וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שברו את הבצורת: הפועל ירושלים גברה 75:80 על מכבי תל אביב

קרינגטון (20 נק') וסמית' בדאבל דאבל (14 נק' ו-10 אס') הובילו את האורחת לניצחון ראשון בהיכל אחרי שלוש שנים. מרטין (17) ניסה להחזיר את הצהובים ללא הועיל בהפסד בכורה בליגה העונה של קבוצתו של קטש

שלוש שנים ויומיים עברו מאז הניצחון האחרון של הפועל ירושלים ביד אליהו, אז ברבע גמר גביע המדינה, כאשר במסגרת הליגה לא ניצחו האדומים מהבירה את מכבי תל אביב בחוץ מאז אפריל 2018. הערב (ראשון) הגיעה קבוצתו של אלכסנדר דז'יקיץ' להיכל כשהיא מחזיקה ברצף של חמישה ניצחונות בכל המסגרות, ארבעה מהם בליגה, ושברה את הבצורת עם ניצחון 75:80 על הצהובים שהפסידו לראשונה העונה בליגה.

עודד קטש בחר להשאיר מחוץ לסגל את לורנזו בראון ואלכס פויתרס וראה את רומן סורקין (7 נק' ו-5 ריב') וג'רל מרטין (17 נק', 50% מהשלוש) מנסים לחפות על חסרונם ללא הועיל. מנגד, עוז בלייזר חזר מפציעה לסגל של ירושלים, אך לא קיבל דקות על הפרקט מול האקסית.

כבר עם פתיחת המשחק האורחים עלו ליתרון ושמרו את הצהובים ללא נקודות בארבע הדקות הראשונות שלהם עם שבע החטאות רצופות של המארחים. ספידי סמית' במשחק נפלא (14 נק', 10 אס' ו-6 ריב') סיים את הרבע הראשון ביתרון 14:17. הרבע השני המשיך את הריצה הירושלמית, אבל הישראלים של מכבי בראשותם של סורקין ופניני (5 נק') צמצמו את ההפרש לקראת סיום החצי הראשון שהסתיים ביתרון ירושלמי של 33:35.

המחצית השנייה המשיכה את הקצב הטוב של ירושלים שעלתה ליתרון דו ספרתי והגיעה להפרש שיא של 14 נקודות במהלך הרבע האחרון. קאדי קרינגטון השתלט על המשחק של האורחת (20 נק' ו-5 ריב') ובערב קליעה אדיר מהשלוש של כל הקבוצה (52.2% מהשלוש) וסל אדיר מחוץ לקשת של נועם דוברת דקה לסיום, הירושלמים גברו על הצהובים לראשונה מזה שלוש שנים בהיכל ורשמו את ניצחונם החמישי העונה במסגרת המקומית. המאזן המושלם של מכבי תל אביב נקטע אחרי חמישה ניצחונות רצופים בליגה.


קלעו למכבי תל אביב: ג'רל מרטין 17 (6 ריב', 50% מהשלוש), ווייד בולדווין 15, ג'יילן אדאמס 11, רומן סורקין (5 ריב') וג'ייק כהן 7, רפי מנקו 6, גיא פניני 5, ג'וש ניבו, יפתח זיו וג'ון דיברתולומיאו 2 כ"א, דארן היליארד 1.

קלעו להפועל ירושלים: קאדין קרינגטון 20 (5 ריב'), ספידי סמית' 14 (10 אס' ו-6 ריב'), סים סנדר ונה 11 (4 ריב', 3/3 מהשלוש), זאק הנקינס 9 (6 ריב'), אור קורנליוס 8, ליוואי רנדולף 7, איתי שגב 6 (5 ריב'), נועם דוברת 5. גלעד לוי שותף ולא קלע.

ספידי סמית, שחקן הפועל ירושלים. דני מרון
ערב אדיר נוסף שלו. סמית'/דני מרון

מהלך המשחק

רבע 1

הצהובים עלו בחמישייה עם ג'יילן אדאמס, ווייד בולדווין, ג'רל מרטין, רפי מנקו ורומן סורקין. ירושלים פתחה עם ליוואי רנדולף, ספידי סמית', סים סנדר ונה, זאק הנקינס ואור קורנליוס. האורחים עלו ליתרון 0:5 אחרי יותר מארבע דקות ועם שבע החטאות רצופות של מכבי תל אביב. מרטין קלע מהשלוש והעלה את המארחת ליתרון ראשון הערב. סמית' המשיך עם הפתיחה הנהדרת שלו למשחק והוסיף שלשה משלו בדרך להפוך את התוצאה בסיום רבע טוב של ירושלים ויתרון 14:17.

רבע 2

קאדין קרינגטון המשיך את הריצה הירושלמית ופתח הפרש של שש נקודות. גיא פניני עלה מהספסל וקלע את הנקודות הראשונות שלו לפני שסורקין דייק מהקו והעלה את הצהובים ליתרון ראשון ברבע השני. סמית' עם האסיסט הרביעי שלו הערב מסר להנקינס ו-ונה בדרך להחזיר את היתרון הירושלמי. רנדולף קלע לייאפ קל וקרא לפסק זמן של קטש 21 שניות לסיום החצי הראשון. בולדווין המשיך לצמצם וירושלים ירדה למחצית ביתרון 33:35.

שחקני הפועל ירושלים כדורסל. דני מרון
ניצחון ראשון בהיכל אחרי שלוש שנים. שחקני הפועל ירושלים/דני מרון

רבע 3

החצי השני התחיל עם לייאפ קל של בולדווין ושוויון נוסף הערב. קורנליוס קלע פעמיים ברציפות מהשלוש והעלה את הירושלמים ליתרון שיא של שמונה נקודות. ג'ייק כהן צמצם עם סל מחוץ לקשת לפני שתי נקודות קלות של איתי שגב. שלשה אדירה של ונה העלתה את הירושלמים ליתרון דו ספרתי וקראה לפסק זמן של קטש. מרטין הוסיף שתי שלשות וחתך את ההפרש לחמש בלבד. קרינגטון קלע חמש נקודות רצופות והחזיר לירושלים את ההיתרון המשמעותי בסיום הרבע השלישי עם 53:61.

רבע 4

הנקינס וקרינגטון קלעו מהקו והחזירו את היתרון הדו ספרתי לירושלים שבע דקות לסיום המשחק. הגארד הירושלמי קלע מהשלוש והעלה את האורחת ליתרון שיא של 14 נקודות. ריצת 0:8 של הצהובים הורידה את ההפרש לארבע בלבד - שלוש דקות לסיום המשחק. נועם דוברת עם שלשה אדירה בקלאץ' החזיר את היתרון המשמעותי לירושלים, דקה לסיום. אדאמס הוסיף סל מחוץ לקשת, קרינגטון קלע מהקו וקטש קרא לפסק זמן בפיגור חמש נקודות - 20 שניות לסיום. הצהובים לא הצליחו למצוא את הסל, איבדו כדור וראו את הירושלמים חוגגים בדרך לניצחון ראשון בהיכל אחרי שלוש שנים - 75:80 להפועל ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully