וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל תארח את טורניר גמר השחמט בין השחקנים הצעירים הטובים בעולם

דור העתיד של השחמט העולמי ב"אחד על אחד" בעיר תל אביב: ההודי בן ה-17, רמשבבו פראגנננדהה, שמסומן כמי שיכול לאתגר אפילו את מגנוס קרלסן, שחקן השחמט הטוב בעולם, יתחרה מול בן ארצו בן ה-15, פרנב ונקאטש. השניים יתחרו על תואר "Julius Baer Challengers Champion"

רמשבבו פראגנננדהה. יחצ,
פראגנננדהאה ראמשבאבו/יחצ

בתאריכים ה-11-13.12 יתקיים לראשונה בישראל אירוע גמר של טורניר שחמט מוביל, שיפגיש את הכוכבים העולים של ענף השחמט העולמי, "Julius Baer Challengers Champion". באליפות יתמודדו זה מול זה שני שחמטאי הפלא הצעירים, רמשבבו פראגנננדהה ופרנב ונקאטש.

"Julius Baer Challengers Champion" היא תחרות שחמט יוקרתית המנוהלת בידי "Play Magnus Group" ונתמכת ע"י קבוצת ניהול העושר השוויצרית המובילה. Julius Baer קבוצת השחמט הוקמה בידי מגנוס קרלסן עם זכייתו בתואר אלוף העולם בו הוא מחזיק מזה עשור. מטרתה, לקדם מעורבות של נוער בענף השחמט, לפתח כישרונות צעירים, לקדם שוויון מגדרי בספורט ולמצוא את הכוכבים הבאים.

שני הפיינליסטים, הבטיחו את מיקומם במשחק ההכרעה של הטורניר, לאחר שזכו ב- "Challengers Chess Tour" של השנים 2021 ו-2022, בהתאמה, אשר במהלכן אלו גברו על שורה של שחקנים צעירים מובילים ומבטיחים בענף השחמט.

פרנב ונקאטש. יחצ,
פרנב ונקאטש/יחצ

פראגנננדהאה ראמשבאבו, ההודי בן ה-17, הוא רב-אמן הודי ו GM- הרביעי הכי צעיר בהיסטוריה (נכון לאפריל 2021) וכן הוא היה המאסטר הבינלאומי הצעיר ביותר בהיסטוריה, בעודו בן 10. בשנת 2019, ילד הפלא זכה בעודו בן ה-13 זכה באליפותXtracon Chess Open" " עם תוצאה בלתי מנוצחת של 8.5/10 נקודות, כשהוא עוקף שדה הכולל 13 GMs המדורגים מעל 2600. בתחילת השנה, פראגנננדהאה הדהים את העולם כשניצח את אלוף העולם המכהן, מגנוס קרלסן בטורניר אליפות Meltwater"", טורניר השחמט המוביל המאורגן במהלך העונה על ידי "Play Magnus Group".

יריבו בתחרות, פרנב ונקאטש, נחשב להבטחת שחמט גדולה גם הוא בהודו, כאשר הוביל את מדינתו לזכייה במדליית הזהב הראשונה שלה באולימפיאדת הנוער העולמית של שנת 2022. לאורך סבב הטורנירים שהובילו אותו למשחק הגמר כאן בישראל, הוא ניצח שורה של שחקנים ידועים ומובילים ביניהם אנדריי אסיפנקו, מישרה אבהימאניו וראונק סדהוואני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מבנה התחרות

במסגרת התחרות, השחקנים יתחרו זה בזה על פני שלושה ימים, בין ה-11-13.12 בדצמבר בעיר תל אביב. הטורניר יתנהל באופן מקוון, באזור המשחק של "Chess24.com". לאורך היום הראשון והשני של התחרות, יתקיימו משחקים מהירים, באורך 3 סיבובים לכל משחק. ביום השלישי והאחרון, הם ישחקו שני משחקי בליץ, באורך ארבעה סיבובים לכל משחק. המשחק המהיר יתנהל כך שלכל שחקן יהיו 10 דקות, בתוספת של 5 שניות לכל מהלך. משחק הבליץ, כולל 5 דקות לכל שחקן, בתוספת של שתי שניות לכל מהלך.

עבור כל ניצחון, השחקנים ירוויחו נקודה אחת, עבור תיקון אלו ירוויחו חצי נקודה כל אחד ואפס נקודות במקרה של הפסד. אם שחקן מגיע ל-2 נקודות או יותר במשחק המהיר/2.5 נקודות או יותר בבליץ, הוא המנצח במשחק. במידה והתוצאה לאחר 3 משחקים היא 1.5-1.5 (מהיר) או לאחר 4 משחקים היא 2-2 (בליץ), המשחק יוכרז בתיקו. בתרחיש זה, יתקיים פלייאוף בפורמט ארמגדון כדי לקבוע את המנצח. בארמגדון, ללבן יהיו 5 דקות בעוד לשחור יש רק 4 דקות, אבל לשחור מנצח במקרה של תיקו.

ניתן לצפות בתחרות בשידור חי ובחינם ב-ChallengersChessTour.com וב-chess24.com החל מהשעה 17:00 בין ה- 11-13.12.22.

  • עוד באותו נושא:
  • שחמט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully