וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו הולכים להתבזות": אליפות אירופה בסמבו שאמורה להתקיים בישראל בסכנת ביטול

28.11.2022 / 9:28

באיגוד הסמבו זועמים על משרד התרבות והספורט: " קיבלנו הודעה ממשרד התרבות והספורט כי נקבל סכום עלוב של 295,000 שקל. עם תמיכה כזאת לא נוכל לקחת על עצמנו את התחרות"

פבל מוסין ושי גייזינגר. יחצ,
פבל מוסין ושי גייזינגר/יחצ

"אנחנו הולכים להתבזות ובגדול. קיבלנו הודעה ממשרד התרבות והספורט כי נקבל סכום עלוב של 295,000 שקל כתמיכה של המשרד לטובת קיום אליפות אירופה בסמבו בישראל בחודש אפריל הקרוב. כל שרי הספורט ובכל הזדמנות אומרים לראשי אירגוני הספורט בואו תעשו הכל כדי להביא אירועים בינלאומיים לישראל. הנה, אחרי שקיבלנו את האירוע, שהוא הישג גדול בפני עצמו, הסיוע שאנחנו אמורים לקבל מהמדינה לא מאפשר לנו לקיים את התחרות".

את הדברים הללו אומר פבל מוסין, סגן יו"ר איגוד הסמבו בישראל. אחרי שישראל אירחה באוגוסט האחרון, בהצלחה רבה, את אליפות העולם בסמבו חופים וזכתה לשבחים רבים על האירוח והתנהלות התחרות, מההתאחדות הבינלאומית, זו הודיעה כי ישראל תארח ב-19 עד 24 באפריל 2023 את אליפות אירופה (גברים נשים) בגילאי הקדטים,הנוער והבוגרים. מדובר באירוע אליו צפויים להגיע כ-600 עד 700 ספורטאים.

כדי לקיים את התחרות, באופן שיעמוד ברמה נאותה ובסטאנרדטים הבינלאומיים זקוק איגוד הסמבו לתקציב של 2.5 מיליון שקל. "עם תמיכה מביכה שכזאת בסך 295 אלף שקל, לא נוכל לקחת על עצמנו את ארגון האירוע. זו תהיה בכייה לדורות. הענף, המוכר על ידי הוועד האולימפי הבינלאומי, עשה בשנה האחרונה התקדמות מקצועית משמעותית. באליפות העולם בסמבו חופים שהיתה בארץ באוגוסט האחרון קיבלנו 480 אלף ₪. ציפינו לקבל מהמדינה לאירוע מרכזי שכזה משהו כמו 800,000 שקל והסכום שהוקצה לתחרות המדוברת- 295 אלף ₪ יגרום לכך שנודיע להתאחדות הבינלאומית שאנחנו לא נקיים את התחרות בארץ".

"קיבלנו הזדמנות לקדם את הענף, ולהראות לעולם את מדינת ישראל היפה שלנו בצבעים אחרים, על פי בקשתם של שרי הספורט בשנים האחרונות. לאכזבתנו הרבה הסיוע זעום". אמר שי גייזינגר, מנכ"ל איגוד הסמבו בישראל.

באיגוד הסמבו מצפים ששר הספורט היוצא והשר הנכנס ומשרד התרבות והספורט, יבצעו מידית חשיבה מחודשת ויעשו כל שביכולתם לתקצב את הארוע בסכום הבסיסי לקיום אירוע ברמה כזו שהאיגוד ביקש, כי ללא התמיכה הבסיסית של המשרד לא יקיימו את האירוע בישראל.

ספורטאי ישראל זכו בשנת 2022 ב- 9 מדליות באליפות העולם ו-6 מדליות באליפות אירופה. אליפויות עולם - בוגרים: טריאל אבסוב - אלוף העולם, ארצ'י וולפמן - סגן אלוף העולם ויוסי סימין - זכה במדליית ארד. ג'וניור: נהורה שבתאי, טלי סמואלסון ואליזבט קובליוב - מדליית ארד. קדטים: אנסטסיה דמצ'נקו ,מישל דג'ורייב וולאדי פולוטסקיה - מדליית ארד. באליפות אירופה בוגרים: טריאל אבסוב וארצ'י וולפמן מדליית כסף. ג'וניור : ינאי קדוש - מדליית כסף, אליזבט קובליוב ונהורה שבתאי מדליית כסף וטלי סמואלסון מדליית ארד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully