וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזו ארצות-הברית נקבל מול הולנד? הטור של דני דבורין

30.11.2022 / 8:45

ניצחונה אמש (ג) על איראן הושג בזכות מחצית אחת טובה, אך דני דבורין אומר שבשמינית הגמר, מחצית אחת לא תספיק לה

תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 30.11/ספורט1

האם במשחקה מול הולנד, בשמינית גמר המונדיאל, נקבל את נבחרת ארצות-הברית של המחצית הראשונה מניצחונה אמש, 0:1 על איראן, או שמא את ארצות-הברית של המחצית השנייה? אני משוכנע שזו שאלת המפתח לגבי שלב הנוק-אאוט, שכן ארצות-הברית שיחקה כדורגל נפלא משך 45 הדקות הראשונות, בהן גם עלה ברגליו של כוכבה, כריסטיאן פוליסיץ', להבקיע את השער היחיד במשחק. באותו פרק זמן התפעלתי מיכולתה של הנבחרת, ששחקניה המהירים היו בכל פינה במגרש, והקדימו את האיראנים כמעט בכל הסתערות על הכדור. השער עשה צדק עם יחסי הכוחות.

אלא שלפתע, במחצית השנייה, קיבלנו תמונה שונה לגמרי. הגלגל התהפך, ושחקני איראן נטלו את היוזמה בניסיון נואש להשיג שער שיוויון. ארצות-הברית נסוגה לאחור, וכאילו חדלה לשחק. לי קשה להאמין שקיבלו ממאמנם הוראה להתגונן משך כל אותה מחצית, אך עובדה היא שכך קרה.פשוט לא ניתן היה לזהות בה את אותה נבחרת רעננה ושוטפת שהייתה ב- 45 הדקות הראשונות. פרק הזמן שבו נעלמה מהעין היה ארוך מאד, מה גם שהשופט הוסיף למשחק עוד 9 דקות. כל אחת מהן איימה לשנות את התוצאה, ולהדיח את ארצות-הברית מהמשך משחקי גביע העולם.

לכן, שריקת הסיום מצאה מצד אחד את האיראנים בוכים על חוסר הצלחתם להשוות, ומצד שני את שחקני ארצות-הברית תשושים מכדי שיוכלו לרקוד משמחה על ניצחונם החשוב. העובדה שבמחצית הראשונה הייתה ארצות-הברית ראוייה לציון 8.5, ובמחצית השנייה בקושי לציון 5, מעידה על חוסר עיקביות. מכאן גם עלתה, כאמור, השאלה המסקרנת, כיצד היא תשחק בשמינית הגמר מול נבחרת האוראנג'?

מילאד מוחמדי נבחרת איראן מול סרג'יניו דסט נבחרת ארה"ב. רויטרס
ספורטיבי וקצבי/רויטרס

ניסיון העבר לימד אותנו שמרבית הנבחרות המובילות בעולם הכדורגל נכנסות לתלם בהגיען לשלב הנוק-אאוט. לפיכך, כדי להתעמת בהצלחה עם הולנד, לא תספיק לארצות-הברית רק מחצית אחת טובה. היא תהיה זקוקה לכל דקותיו של המשחק, מיבצע שהוא עבורה לא פשוט כלל ועיקר.

הנבחרת האמריקאית אינה בין הגדולות בתבל, אולם היא יודעת לשחק כדורגל. התקדמותה ההדרגתית נמשכת וכבר אינה מפתיעה איש. אמש, בדקותיה הטובות, חשבתי על כך שהיא עולה על ישראל כמעט בכל פרמטר. זו איפוא גם ההזדמנות להזכיר שב- 1948 ניצחה ארצות-הברית את נבחרתנו בתוצאה 1:3, במשחק שנערך בניו יורק. היה זה משחקה הראשון של הנבחרת תחת השם ישראל. את חמשת משחקיה הבין-ארציים הקודמים, היא קיימה תחת השם נבחרת ארץ ישראל. הנה כי כן , כבר אז הייתה ארצות-הברית טובה יותר, ומדובר בימים בהם הכדורגל נחשב שם ענף ספורט צדדי.

ועוד משפט מסכם על המשחק שבין איראן לארצות-הברית: הוגן מאד וספורטיבי, קיצבי, ומרתק בדקותיו האחרונות, בדיוק כפי שצריך להתנהל משחק כדורגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully