וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אותה פעולה, אותה תוצאה, אותן הפתעות? על הרחשים סביב עתידו של עודד קטש

8.12.2022 / 13:00

שוב מכבי תל אביב הבטיחה שינוי, שוב היא מגיעה לשליש העונה כשהמאמן על הגחון - ומה שלא עבד בעבר, כנראה לא יעבוד בעתיד. בערב שבו ניקולה וויצ'יץ' ייכנס למועדון אגדות היורוליג, ראוי לעמוד על ההבדל בין השחקן שהיה למנהל המקצועי שהפך להיות

תקציר יורוקאפ: המבורג - הפועל תל אביב 91:98 (אחרי הארכה)/ספורט1

הבחירה של היורוליג להעניק לניקולה וויצ'יץ' את תואר אגדת המפעל היא אחת המוצדקות, והוא יקבל את הפרס הערב (חמישי, 21:05) לפני המשחק בין מכבי תל אביב לוולנסיה. לקרואטי הענק היה חלק מרכזי בקבוצה שנחשבת לאחת הגדולות בתולדות הכדורסל האירופי, ובמשך שנים הוא נחשב סמל מובהק לתור הזהב בצהוב. מקומו בסוג של היכל התהילה אמור להיות מובן מאליו - כשחקן, כמובן.

כל מה שקרה לוויצ'יץ' מאז פרש, סדק את המעמד ההיסטורי שבנה לעצמו. בלשון המעטה, קשה לומר שנחל הצלחה גדולה כמנהל המקצועי של הצהובים. הקדנציה שלו אמנם נפתחה עם הזכייה ביורוליג ב-2014, אבל בתשע השנים שחלפו מאז, חווה המועדון בעיקר כישלונות. אין סמלי יותר מהעובדה שדווקא בערב שבו יזכה לטקס המכובד, ויקבל גביע מידיו של המנכ"ל דיאן בודירוגה, ההיכל ביד אליהו יתמלא רחש סביב מעמדו ועתידו של המאמן - יש לומר, עוד מאמן - אחרי קצת יותר מחודשיים של עבודה. וזה, על רגל אחת, הסיפור של מכבי תל אביב בעשור האחרון.

מאמן מכבי תל אביב עודד קטש עם היו"ר שמעון מזרחי ועם ניקולה וויצ'יץ'. אודי ציטיאט
גם אם מתנגדי קטש צדקו, מי סומך עליהם שיבחרו את המאמן הנכון? המאמן עם וויצ'יץ' ומזרחי/אודי ציטיאט

הדברים הבאים לא באים להגן על קטש ועבודתו במכבי תל אביב. הצהובים מציגים משחק הגנה לא ראוי שלא משתפר, יהיו הסיבות הלגיטימיות ככל שיהיו, ועומדים על 0% במשחקי החוץ, כולל כמה הפסדים בערבים שבהם היו פשוט חייבים לנצח. חודש אחרי הפתיחה הנוחה שסידר להם לוח המשחקים, הם מוצאים עצמם במאזן שלילי, ויצטרכו בשלב הזה לעשות מהפך אמיתי בכמה אספקטים כדי לצאת לדרך חדשה.

ההגעה של קטש לוותה בכותרות על השינוי שעבר, אבל האם הרזומה שלו הצדיק זאת? האם הקדנציה הקצרה בפנאתינייקוס, שני הגביעים בהפועל ירושלים והימים היפים בהפועל אילת ובגלבוע/גליל הרגועות הספיקו כדי להציב אותו על גלגל מאמני היורוליג? כרגיל במכבי תל אביב, הדעות חלוקות: ישנם אלו שמאמינים שהתשובה לשאלה הזו חיובית, אבל ישנם גורמים בעלי השפעה בתוך ההנהלה שלא תמכו במינויו של הישראלי מלכתחילה.

התוצאות של מכבי לאחרונה, ולא פחות חשוב מכך - הדרך, היכולת ומה שנראה כהיעדר תהליך - עשויים לשמש כגושפנקא לצדקת דרכם של המתנגדים. וגם אם הם צדקו: אם היכולת לאתר מאמן ראוי היא כל כך לא טובה, מה גורם לאלה שיוצרים את הרחש לחשוב שהם יוכלו לאתר הפעם מאמן טוב יותר?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שחקני העבר, דיאן בודירוגה עם ניקולה וויצ'יץ'. GettyImages
שתי אגדות ייפגשו הערב על הפרקט בהיכל. דיאן בודירוגה וניקולה וויצ'יץ' בימים יפים יותר/GettyImages

עשרה חודשים בערך עברו מאז פוטר יאניס ספרופולוס. מאז שפוטר ועד להגעתו של קטש עברו ארבעה חודשים וחצי. בתקופה הזאת מכבי תל אביב הייתה יכולה לסגור עם מאמן, ולא לקוות שהדברים יסתדרו בקיץ מול הקבוצות שלהם כפי שהיה בפועל עם צ'אבי פסקואל ואנדראה טרינקיירי. אלא שהצהובים והאיש שעמד בראש המערכת המקצועית, וויצ'יץ', לא עשו את העבודה כמו שצריך, וכך התגלגלה לפתחם ההחלטה למנות את קטש, כשעל הדרך מצרפים את דיוויד בלאט אל המערכת.

אותו ספרופולוס היה המאמן המוצלח הראשון בתקופתו של וויצ'יץ', אחרי האפיזודות עם גיא גודס, ז'אן טבק, ארז אדלשטיין, רמי הדר, איינארס בגאצקיס, אריק שיבק ונבן ספאחיה. היווני הצליח לייצב את מכבי תל אביב אחרי כמה שנים לא טובות, הביא אותה לבאר בעונת הקורונה והשלים שלוש שנים עד שפוטר בעקבות הכישלון ביורוליג ושרשרת ההפסדים להפועל תל אביב בעונה שעברה. והנה, שוב חזרה מכבי לחוסר היכולת להנחית את האיש הנכון שינווט את הספינה.

הערב, כשוויצ'יץ' יקבל את התואר שהוא ראוי לו, יהיה שווה להיזכר בימים הנהדרים שלו בתור שחקן על. חשוב גם לזכור את הפארסות שהיו בתקופתו כמנהל מקצועי (שיסיים את תפקידו בתום העונה הנוכחית) ובחוסר היכולת של המערכת תחתיו לקבל החלטות נכונות ולמצב את עצמה כקבוצה מצליחה. אם יצליח להישאר עם קטש כמאמן עד סוף העונה הזו, הוא יצליח לשבור את השרשרת, ואולי יתחיל תהליך חדש ושפוי יותר אצל הצהובים, כזה שבו המאמן הוא לא הראשון שמשלם את המחיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully