וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועד האולימפי ותמיר - תאגיד מיחזור האריזות בישראל הכריזו על שיתוף פעולה

14.12.2022 / 15:54

הסכם זה מתחבר לאג'נדה אותה מוביל הוועד האולימפי הבינלאומי ומקדמת ערכים של קיימות, חברה וסביבה: "מבינים שאנחנו בעיצומה של משימה גלובלית לעצור את הריסתו של כדור הארץ"

שת"פ בין הוועד האולימפי לתאגיד תמיר. הוועד האולימפי,
רני איידלר, מנכ״ל תמיר, יעל ארד וגילי לוסטיג/הוועד האולימפי

הוועד האולימפי בישראל חתם הבוקר, יום רביעי, ה 14.12 על שיתוף פעולה עם תמיר, תאגיד מחזור האריזות בישראל. הסכם זה מתחבר לאג'נדה אותה מוביל הוועד האולימפי הבינלאומי ומקדמת ערכים של קיימות, חברה וסביבה.

הפעילות של הוועד האולימפי הבינלאומי מתמקדת בחמישה היבטים מרכזיים שמתבטאים בפעילויות השונות - בנייה ירוקה על פי תקני הקיימות בנושאים של מחזור חומרים, חיסכון בצריכת החשמל והמים. בנוסף יילקחו בחשבון השלכות האקלים כתוצאה מההתחממות הגלובלית בתכנון מתקנים ואירועי ספורט תוך מציאת פתרונות ידידותיים לסביבה להפחתת זיהום האוויר, ומכאן שיתוף הפעולה עם תאגיד המחזור תמיר שכל פעילותו שמירה על הסביבה וקידום המחזור בישראל.

במסגרת שיתוף הפעולה, הוועד האולימפי בישראל ותמיר יפעלו בשלושה עוגנים מרכזיים: משלחות אולימפיות, חינוך והחיבור המתבקש למוזיאון החוויה האולימפית.

במסגרת המשלחות האולימפיות, תמיר והוועד האולימפי ישתפו פעולה בחיבור האג'נדה לשטח הן בהובלת הספורטאים האולימפיים, אשר ייקחו חלק חשוב בפרויקטים סביב עולמות הקיימות, איסוף ומחזור במטרה לסחוף את הציבור הרחב לעשייה פרקטית כה חשובה ובהעלאת המודעות לנושא.

בהיבט החינוכי תושרש אג'נדת המחזור והקיימות באירועי, תכני, קורסים, ועדות ותוכניות חינוכיות אותן מוביל הוועד האולימפי בישראל. בנוסף, אג'נדת המחזור תבוא לידי ביטוי בשיח השוטף של מערך החינוך בוועד האולימפי בישראל למול גורמים במערכת החינוך וגופי הספורט ותכלול, בין היתר, הפקת חוברת משותפת אשר תהיה חלק מהערכה האולימפית לבתי הספר ואף תחולק למשלחת האולימפית. בחוויה האולימפית, יוצבו פחי מחזור והמבקרים ייהנו מתוכן בנושא כחלק מהסיור במוזיאון החוויה האולימפית.

"לא רק בריא, גם ירוק ומתחשב בסביבה"

יעל ארד, יו"ר הוועד האולימפי בישראל: "בתקופה בה בעולם כולו מבינים שאנחנו בעיצומה של משימה גלובלית לעצור את הריסתו של כדור הארץ, כל אדם וכל ארגון חייבים לקחת אחריות על חלקם. היום גם אנחנו בספורט הישראלי מתגייסים למשימה וחוברים לתמיר מחזור. הספורטאים האולימפיים הם מעצבי דעת קהל בקרב בני נוער וצעירים ויחד עם איגודי הספורט משפיעים על קהל גדול בישראל. במסגרת שיתוף הפעולה, מלבד הפעולות בשטח נבצע גם פעולות הסברה רבות שנועדו כולם לקדם אורח חיים שהוא לא רק בריא וספורטיבי, אלא גם ירוק ומתחשב בסביבה".

רני איידלר מנכ"ל תמיר תאגיד מחזור האריזות : "אנו שמחים על שיתוף הפעולה עם הועד האולימפי בישראל , כמי שמייצג ערכים של מצוינות, מקצועיות והשגת מטרות ברמה הגבוהה ביותר. כך פועל גם תאגיד תמיר, מתוך ערכים דומים, לממש את החזון שלנו לקידום כלכלה מעגלית בישראל למען השמירה על הסביבה של כולנו. יחד עם הספורטאים נחזק את אמון הציבור בתהליכי המחזור בישראל ואת שיתוף הפעולה החשוב עם תושבי המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully