וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני חנוכה - מתחם האימונים של הפועל באר שבע עבר שיפוץ תאורה ניכר

29.11.2022 / 15:00

קבוצת ניסקו דיווחה על השלמת פרויקט תאורה חדשנית במגרשי וסרמיל במתחם הבית האדום: מגרשי האימון של הפועל באר שבע. העלות: למעלה ממיליון שקל. גופי התאורה החדשים עומדים בדרישות המחמירות של ההתאחדות לכדורגל למשחקי ליגה

תאורה חדשה באצטדיון וסרמיל. ניסקו,
מתחם הבית האדום. הרבה יותר מואר עכשיו/ניסקו

חוויה חדשה להפועל באר שבע. במתחם האימונים "הבית האדום" בבירת הנגב, הושלם בימים אלו פרויקט תאורה רחב היקף שיתרום לשכלול איכות המשחק והאימונים, ישדרג את החוויה הספורטיבית של צוות השחקנים, המאמנים והשופטים ויעמיק את חוויית הצפייה לאוהדיה ביציעים.

בימים אלו מדווחת קבוצת ניסקו, מובילת תחום החשמל והתאורה, על השלמת פרויקט הארת מגרשי וסרמיל ומתיחת פנים כוללת למערכות התאורה במגרשים של האדומים בהיקף של למעלה ממיליון שקלים.

וסרמיל הוותיק, אצטדיון הענק ורחב היציעים, שהפך לחלק מנוף הילדות של דורות ילדים בעיר הפועלים הדרומית וזכה למיתוג מקומי כמו "הקולוסיאום" או "מקדש הכדורגל", אמנם שינה פניו והפך לשכונת מגדלי מגורים מודרניים, אבל פרויקט התאורה במגרשי וסרמיל החדשים השיב לשם את הזרקור.

אצטדיון וסרמיל באר שבע. קובי אליהו
המורשת נותרה. אצטדיון וסרמיל המיתולוגי/קובי אליהו

במסגרת פרויקט התאורה החדש שבוצע ע"י הקבלן המבצע מנוליד, רושתו המגרשים בגופי תאורה מדגם OLYMPIC בעלי תכונות אופטיקה ייחודיות שמעניקים פתרון הארה לפי דרישות המועדון, ועמידה בתקני האיכות והבטיחות המחמירים ביותר. מבחינה טכנולוגית, מתאפיינים הגופים החדשניים ביתרונות של משקל נמוך ויעילות אורית גבוהה, חיי מדף ארוכים, עמידות גבוהה ויכולת לפזר בצורה נכונה את הטמפרטורה הנפלטת מגופי הלדים, לרווחת הצופים בטריבונות. מגוון האופטיקות הרב מונע "זיהום אורי" בשטח האורבני הסובב אותו- רחוב יהודה הלוי, שכונה ב' ושכונה ה' בעיר.

רון ציוני מנהל סחר תאורה קבוצת ניסקו: "בהפועל באר שבע חיפשו להחליף את התאורה הקיימת בארבעת מגרשי האימונים לתאורה אפקטיבית שתעמוד בדרישות ההתאחדות לכדורגל ותתאים לרמה הגבוהה הנדרשת בסטנדרטים של משחקי ליגה. הדגש היה על פתרון מקצועי, אמין ובעיקר VALUE FOR MONEY. הפרויקט בא לספק רמת הארה טובה לטובת השחקנים והקהל ביציעים, ולוודא שפיזור האור יהיה אחיד על פני שטח המגרש כולו. גופי התאורה החדשים מעניקים פתרון אופטימלי לפיזור האור ולתפוקת האור המרבית שניתן לקבל ביחס להספק גוף התאורה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
רון ציוני. ניסקו,
"פיתרון אופטימלי לפיזור האור". רון ציוני/ניסקו

כזכור, תנופת הפיתוח העירוני וההתחדשות של בירת הנגב לא פסחה על מתקני הספורט הוותיקים בעיר, וב- 2019, רגע אחרי שכלים הנדסיים כבדים עלו על חומות וסרמיל המיושן ומוטטו אותו, עברו כלל מתקני המועדון: המשרדים, חדרי ההלבשה ומגרשי האימונים, למתחם חדש סמוך לאצטדיון טוטו-טרנר והיכל הקונכייה. מתחם הבית האדום המשתרע על פני שתי קומות שימש במשך מספר שנים את מחלקת הנוער של המועדון ואת אגודת מ.ס באר שבע, ולצורך מעבר הקבוצה הבוגרת אליו, עבר מקצה שיפורים נרחב כדי שיתאים למי שאחזה בשעתו בתואר אלופת המדינה. המתחם כולל, בצד חמישה מגרשים ובהם מגרש מלאכותי, גם חדר הלבשה מפואר עם חדר טיפולים, ג'קוזי, אמבטיית קרח וסאונה, חדר כושר, חדר לאספות וידיאו, חדר אוכל ומטבח גדול, ואת משרדיהם של חברי הנהלת המועדון.

על הריסותיו של וסרמיל המיתולוגי שפעל ובעט משנת 1959, וחווה על בשרו אליפויות בלתי-נתפסות, הוקמה שכונת מגורים צעירה של אזורים וי.ח דמרי "סנטרל פארק 17". עם עליית הדחפורים על האצטדיון הישן, שנקרא על שם ארתור וסרמיל, ילד יהודי בן שבע שנרצח ב-1943 על ידי הנאצים, קיוו שוחרי המועדון, עבורם היה האצטדיון הרבה יותר ממתחם שמשחקים בו כדורגל - שימצאו עוד דרכים להנציחו. האצטדיון נבנה בסיוע תרומתה הנדיבה של לילי פרידמן-וסרמיל, שהנציחה בכך את בנה שנרצח במחנה ההשמדה מיידנק. לאחר הריסת האצטדיון הישן, ובמקביל לקביעת רחוב על שמו בקרבת אצטדיון טרנר המבהיק, הנציחה העירייה את שמו של וסרמיל גם במגרשי האימונים בקריית הספורט החדשה. כיום, נקראים מגרשי האימון והמשחקים בבית האדום וסרמיל 1-5 ע"ש ארתור וסרמיל ז"ל וכך הם גם רשומים בהתאחדות לכדורגל. הצוואה של לילי פרידמן ז"ל מתקיימת גם בפתחה של שנת 2023 כאשר ילדים, נערים ובוגרים מתרוצצים במגרשי הכדורגל ומנציחים את זכרו של בנה.

  • עוד באותו נושא:
  • וסרמיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully