וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה רק נראה כמו הפתעה: על הדחת הפועל תל אביב מגביע המדינה

עודכן לאחרונה: 13.12.2022 / 7:23

אף גורם בהפועל תל אביב לא נפל מהרגליים אחרי ההדחה מהגביע נגד עפולה - זו בסך הכל תוצאה של בניית סגל רעה מהקיץ, חוסר היררכיה, סלידה מהשחקנים הוותיקים וחדר ההלבשה ממורמר. אם לא ייעשו שינויים, מדובר במועמדת רצינית לרדת ליגה

תקציר: הפועל עפולה - הפועל תל אביב 0:1/ספורט1

הדבר הכי מדהים שליווה את הפועל תל אביב לאחר ההדחה מהגביע נגד הפועל עפולה הייתה העובדה כי אף אחד לא הופתע או היה הלם מהאירוע. השחקנים אמנים היו שקטים, עם הראש למטה, אך מקצועית ההפסד לא תפס אף אחד לא מוכן. כולם חשו כי זאת תוצאה של תקופה ארוכה בה הקבוצה משחקת כדורגל רע. שחקנים אף הודו בסיום ואמרו: "אולי זה מה שהקבוצה הזאת שווה, מחדל מה שעשו בקבוצה הזאת העונה".

זה לא מקרי שההחלפה של קובי רפואה בסלובודאן דראפיץ' לא הביאה לשינוי משמעותי. הפועל תל אביב הנוכחית היא תוצאה של קיץ הזוי, התנהלות רעה, היררכיה לא ברורה וגם החלטות גרועות תוך כדי העונה - למשל, להוציא שחקנים מהסגל כדי לנסות ולגרום להם ללכת, על אף שיכלו לתרום הרבה יותר מאלה שעל הדשא.

סלובודן דראפיץ', שוער הפועל תל אביב. דני מרון
אף שינוי לא נרשם. דראפיץ'/דני מרון

דראפיץ' ערך אתמול שבעה שינויים בהרכב, חלקם כתוצאה מחזרת אנטואן קונטה ואדי גוטליב והרחקת דן איינבינדר. ועדיין, הפועל תל אביב של העונה נשענת על שני שחקנים - איינבינדר והישאם לאיוס. הראשון מנהיג את העדר שבדרך כלל לא מוצא את עצמו, מגרד גולים משום מקום, דואג להרחקת שחקני יריב ומושך את הדקות עד לסיום כדי לייצר נקודות. לאיוס הוא היחיד שבאמת מתפקד בחלק הקדמי. אלן אוז'בולט אמנם הבקיע מספר שערים, אך לאיוס הוא התקפת הפועל תל אביב. כשהוא לא שם, הפועל תל אביב מתקשה לייצר משהו. אתמול הוא נפצע וייעדר לפחות נגד הפועל חיפה במחזור הקרוב, מה שמפחית את הסיכויים של דראפיץ' והחבורה לחזור עם שלוש נקודות מהמשחק.

וזה לא נגמר כאן. עם כל הגווארדיה הוותיקה שהפכה למושמצת, ובתוכה עידן ורד ושלומי אזולאי, הגיעה הפועל תל אביב בשנה שעברה לפלייאוף העליון. אין בעיה לעשות תחלופה, אך אם אין לך יותר טוב, צריך לדעת להשתמש בהם. לא יכול להיות שב-20 הדקות האחרונות אתמול אין שחקן קישור שיכניס כדור לרחבה וניב זריהן יורד אחורה לעשות את זה. עידן ורד היה מורחק (גם אם לא, היה נכנס דקה 81), אבל אם כבר משלמים לשלומי אזולאי, ובסגל כל כך חסר, זה מחדל שהוא לא התלבש אתמול. כנ"ל לגבי סינטאיהו סלליך - במצב הסגל אתמול, כל אחד יכול היה לעזור, זאת פשוט יהירות שעלתה בהדחה מהגביע. לשים הלחץ על רז טוויזר ושביט מזל בסיטואציה הזאת, זה בדיוק הסיפור של הפועל תל אביב העונה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שלומי אזולאי, הפועל תל אביב. אודי ציטיאט
הוא לא יכול היה לעזור אמש? אזולאי/אודי ציטיאט

לא במקרה אזולאי וסלליך לא מתלבשים, בתחילת העונה זה היה עידן ורד. כל מי שמרוויח משהו סביר בהפועל תל אביב ולא נותן מיידית תפוקה מסומן והופך לוותיק, זקן, מעבר לשיא וכזה שחבל על הכסף שמשלמים לו, מוצא מהסגל בתקווה שיישבר. פעם הניסנובים היו מפטרים במהלך חוזה, היום פשוט משביתים את השחקן כמו מועדונים אחרים. רק שבניגוד למועדונים אחרים, להפועל תל אביב אין אופציות אחרות שיוציאו אותה מהמצב הזה, זה לוקסוס שהיא לא יכולה להרשות לעצמה.

זה מה שקרה לאורך כל הסיבוב הראשון - מתסכלים שחקנים, מנכרים את חדר ההלבשה ויוצרים סביבה לא בריאה למועדון. התוצאה היא לא רק בהפסד אתמול בעפולה, אלא בעובדה שאף אחד לא מופתע, האנרגיות של השחקנים לאורך המשחק אמרו הכל, אף שחקן לא התאבד על האפשרות להשאיר את הפועל תל אביב במשחקי הגביע. חלקם היו אפאטיים וחלקם לא עמדו בלחץ, בדיוק החומר האנושי שיכול להוריד קבוצה ליגה.

שרון ניסנוב, איציק ניסנוב מבעלי הפועל תל אביב. לירון מולדובן
ככה זה לא יכול להמשיך. שרון ואיציק ניסנוב/לירון מולדובן

להפועל תל אביב יש שלושה משחקי ליגה עד לפתיחת חלון ההעברות. יש לה קבוצה חלשה, אולי החלשה בליגה, אם מישהו במועדון הזה עדיין מרגיש אחראי, הוא צריך למצוא פתרונות כלכליים שיובילו למיני מהפכה וצירוף של לפחות שלושה שחקנים משמעותיים בינואר. כמובן שעל שחקנים משמעותיים צריך לשלם. כסף בקופה יש, רק שצריך להתחיל ולנוע ולא לחפש מציאות, שחקנים זולים או כאלה שהיריבה משתתפת בשכרם. אם הפועל תל אביב לא תשלם על איכות ותביא בינואר שחקנים בינוניים בזמן שהיריבות לתחתית משקיעות כסף ומגדילות את התקציב, היא עשויה למצוא את עצמה בסיום העונה בלאומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully