וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל העולם הערבי חגג עם מרוקו, השדר כמעט התעלף באצטדיון: צפו בשיגעון

עודכן לאחרונה: 7.12.2022 / 9:12

מרבאט ועד עזה, מקטאר ועד פראדיס, שחקני מרוקו זכו לברכות מכל העולם המוסלמי. השחקנים הניפו את דגל פלסטין, המאמן: "העם המרוקאי הוא זה שהפך אותנו למאוחדים על הדשא"

אוהדי נבחרת מרוקו חוגגים את ההעפלה הדרמטית לרבע גמר המונדיאל/עריכה: אביעד בללי

מסע הקסם של נבחרת מרוקו המשיך אל תוך הלילה לאחר שגברה בדו קרב מהנקודה הלבנה על נבחרת ספרד בדרך לרבע גמר היסטורי במונדיאל שבקטאר. אחרי 120 דקות ללא שערים, המרוקאים ניצחו את שחקניו של לואיס אנריקה 0:3 בפנדלים ועלו לשלב הבא.

שחקני מרוקו מתפללים על הדשא אחרי ההעפלה לרבע גמר המונדיאל. רויטרס
מתפללים על הדשא. שחקני מרוקו/רויטרס
שחקני נבחרת מרוקו חוגגים העפלה לרבע גמר מונדיאל קטאר 2022. רויטרס
הישג נדיר. מרוקו/רויטרס

כצפוי, בסיום המשחק החלו חגיגות גדולות גם במרוקו, אבל גם בכל העולם העולם הערבי, כולל כאן בישראל - בשגב שלום, וברהט, וכמובן ברשות הפלסטינאית - אחרי שמרוקו הפכה לנבחרת הערבית הראשונה אי פעם שמעפילה לשמונה האחרונות.

שליח וואלה! למרקש הצטרף לעשרות אלפי האוהדים שצפו בשמינית הגמר ברחובות, וזכו לראות את נבחרתם עושה היסטוריה בשידור חי. מחזות שכללו שאגות שמחה, חיבוקים וריקודים, אבוקות ורימוני עשן ברחובות - ושוטרים שלא עוצרים את הבלאגן, נצפו בכל רחבי העיר.

שחקני מרוקו, כהרגלם, הניפו את דגל פלסטין בחגיגות הניצחון, ונישקו את הדשא וכרעו בעודם מתפללים על המגרש. אשרף חכימי, כזכור, אחד מכוכבי נבחרת מרוקו, ביקר בעבר את ישראל על פעולותיה הצבאיות, וכמו בכל המשחקים של הנבחרת הצפון אפריקאית - השחקנים והאוהדים הניפו בצורה מופגנת את דגל פלסטין.

אגב, מי שגנב את ההצגה הוא אחד השדרים ממרוקו, שכמעט התעלף באצטדיון במהלך השידור, כאשר שידר את הפנדל המכריע ואת ההעפלה ההיסטורית.

מרגש: השדר המרוקאי משתגע באצטדיון

סופיאן בופאל אמר אחרי המשחק: "תודה לכל המרוקאים בכל העולם, לכל הערבים, לכל המוסלמים - הניצחון הזה מוקדש לכם". סופיאן אמרבאט סיפר בדמעות: "אני מאוד מתרגש. זה היה בסימן שאלה אם בכלל אוכל לשחק. אתמול בערב נשארתי ער עד שלוש בבוקר עם הפיזיותרפיסט וקיבלתי זריקה לפני המשחק גם. לא יכולתי לנטוש את החברים והמדינה שלי".

ספרד החזיקה בכדור 75 אחוז מהזמן והעבירה יותר מ-1,000 מסירות במשחק, ובדקה האחרונה אף פגשה את הקורה בהזדמנות טובה שהוחמצה. "הבאנו כבוד לאפריקה ולעולם הערבי", אמר ג'וואד יאמיק, "ידענו שספרד תחזיק בכדור, אבל היא לא סיכנה הרבה".

שחקני מרוקו חוגגים עם דגל פלסטין

המאמן וואליד רגראגי: "נלחמנו עד השנייה האחרונה, והבאנו הרבה אושר, שמחה וכבוד לעם המרוקאי. עשינו היסטוריה, ומרוקו ראויה לזה. העם המרוקאי הוא זה שהפך אותנו למאוחדים על הדשא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully