וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"פלופ" די מריה שמר על השיא של יובנטוס. זה ייגמר בפרידה?

ניצחון ארגנטינה השאיר את הביאנקונרי כמועדון עם הכי הרבה שחקנים שזכו במונדיאל, באיטליה תוהים אם לכוכב שאיכזב העונה נותרה מוטיבציה להמשיך

בווידאו: ישראלים חוגגים את ניצחון ארגנטינה במונדיאל/צילום: אבי רוקח

זה היה הערב של ליאונל מסי. זה היה הערב של אמיליאנו מרטינס. זה היה הערב של גונסאלו מונטיאל. אך זה היה גם הערב של אנחל די מריה. אחרי שהחמיץ את גמר מונדיאל 2014 בשל פציעה, די מריה סגר אתמול (ראשון) מעגל עם השער שהעלה את ארגנטינה ל-0:2 על צרפת בגמר 2022. השחקן בן ה-34 אמנם יצא בדקה ה-64 וראה את חבריו נקלעים לאחת הדרמות הגדולות בתולדות הכדורגל, אך את החותם שהוא שוב הותיר על הגמר והזכייה של ארגנטינה לא יהיה ניתן לקחת ממנו.

כבר עשור וחצי שדי מריה נחשב לאיש שמכריע גמרים עבור ארגנטינה. הוא כבש את השער היחיד בגמר האולימפי ב-2008, השער היחיד בגמר הקופה אמריקה ב-2021 ואת אחד השערים ב-0:3 על איטליה ב"פינאליסימה" - המפגש בין אלופת אירופה לדרום אמריקה. אתמול בקטאר הוא הוסיף לעצמו שער במעמד היוקרתי מכולם.

גמר מונדיאל 2022: אנחל די מריה, שחקן נבחרת ארגנטינה. GettyImages
האיש של ארגנטינה בגמרים. די מריה/GettyImages

עם זאת, קשה להגיד שהחודשים שלפני המונדיאל היו מוצלחים מבחינת די מריה. אחרי שנדחק לספסל בפריז סן ז'רמן ועזב, הארגנטינאי הגיע ליובנטוס אך נקלע איתה למשבר מקצועי עמוק. הגברת הזקנה הודחה מליגת האלופות כבר בשלב הבתים אחרי קמפיין מביך שכלל הפסד למכבי חיפה (בו נפצע די מריה) וגם בליגה הביאנקונרי אינם פקטור במאבק האליפות.

ב"גאזטה דלו ספורט" האיטלקי כינו היום את די מריה כמי שלפתע הפך מ"פלופ" בארבעת החודשים האחרונים ל"גיבור בגמר שניתן מאלוהים". מאז פתיחת העונה די מריה, וגם חברו לקבוצה ולנבחרת לאנדרו פארדס (המושאל מפ.ס.ז'), ספגו ביקורת על היכולת החלשה ובארץ המגף תהו אם הם שומרים על עצמם לקראת המשחקים בקטאר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
גמר מונדיאל 2022: אנחל די מריה, שחקן נבחרת ארגנטינה. GettyImages
דאג שיובנטוס תישאר השיאנית. די מריה/GettyImages

די מריה מחזיק בחוזה עד תום העונה, אך סימני השאלה בנוגע לעתידו רלוונטיים כבר לחלון ההעברות שייפתח בינואר. לפי ה"גאזטה", המשך דרכו של די מריה במועדון מוגדר כסימן שאלה, כאשר הדבר תלוי בשיפור היחסים בין השחקן למועדון. כזכור, יובנטוס עברה בשבועות האחרונים טלטלה גדולה עם התפטרותה של ההנהלה. גורם נוסף שעשוי להשפיע הוא מידת המוטיבציה של השחקן, אחרי שהשיג את המטרה החשובה מכל מבחינתו בקריירה.

בכל אופן, יובנטוס יכולה להיות מרוצה מדבר אחד שסידרו לה פארדס ודי מריה. בזכות ניצחונה של ארגנטינה על צרפת, יובנטוס נשארה הקבוצה ששלחה הכי הרבה אלופי עולם לאורך ההיסטוריה - 27. הגברת הזקנה הובילה את הרשימה עוד לפני המונדיאל כשבאיירן מינכן במקום השני עם 24 - אך ניצחון צרפתי היה מביא למהפך בפסגה מכיוון שבטריקולור יש שלושה שחקנים מבאיירן (קינגסלי קומאן, דאיו אופמקנו, בנז'מן פבאר) ורק אחד מיובנטוס (אדריאן ראביו). אגב, 22 מתוך 27 אלופי העולם של יובנטוס הם איטלקים, כאשר שלושת הזרים האחרים ברשימה הם צרפתים - דידייה דשאן וזינדין זידאן ב-1998 ובלס מטוידי ב-2018.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully