון לוי עד 57 ק"ג

יום רביעי, 21.12 - היום השני לתחרות:

נבחרת הגברים:

טוהר בוטבול ועידו לוין עד 73 ק"ג
שגיא מוקי ויפתח בדש עד 81 ק"ג

נבחרת הנשים:
גילי שריר, ענבל שמש וכרם פרימו עד 63 ק"ג.
מאיה גושן ומאיה קוגן עד 70 ק"ג.

יום חמישי, 22.12 - היום האחרון לתחרות:

נבחרת הגברים:

לי קוכמן וגיא גורביץ עד 90 ק"ג
פיטר פלצ'יק עד 100 ק"ג וסרפים קומפנייץ 100+ ק"ג

נבחרת הנשים:

ענבר לניר עד 78 ק"ג
ורז הרשקו 78+ ק"ג.

זמני תחרות רשמיים:

יום שלישי: מוקדמות 10:00, גמרים 17:00

יום רביעי: מוקדמות 11:00, גמרים 17:00

יום חמישי: מוקדמות 10:30, גמרים 17:00

גפן פרימו מול אסטריד נייטו, ג'ודו. David Finch, GettyImages
מתחרה כבר ביום הראשון. גפן פרימו/GettyImages, David Finch

יו"ר איגוד הג'ודו משה פונטי: "גורמים רבים שיתפו פעולה כדי שישראל וירושלים יארחו אירוע כל כך יוקרתי ומרשים. אני רוצה להודות לראש עיריית ירושלים משה ליאון וצוותו, שר הספורט חילי טרופר, השר לענייני ירושלים זאב אלקין, ליו"ר איגוד הג'ודו העולמי מריוס ויזר, ידיד אמת של הספורט הישראלי, ולצוות הישראלי בראשות המנכ"ל נועם גרינברג שעמל כל כך הרבה כדי שנארח פעם נוספת תחרות בינלאומית כה חשובה. תודה לטוטו, לבנק ירושלים ולסילבן אדמס על התמיכה והעזרה".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "מדובר באירוע ספורט בינ"ל נוסף שמגיע לעיר הבירה ומוסיף כבוד רב ויוקרה גדולה לירושלים, בירת הספורט של ישראל. עירנו הפכה בשנים האחרונות לאבן שואבת לתחרויות בינ"ל מענפי ספורט שונים, אשר מביאות עמן עוד ועוד ספורטאים ותיירים מחו"ל שנחשפים ליופייה ולייחודיותה של ירושלים. נמשיך להשקיע, לפתח ולעודד את הספורט בעיר בכל הרבדים והמישורים. בהצלחה רבה לכל הספורטאים והספורטאיות המשתתפים בתחרות".

יאיר קפלן, מנכ"ל בנק ירושלים: "בנק ירושלים מברך ומאחל הצלחה לכלל המתמודדים. תחום הג'ודו הנו אחד מהתחומים המרכזיים בענף הספורט בישראל ואנו מצפים להמשך השגים מרשימים בתחום.
הבנק גאה לתמוך בספורטאים האולימפיים ובענף הג'ודו בפרט, כחלק מחתירה למצוינות והישגיות ישראלית".

יו"ר הטוטו, שבתאי צור: "הטוטו גאה להיות בין נותני החסות לטורניר המאסטרס היוקרתי שיתקיים השנה בירושלים, ונחשב לאחד מאירועי השיא החשובים בעולם בענף הג'ודו. הטורניר מהווה הזדמנות מיוחדת לקהל הישראלי לפגוש מקרוב במיטב ספורטאי הג'ודו מהארץ ומהעולם. אני מאחל הצלחה רבה לחברי וחברות הנבחרת הישראלית".

מנכ"ל הטוטו, מאיר ברדוגו: "הטוטו רואה זכות גדולה להיות שותף בהבאת תחרויות ספורט יוקרתיות לישראל כדוגמת טורניר המאסטרס. אני מזמין את הקהל הרחב להגיע לירושלים כדי לעודד את הנבחרת הישראלית בימי התחרות, וליהנות מחוויה ספורטיבית בינלאומית בלתי נשכחת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully