וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבזקי ספורט: הוכרז מרתון ארץ ים המלח הרביעי

אלפים ירוצו ב-3 בפברואר על המים בגבול ירדן. ניר ונגר, ראש מ.א. תמר: "המרתון הפך לאירוע דגל של המועצה אשר מושך אליו התעניינות של רצות ורצים מהארץ ומהעולם". קמפיין פרסום חדש לתקווה האולימפית מיה אשכנזי, מרימת המשקולות סיליה גולד מצטרפת למכבי ת"א

מרתון ארץ ים המלח. אלמנטס,
על הסוללה. מרתון ארץ ים המלח/אלמנטס

עונת המרתון של 2023 בפתח ויחד איתה ההרשמה למקצי מרתון ארץ ים המלח נמצאת בעיצומה. המרתון במקום הנמוך בעולם - ים המלח, יוזנק ב- 3/2/2022 בחוף עין בוקק במועצה האזורית תמר, ארץ ים המלח.

בימים אלו נמשכות ההכנות למרתון ארץ ים המלח המתקיים זו השנה הרביעית ויציע למשתתפים חווית ריצה ייחודית בשטחים בהם לא ניתן לרוץ במשך השנה, לצד גבישי מלח עתיקים, אל מול נופי המדבר הקסומים ועל גבולה המזרחי של ישראל. כל הרצים יוזנקו מזרחה, ישר אל תוך הים לכיוון ירדן, על סוללת עפר שלא דורכים עליה בשגרה ואשר הותאמה במיוחד לטובת משתתפי המרתון. המסלולים מעגליים עם מינימום חזרה על הדרך שכבר עברנו בה, עם מינימום אספלט ומקסימום נוף. מרתון ארץ ים המלח זוכה להתעניינות גוברת בעולם והופך לאירוע שמושך אליו מאות רצים מחו"ל שרוצים להנות מחוויית ריצה לצד אירוח ונופש באזור.

ניר ונגר, ראש מ.א. תמר: "ההרשמה למרתון ארץ ים המלח המתקיים זו השנה הרביעית נמצאת בעיצומה. המרתון הנמוך בעולם, על מסלוליו השונים והמרהיבים, הפך לאירוע דגל של המועצה אשר מושך אליו התעניינות של רצות ורצים מהארץ ומהעולם. אין כמו פסק זמן לריצה בריאה בנופי ים המלח, על המים בגבול ירדן וזו הזדמנות לשלב ספורט וחופשה בים המלח ומדבר יהודה. אני מודה לכל השותפים לארגון ההפקה המאתגרת הזו ומקווה שגם יישברו שיאים".

מקצי התחרות

  • 5 ק"מ - מסלול ריצה והליכה נוח למתנסים בחוויית הריצה.
  • 10 ק"מ - ריצה אל תוך הים ועל הטיילת החדשה.
  • 21.1 ק"מ חצי מרתון - מסלול מהיר ושטוח, המקצה ע"ש תומר וגיורא רון ז"ל.
  • 42 ק"מ מרתון - ריצה סביב חופו של ים המלח הדרומי.
  • 50 ק"מ אולטרה מרתון - אליפות ישראל למרחק 50 ק"מ.
  • פרסים כספיים יוענקו למנצחים הכלליים בארבעת המקצים הארוכים.
סיליה גולד. מכבי תל אביב,
סיליה גולד/מכבי תל אביב

מרימת המשקולות היהודיה, סיליה גולד (24) זוכת מדליית הזהב במכביה ה-21 שהתקיימה הקיץ בארץ, הגיעה הלילה לישראל והצטרפה כעולה חדשה למכבי תל אביב. כבר הבוקר קיבלה במשרד הפנים תעודת זהות ישראלית ודרכון ישראלי.ההישג הטוב ביותר של גולד, שהחלה לעסוק בהרמת משקולות לפני שמונה שנים ומתחרה במשקל 71 ק"ג, עומד על 100 ק"ג בהנפה 130 ק"ג בדחיקה ובקרב 2 - 230 ק"ג מדרג אותה בין השלוש הראשונות באירופה ובין 10 הטובות בעולם..
ב-2021 גולד סיימה במקום הראשון באליפות הפתוחה של ארצות הברית והשנה ויתרה על השתתפותה בתחרות זו, המתקיימת בתקופה זה, כדי להגיע לישראל.

לסיליה גולד, בוגרת אוניברסיטת מישגן, בעלת תואר אקדמי במדעי המדינה עבדה בארה"ב בצוות המשפטי של גוגל העולמית. שני ההורים שלה יהודים. אמא שלה עובדת כיועצת פיננסית ואבא שלה מכהן כסגן נשיא אגף המכירות של חברת הרכב צ'מפיון בארה"ב ויש לה משפחה בישראל.
גולד, עומדת לצאת בעוד מספר ימים לקולומביה, שם תשתתף במדי ישראל באליפות העולם, בה תשתתף גם ניקול רובנוביץ', גם היא ממכבי תל אביב. זוהי תחרות הקריטריון הראשונה להשגת הכרטיס למשחקים האולימפיים, פריז 2024 , תחרות הנחשבת לתחרות חובה בצבירת הניקוד האולימפי.

מיד לאחר קבלת המסמכים אמרה סיליה גולד: "השתתפתי הקיץ במכביה ה-21 והחוויה המיוחדת שחוויתי כאן הביאה אותי להחלטה מידית שאני רוצה לעלות לישראל. פגשתי כאן אנשים מיוחדים. החלום הגדול שלי לייצג את מדינת היהודים במשחקים האולימפיים. אני נרגשת מאד ומלאת מוטביציה להצליח במימוש החלום הזה".

עו"ד אורן שי, יו"ר הרמת המשקולות במכבי תל אביב אמר: "אנו מבקשים להודות להנהלת רשות האוכולוסין וההגירה על שיתוף הפעולה המלא עמנו בתהליך כמו גם לשיתוף הפעולה עם ארגון נפש בנפש. אני שמח ומאושר להיווכח שהציונות עדיין חיה ונושמת ובעיקר כשמדובר בדור הצעיר. נעשה הכל כדי שגולד תתאקלם היטב בישראל ומאחל לה שתגשים את כל חלומותיה".

מיה אשכנזי. רענן טל,
מיה אשכנזי/רענן טל

מיה אשכנזי בת ה-20, גולשת הקייט-פול מגבעת אולגה, מועמדת מובילה לזכייה בכרטיס הנכסף למשחקים האולימפיים שיתקיימו בפאריס ב-2024, נבחרה לשמש כפריזנטורית של מרכז הטיפוח והאסתטיקה ALOKINO. אשכנזי נבחרה לתפקיד לצד השחקנית הוותיקה, זוכת פרס מפעל חיים, ניצה שאול.

אשכנזי, שתוביל את הקמפיין למשך שנה, נבחרה בשל העיסוק התמידי שלה בספורט. מגיל קטן, כמעט בכל זריחה, היא יורדת ישר לגלים בקיץ וגם בחורף. המטרה שלה ברורה מאז ומתמיד והיא נחושה להשיג אותה - להפוך לאלופה עולמית בתחום. בקרוב היא משתחררת משירות בצה"ל ותוכל להתפנות לאימונים נטו עד קיץ 2024.

מאיה מורד, בעלים ומנכ"לית ALOKINO: "אנחנו שמחים לצרף למשפחתנו את מיה המייצגת בעינינו את עולם הספורט וההישגיות. אשכנזי פונה לקשת רחבה של גילאים וקהלים, שעד היום פחות פנינו אליו. האישיות שלה מגוונת וכובשת, אנחנו סומכים עליה שתייצג את ישראל על המפה בתחום הגלישה ואת תחום הנשים בעולם כולו".

רכיבת סוסים: גמר גביע המדינה בדרסז' יוצא לדרך

בשבת הקרובה, ה-3.12.22, יתקיים גמר גביע המדינה בדרסז', רכיבה אומנותית. צמדים (רוכבים וסוסיהם) מכל הארץ התחרו בסדרת תחרויות גביע שהתפרשה על פני 5 תחרויות דרוג. הצמדים צברו דרוג איתם יגיעו אל תחרות גמר גביע המדינה. גמר הגביע יעניק לצמד ניקוד כפול והצמד עם הדרוג הגבוה ביותר בכל רמה- יוכרז כמנצח גביע המדינה לשנת 2022.

התחרות תתקיים במושב שרונה (הגליל התחתון) בחוות דאבל קיי, הכניסה פתוחה לקהל הרחב. שעות התחרות- החל מ-8:00.

רקע כללי על ענף הדרסז': בענף אולימפי זה נדרשים הרוכב והסוס להציג הרמוניה מלאה בזמן שהם מבצעים מבחן רכיבה אותו מכתיבה ההתאחדות והוא משתנה אחת לשנה. בתוך מגרש בגודל מוגדר מראש (ברמות הנמוכות 20X40 וברמות הגבוהות 20X 60 ), הצמד מתבקש לבצע שילוב של אלמנטים משתנים ומעבר בין מקצבים בהרמוניה מלאה המזכים את הצמדים בניקוד. המבחנים כוללים אלמנטים ברמות קושי שונות, הבוחנים את התקשורת בין הסוס לרוכב עם הצגה של מינימום מאמץ ואת היכולות האתלטיות והגמישות של הסוס.

ברמות הגבוהות , מתקיים מבחן נוסף הנקרא - פרי סטייל ,המוכר גם כמבחן המוזיקאלי ובו צמדים מציגים מבחן אישי שהם הרכיבו באופן עצמאי והוא נרכב לצלילי מוסיקה מותאמת. בישראל רוכבים בענף הזה 200 רוכבים, ועוד כ-10 מתחרים בקביעות בסבב העולמי. ברמות וגילאים שונים.

  • עוד באותו נושא:
  • ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully