וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבזקי ספורט: היוזמות מכבי תל אביב ואוהדי הפועל ירושלים

פעילות של אוהדי ירושלים למען עמותת "צעד קדימה", היכל מנורה מבטחים נצבע בסגול, מחווה משותפת של מכבי תל אביב ובאיירן מינכן לפני משחק היורוליג. כ-2,000 רצות ורצים מישראל וממדינות שונות בעולם כגון ירדן, פולין, ארה"ב ועוד הגיעו הבוקר למרוץ "בשביל הגיבורות"

מחווה של מכבי תל אביב במינכן. יחצ,
קבוצה אחת - עם אחד. מכבי תל אביב במינכן/יחצ

הבוקר, (ו'), נערכו סדרת אירועים רשמיים במעמד הקונסולית הכללית של ישראל בברלין, כרמלה שמיר, ובהשתתפות הנהלת ושחקני מועדוני הכדורסל באיירן מינכן ומכבי תל אביב, לרגל ציון 50 השנים למשחקים האולימפיים במינכן ורצח 11 הספורטאים הישראלים. האירועים התקיימו במסגרת פרויקט "קבוצה אחת - עם אחד" שמובילים המרכז לאימפקט יהודי, יחד עם מועדון הכדורסל מכבי תל אביב והמחלקה לישראל ולהנצחת השואה בהסתדרות הציונית העולמית, הפועלים לקידום הספורט ככלי למאבק באנטישמיות והשנאה, ולחיזוק הקשר בין ישראל והקהילות היהודיות באירופה, דרך משחקיה של מכבי Playtika תל אביב ביורוליג.

האירוע המרכזי התקיים בביה"ס התיכון היהודי במינכן, בנושא ספורט ככלי למאבק בגזענות ואנטישמיות, בו השתתפו למעלה מ-50 בני נוער בין הגילאים 14 - 17 תושבי מינכן, יהודים ונוצרים. במהלך האירוע נערך פאנל בו לקחו חלק הקונסולית הכללית של ישראל במינכן, כרמלה שמיר, חבר הנהלת באיירן מינכן אנדראס מינגס, קפטן באיירן מינכן לשעבר, אנדראס וגנר, מנכ"ל מועדון הכדורסל מכבי תל אביב, עדלי מרכוס, אגדת הכדורסל מוטי דניאל, כוכב העבר וכיום סמנכ"ל שיווק ומכירות של מכבי תל אביב דורון ג'מצ'י, נציגי המרכז לאימפקט יהודי ומכובדים נוספים. בהמשך התקיים משחק ידידות בין השחקנים לתלמידי בית הספר.

לפני האירוע המרכזי נערך טקס הנחת זרים באתר ההנצחה ל11 הספורטאים הישראלים שנרצחו באולימפיאדת מינכן בשנת 1972, בסימן ציון 50 שנים למשחקים האולימפיים ולרצח הספורטאים הישראלים. בנוסף, ערכו חברי המשלחת של מכבי תל אביב והמרכז לאימפקט יהודי סיור במחנה הריכוז דכאו שם הקריאו קדיש לזכר קורבנות השואה ונפגשו עם ניצול השואה - אבא נאור, בן ה94, שסיפר להם את סיפורו האישי והמרגש.

פרויקט "קבוצה אחת - עם אחד" הינו שיתוף פעולה ייחודי הנוצר מתוך ההכרה בחשיבות הרבה של הספורט לקידום ערכי הסובלנות ולמניעת שנאה בחברה, ומתוך הרצון להביע סולידריות ותמיכה בקהילות היהודיות בצל אירועי האנטישמיות הרבים המתחוללים ברחבי העולם, ובמיוחד באירופה בשנים האחרונות.

הנהלת מכבי תל אביב במינכן. יחצ,
הנהלת מכבי תל אביב במינכן/יחצ

מהנהלת באיירן מינכן נמסר: "מועדון הכדורסל באיירן מינכן מודה על ההזמנה וההזדמנות הנהדרת לדבר עם התלמידים על מה שחשוב בספורט לא פחות מהניצחון: תחרות נלהבת על המגרש - ולעולם לא יריבות. הכדורסל מראה שכל אחד יכול להשיג הכל וכל אחד יכול גם לצמוח מהתבוסה (שלו). לאוהדים ולספורטאים אין חשיבות של לאום - ספורט ותחרויות בינלאומיות הן הערובה לצמיחה, קבלה והבנה הדדית. אין עוד מקום כמו המגרש והספורט בו דמעות של ניצחון או של אכזבה כל כך קרובות זו לזו - ואיתן כבוד, הכרה ונחמה. ספורטאים טובים אף פעם לא מוותרים."

רוברט זינגר, יו"ר המרכז לאימפקט יהודי: "היום אנו מציינים אירוע היסטורי שחקוק בדפי ההיסטוריה של מדינת ישראל- רצח 11 הספורטאים באולימפיאדת מינכן. מהאירוע הזה ניתן ללמוד מדוע ספורט צריך להיות כלי לחיבור, לסובלנות והכלה ומה החשיבות של הפרויקט הזה. אנו נמשיך לקדם יחד עם שותפינו את החיבור החשוב של הקהילות היהודיות בתפוצות למדינת ישראל דרך הספורט ונמשיך להלחם בגזענות ובאנטישמיות."

עדלי מרכוס, מנכ"ל מועדון הכדורסל מכבי תל אביב: "מוטלת עלינו חובה מוסרית לקיים שיתופי פעולה מהסוג הזה באופן רציף. אסור לנו לנוח ולו לרגע. לחזק את הקהילות היהודיות באירופה בפרט ובעולם כולו בכלל, לפעול ללא לאות להנצחת זכר השואה ולצאת באופן מופגן נגד תופעת האנטישמיות".

דורון ג'מצ'י, סמנכ"ל שיווק ומכירות: "כמובן ש-50 שנה לאחר רצח ה-י"א, החשיבות של הביקור שלנו כאן במינכן גדולה עוד יותר. אנחנו ערים למה שקורה. פשעי השנאה מרימים ראש בעולם כולו, והאנטישמיות גואה. הספורט הוא כלי ראשון במעלה להילחם בתופעות אלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ריצת "בשביל הגיבורות". יחצ,
ריצת "בשביל הגיבורות"/יחצ

כ-2,000 רצות ורצים מישראל וממדינות שונות בעולם כגון ירדן, פולין, ארה"ב ועוד הגיעו הבוקר למרוץ "בשביל הגיבורות" השלישי שהתקיים בעפולה ומטרתו להעלות את המודעות למאבק בסרטן השד. הרצות והרצים הקדישו את ריצתם לנשים החולות במחלה המטופלות במרכז הרפואי העמק וכאלה שהחלימו בעברן. את המרוץ הזניקו ראש העיר עפולה אבי אלקבץ ומנהל המרכז רפואי העמק ד"ר מאור ממן וההכנסות יוקדשו כולן לטובת תמיכה בחולות בזמן הטיפולים, באמצעות טיפולים של רפואה משלימה במרכז הסרטן החדשני 'בית שולמית' שיחנך בקרוב במרכז הרפואי העמק.

ריצה למען בעלי מוגבלויות. ערן שלמה,
ריצה למען מלאכיות הדממה של העמותה לתסמונת רט/ערן שלמה

עם פתיחת חודש המודעות לאנשים עם מוגבלות התקיים הבוקר (ו') המרוץ למען מלאכיות הדממה של העמותה לתסמונת רט בפעם ה-13. המרוץ אפשר לחובבים ולילדים כאחד להשתתף במקצים תחרותיים ועממיים - ריצה ל 10 ק"מ, 5 ק"מ, 2 ק"מ, ומקצה קטקטים של 300 מ' וכן מקצה הליכה עממי של 5 ק"מ. האירוע נערך בפארק גני יהושע והעניק לחובבי הספורט הזדמנות לתרום למען מטרה חשובה, ולמשפחות העמותה וחבריה ליהנות מאירוע ספורט איכותי, בין הרצות הייתה עדי בוזגלו אשתו של אסי. הכנסות המרוץ ייתרמו לטובת המשך מימון מחקרים למציאת תרופה לתסמונת ושיפור איכות חייהם של החולות.

שגריר ישראל באו"ם לשעבר דני גילרמן התכבד בהענקת הגביעים למנצחות והמנצחים במקצים השונים:

  • 10 ק"מ- גברים: לאונל ויינבוך 33:56 נשים: מיה מן 42:00
  • 5 ק"מ- גברים: ליאור שליל 18:02 נשים: יפית שווקי 23:41
  • 2 ק"מ- גברים: אסף עוז גנשר 7:52 נשים: נופר מינק 7:54

'מלאכיות הדממה' חולות בתסמונת רט. הן אינן יכולות לדבר וכלואות בתוך גופן. זוהי תסמונת גנטית ולא תורשתית ולכן יכולה לפגוע בכל משפחה. היום בעמותה אופטימיים מתמיד, מספר מחקרים נוסו בהצלחה על עכברי מעבדה ונמצאים באישורים מתקדמים לתחילת הניסויים האנושיים. עם זאת ישנה עוד כברת דרך ויש להמשיך ולתמוך בחקר אסטרטגיות ריפוי נוספות שתוקפות את שורש הבעיה הגנטית בתסמונת רט.

תסמונת רט היא מחלה נוירולוגית התפתחותית הנגרמת על ידי מוטציה גנטית שפוגעת בעיקר בבנות. התסמונת מתבטאת באובדן היכולות המוטוריות, יכולת הדיבור, התפתחות אפילפסיה, עקמת, דלדול עצם, בעיות עיכול ונשימה. מדובר בתסמונת מורכבת מאד עם פגיעה רב מערכתית, ילדות עם תסמונת רט מציגות קשיים רבים במישורים המוטוריים, התקשורתיים, התפקודיים ועוד. אי היכולת שלהן לדבר (אע"פ שהן מבינות הכול) הקנתה להן את השם "מלאכיות הדממה".

סיגל הרץ תירוש, מנכ"לית העמותה לתסמונת רט - מלאכיות הדממה: " אני מודה למעל 1000 משתתפות, משתתפים ומתנדבים שהגיעו לאירוע הריצה המסורתי. אנו עומדים בפני שנה מרגשת בה עתידים להתחיל הניסויים האנושים למציאת תרופה למחלה. אנו בעמותה לתסמונת רט פועלות ימים כלילות לקדם ולממן מחקרים למציאת תרופה לתסמונת רט. והקולות של כולם יחדיו חזקים יותר מתמיד במסע למציאת מרפא. ביחד נוכל לשנות. אנחנו יכולים לנצח את הדממה של הבנות, את התסכול שלהן, את העולם הסגור שנכפה עליהן. אנחנו יכולים להעניק לילדות המקסימות האלה עתיד. מחקר היום - תרופה מחר".

פעילות אוהדי הפועל ירושלים בכדורסל. יחצ,
פעילות מבורכת של אוהדי הפועל ירושלים/יחצ

אלפי אוהדי הפועל ירושלים הציעו לילדי עמותת "צעד קדימה" במשחק הכדורסל שנערך בליגת האלופות נגד קבוצת באקו ברס. שחקני הקבוצה עלו למגרש לבושים בחולצות העמותה וזכו לחיבוק חם מהקהל השחקנים וראש עיריית ירושלים משה ליאון.

אירוע ההתרמה לילדי "צעד קדימה" נערך לקראת פתיחת קמפיין ההתרמה השנתי של העמותה שהתרומות ישמשו לתוכניות ופרויקטים לילדים שנולדו עם מוגבלויות, פרויקטים שהמדינה לא תומכת ומממנת כדוגמת תוכניות הכנה לחיים בקהילה, ציוד שיקומי, מחנה קיץ ועוד.

גיא סלומון, מנכ"ל צעד קדימה: "התרומות שנגייס בקמפיין הן עוד דרך לשילוב חברתי ואמיתי של אנשים עם מוגבלויות. לראות את היכולות גם של ילד עם מוגבלות מורכבת, זו הדרך שלנו כבר 35 שנה. אני מזמין את כולם להצטרף אלינו ולקחת חלק בשיפור עתידם של הילדים".

היכל מנורה מבטחים נצבע בסגול לכבוד יום האנשים עם המוגבלויות. יחצ,
היכל מנורה מבטחים נצבע בסגול/יחצ

חברת היכלי הספורט האירה הערב בסגול את היכל מנורה מבטחים בת"א לרגל יום השוויון לאנשים עם מוגבלויות.

  • עוד באותו נושא:
  • ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully