וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבזקי ספורט: "הכדורגל הציל את חיי"

ברקע המונדיאל, התקיים טורניר מרגש הרבה יותר, בו השתתפו 200 שחקנים צעירים וצעירות מהפריפריה החברתית באזור המרכז, שמרגישים שהכדורגל הוא חלק מרכזי בחייהם ואף הרבה פעמים הציל את חייהם. רוני רשתי הוכתרה כאלופת העולם בריקודים אמנותיים על עמוד

שער שוויון. יחצ,
שער שוויון/יחצ

אתמול התקיים טורניר פתיחת השנה של עמותת 'שער שוויון', העושה שימוש בספורט ככלי לצמצום פערים. הטורניר התקיים ב'ספורטק דרום' בתל אביב, אליו הגיעו כ200 שחקנים, ילדים וילדות מכל האיזור. עידן, ליאם, יהלי ואדם הם ארבעה ילדים שלקחו חלק בטורניר, משחקים בקבוצות שונות ונפגשו לראשונה בטורניר פתיחת השנה של 'שער שוויון'. שיחקו זה מול זה ולאחר מכן שוחחו, הציפו חוויות משותפות ובעיקר חלקו את אהבתם לכדורגל.

עידן וליאם, שני אחים בכיתות ד' וה', הם ילדי מהגרים פיליפינים משכונת "שפירא" בדרום תל אביב. האחים הצעירים אוהבים מאד כדורגל ומספרים עד כמה התכנית משמעותית עבורם: "אנחנו מרגישים שחקנים בקבוצה אמיתית. מספרים האחים, "זוהי כבר השנה השנייה שלנו בתכנית והתחושה היא שנפתחנו יותר לילדים אחרים, אנחנו מצליחים יותר להתחבר ולהשתלב ומרגישים יחד חלק ממשהו גדול ומשמעותי. אנחנו משקיעים בכדורגל וחולמים להיות שחקנים מפורסמים בעתיד."

יהלי עבר בשנה האחרונה תקופה לא פשוטה בבית, הוא מדבר על השינוי החיובי שלו שקשור באופן ישיר לקבוצה בה משחק, עד כמה זה עוזר לו להתבטא טוב יותר, למזער את הכעסים שלו ואפילו מספר שהפך למוביל חברתית. "אני מרגיש שאני עובר תהליך חיובי בתוך משבר אישי מאוד גדול שחוויתי, כשאני על המגרש הכל מתגמד ואין דבר חשוב יותר מהמשחק או האימון שנמצאים כרגע לנגד עיני."

אדם מקבוצת "חסן עראפה" ביפו, מגיע ממשפחה מוסלמית ומשחק כדורגל מגיל צעיר ומאד ובקרוב ישחק בקבוצה מעורבת של ערבים ויהודים. אדם ניצל מהתקפי העצבים בזכות האימונים וחש מחויבות גדולה יותר להשקעה בלימודים מאז הליווי של התכנית. "אני מאד שמח שיש לי את היכולת להתאמן ולשחק בקבוצת כדורגל אמיתי ומאד מתרגש לקראת קבלת המדים" מספר אדם. "בקבוצה שלי אני מרגיש שייך, שאני יכול לעשות דברים טוב יותר ובעיקר שזה נותן לי כוח ודחיפה גדולה קדימה."

לירן ג'רסי, מנכ"ל ומייסד 'שער שוויון': "אני נרגש לפתוח שנה נוספת בפעילותינו הענפה למען ילדים וילדות מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית בישראל. שמנו לנו כמטרה להפגיש בין צעירים וצעירות מרקעים, דתות ומוצאים שונים ולאחד אותם, ובמיוחד בתקופה זו וברקע גביע העולם אני מאמין כי אנחנו פועלים ליצירת שינוי אמיתי במדינה. עידן, ליאם, יהלי ואדם הם רק דוגמא מיני רבות לחשיבות הצלחת התכניות אותן אנו מפעילים ולמה שהן מהוות עבור אותם ילדים. אני מאחל לכל הילדים והילדות - שנת פעילות מהנה, תמשיכו להבקיע."

רוני רשתי. יחצ,
רוני רשתי על הפודיום/יחצ

ארגון הפדרציה העולמית Posa אירח בין התאריכים 3-4.12.2022 את האליפות העולמית באקרובטיקה אומנותית על עמוד בבולוניה שבאיטליה. בתחרות השתתפו 180 מתחרים מ-20 מדינות בעולם וב-23 קטגוריות.

חברי נבחרת ישראל מנו 9 מתחרים ב-4 קטגוריות, ובקטגוריה הגבוהה ביותר "עלית", זכתה רוני רשתי מסטודיו חוסה רודריגז והוכתרה כאלופת עולם לשנת 2022, עם ניקוד 219.5.

רוני רשתי: "אני שמחה שהגענו לשלב שאנשים רואים את הספורט שלנו כספורט מקצועי תחרותי ובקרוב אולימפי. גאה שנפלה בחלקי הזכות לייצג את מדינת ישראל ולהביא הישגים עבורה".

sheen-shitof

עוד בוואלה

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אבי גרובר. יחצ,
אבי גרובר באסיווארה/יחצ

ראש עיריית רמת השרון אבי גרובר צופה בשידור הישראלי של המשחק מול קנדה עם תושבים בעיר אסיווארה במרוקו לאחר שהשידור בכיכר המרכזית של העיר קרס.

  • עוד באותו נושא:
  • ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully