וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני שיאי ישראל לניקול רובנוביץ' באליפות העולם בהרמת משקולות

12.12.2022 / 22:22

מרימת המשקולות ממכבי תל אביב רשמה הישגים נפלאים עם שתי תוצאות מרשימות באליפות שנערכת בבוגוטה שבקולומביה: "מרוצה ממה שהשגתי, עם הפנים לאליפות אירופה"

מרימת המשקולות ניקול רובנוביץ' החלה היום (שני) את השתתפותה באליפות העולם בהרמת משקולות הנערכת בגובה 2,800 מטר בעיר בוגוטה בקולומביה. לטענת רובנוביץ', היא החליטה להגיע לשם רק יומיים קודם ולתת את הביצועים הכי טובים שלה עם מוכנות פסיכולוגית ומנטלית, למרות הקושי בירידה לבור מבחינת מערכת חיסונית והקליימטיזציה בהסתגלות.

מרימת המשקולות קבעה שני שיאים ישראלים חדשים בהופעתה באליפות העולם. רובנוביץ' המתחרה במשקל 71 ק"ג השיגה בהנפה 95 ק"ג, בדחיקה השיגה 116 ק"ג, וזה הישג המהווה שיא ישראלי חדש. בקרב 2 השיגה 211 ק"ג, תוצאה המהווה שיא ישראלי חדש נוסף. התחרות טרם הסתיימה, ורק בעוד מספר שעות יוודע מיקומה הסופי.

רובנוביץ' התייחסה להישגיה: "אני מרוצה מאד מהתוצאות שהשגתי הערב באליפות העולם. עמדתי במטרות המקצועיות שהצבתי לעצמי - שבירת השיאים הישראלים שהם השיאים בהם אני מחזיקה, וזאת למרות קשיי הגובה והירידה במשקל. רק סיימתי את התחרות ואני כבר בראש עם הפנים לאליפות אירופה שתהיה באפריל 2023 בארמניה. זוהי תחרות משמעותית וחשובה ביותר בהשגת הכרטיס לפריז 2024 ואליה אני מכוונת".

רובנוביץ', בת 24, מרימת משקולות התחילה את הקריירה שלה בגיל 15. ב-2018, הוכתרה כאלופת אירופה לנוער בהנפה. כשנה לאחר מכן, זכתה במדליית הארד באליפות אירופה לאחר שהניפה 96 ק"ג. ניקול היא אלופת ישראל שש פעמים ברציפות (2016-2021) ומחזיקה ב-18 שיאים ישראליים. ניקול היא הספורטאית הישראלית הראשונה שזכתה ב-3 מדליות זהב באליפות אירופה (2021) עד גיל 23 בהרמת משקולות, כשהשיגה במצטבר 210 ק"ג בדחיקה והנפה.

מימין שחר שגיב, ניקול רבינוביץ , ענת לליאור, רון פורת. אביתר ניסן,
מימין: שחר שגיב, ניקול רבינוביץ , ענת לליאור, רון פורת/אביתר ניסן

רובנוביץ', שעסקה בעבר בענפי ספורט שונים ביניהם: אתלטיקה, ענפי כדור, קרוספיט סיפרה כי משפחתה תמכה בה על החלטתה לפנות לענף הספורט של הרמת משקולות שנחשב גברי ברגע שהחליטה שזה מה שמאתגר אותה ולכן היא בוחרת להתמסר אליו, והוסיפה כי בתחילת דרכה לא היו לה מאמן או תנאים אלא רק כישרון ועקשנות. כיום סטניסלב מזניצין בעלה הוא המאמן האישי שלה.
בתחרות ילוו אותה מאמני נבחרת ישראל ויקטוריה גלפנד ואנטולי מושיק וכן תקבל סיוע ממאמן נבחרת גיאורגיה, גיה אסנידזה.

המטרה הסופית של רובנוביץ' היא העפלה היסטורית למשחקים האולימפיים בפריז 2024 והיא זוכה לתמיכה רבה בין היתר של חברת הרבלייף ישראל, המעניקה חסות לוועד האולימפי בישראל ולמשלחת הישראלית במשחקים האולימפיים שיתקיימו בשנת 2024 בפריז ובשנת 2028 בלוס אנג'לס, וחסות אישית לניקול ולשני ספורטאים אולימפיים נוספים: שחר שגיב (לו הרבלייף מעניקה חסות משנת 2016) וענת לליאור.

  • עוד באותו נושא:
  • ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully