וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבזקי ספורט: הישגים לקדטים בטקוואנדו ולשחר שגיב

ליפז חג'אמה זכתה במדליית כסף באליפות אירופה לקדטים. מקום 12 לשגיב בתחרות באבו דאבי, צפוי לשפר משמעותית את הדירוג. 17 מדליות ללוחמי הקונג פו של רחובות באליפות אירופה. אליפות ישראל בהחלקה על הקרח יוצאת לדרך, גם משחקי המועציאדה הראשונה נפתחים

יונתן חיים. איגוד הטקוואנדו,
יונתן חיים/איגוד הטקוואנדו
גל נשר. איגוד הטקוואנדו,
גל נשר/איגוד הטקוואנדו

עוד יום מוצלח לנבחרת ישראל בטאקוונדו לקדטים (גילאי 12-14) באליפות אירופה במלטה, עם שתי מדליות ארד נוספות ליונתן חיים 33 ק"ג וגל נשר 37 ק"ג וזאת לאחר הזכיה אתמול של שחר שופמן בארד (קדטות 29 ק"ג).

יונתן חיים 33 ק"ג ניצח בשמינית הגמר יריב מקרואטיה, ברבע הגמר ניצח יריב מצרפת בשתי מערכות ובחצי הגמר הפסיד ליריב מטורקיה.

גל נשר 41 ק"ג ניצח במוקדמות יריב מגרוזיה, לאחר מכן ניצח בשמינית הגמר יריב מבלגיה וברבע הגמר ניצח יריב מליטואניה 2:1 במערכות. בחצי הגמר הפסיד ליריב מסרביה.

עוד התחרה היום תומר ברש 49 ק"ג הפסיד בקרב הראשון ליריב מאיטליה.

את הנבחרת מלווין המאמנים מרק ברגינסקי, גבריאל דולמון ורומן רוסינוב.

משתתפי שרעבי אמנויות לחימה. גבריאל דולמון,
ליפז חג'אמה למעלה מימין - ספורטאי שרעבי אמנויות לחימה/גבריאל דולמון

גולת הכותרת בתחרות שייכת לליפז חג'אמה (59+ק"ג) שזכתה בסגנות אליפות אירופה. ליפז, מדליסטית הארד מאליפות העולם, עלתה לגמר לאחר ניצחון במוקדמות על מלטה, ניצחון ברבע הגמר על קרואטיה וניצחון בחצי הגמר על צ'כיה. בגמר פגשה ליפז את האלופה הסרבית והפסידה 2:1 במערכות.

עוד השתתפו היום בתחרות אך לא הצליחו לעבור שלב: קדטות עד 33 ק"ג דורון גרוסברג, עד 41 ק"ג ליהיא חמילבסקי, ועד 47 ק"ג אניה ניסנוביץ'.

חאג'מה, שופמן וחיים משתייכים לשרעבי אמנויות לחימה. רומן רוסינוב, מאמן נבחרת ישראל ומועדון שרעבי אומנויות לחימה מסר: "הספורטאים הצעירים שלנו הפגינו רמה גבוהה באליפות אירופה לקדטים כאשר קטפו 3 מדליות בקטגוריות משקל שונות. אלו השיגים מצוינים למועדון שרעבי אומנויות לחימה. אנחנו קדימה עם הפנים לעונת התחרויות 2023".

גילי חיימוביץ המאמן משרעבי אומנויות לחימה מסר: "האליפות הזו היא התחרות הגדולה ביותר של השנה לספורטאי המועדון. אנחנו גאים מאד בדור הצעיר שלנו ששואף למעלה ומגשים".

שחר שגיב עם מאמנו ליאור כהן. יחצ,
שחר שגיב עם מאמנו ליאור כהן/יחצ

שחר שגיב (28) הטריאתלט האולימפי הבכיר של ישראל, סיים במקום ה-12 בתחרות הגראנד פינאלה בסבב אליפות העולם - התחרות החשובה ביותר בסבב, שהתקיימה באבו דאבי בה השתתפו 66 הטריאתלטים הטובים בעולם. התחרות התנהלה בתנאי מזג אוויר קשים של 29 מעלות.

תחרות זו מעניקה את הניקוד הגבוה ביותר בניקוד האולימפי. שגיב הוסיף למאזנו 509 נקודות - מספר הנקודות הגבוה ביותר אי פעם שהשיג בתחרות. נקודות אלה מצטרפות לדירוג האולימפי שלו. הוא נכנס לתחרות כשהוא מדורג במקום ה-32 ועפ"י ההערכה, הוא ישפר את הדירוג שלו באופן משמעותי.

שחר יצא מהמים בתום תחרות השחייה כשהוא דורג במקום ה-33. בתחרות הרכיבה הוא היה מאד אגרסיבי ויחד עם הרוכבים הנורבגים לקחו על עצמם לצמצם פערים עם הדבוקה המובילה וסיימו את הרכיבה 40 שניות אחרי הדבוקה הראשונה. בתחרות הריצה (10 ק"מ), הוכיח שגיב יכולת מרשימה מאד וסיים אותה בזמן של 30:30 דקות וסיים בסופו של דבר את התחרות במקום ה-12 המרשים.
מי שליוו את שגיב בתחרות באבו דאבי כתיירים הם הוריו, האבא שמי שגיב, רץ מרתון אולימפי (לוס אנג'לס 1984) שהיה בצוות האימון שלו בדרך לטוקיו 2020 ואמו רחלה. מיד לאחר התחרות נלקח שגיב לבדיקת סמים, השניה שלו בתוך 48 שעות.

שחר שגיב: "אני מרוצה מאד מההופעה שלי היום כאן, על אדמת אבו דאבי. זהו הדירוג הגבוה ביותר שלי אי פעם בקריירה בגרנאד פינאלה בסבב אליפות העולם. ההישג הטוב ביותר הקודם שלי היה מקום 15, באוסטרליה ב-2018. אני יוצא לפגרה בהרגשה ניפלאה. העבודה הקשה הוכיחה את עצמה. במרץ 2023 כבר אפתח את העונה הבאה, בדרך למשחקים האולימפיים פריז 2024 ואני בטוח שאמשיך להתקדם".

מאמנו ליאור כהן: "זו היתה אחת התחרויות האיכותיות ביותר שאני כמאמן חוויתי. אני מרוצה מאד מההופעה של שחר שגיב שיכול לצאת לפגרה אחרי עונה קשה ומאומצת ולנוח לקראת הבאות. זו היתה תחרות שיא מבחינתו ולהערכתי הוא יקפוץ באופן משמעותי בדירוג האולימפי".

המועציאדה הראשונה. מרכז השלטון האזורי,
חגיגה. משחקי המועציאדה/מרכז השלטון האזורי

מרכז השלטון האזורי, המייצג את 54 המועצות האזוריות בכל הארץ, יקיים את המועציאדה הראשונה באילת, בשיתוף משרד התרבות והספורט. למעלה מ-25 מועצות וכ-400 ספורטאים וספורטאיות יתחרו בענפים: קט רגל, כדורסל וכדורשת, בתחרות שתתקיים בין ה-27 ל-30 בנובמבר באילת.
הספורטאיות והספורטאים יתחרו במשך שלושה ימים, בשלושה טורנירים שייערכו במתקני הספורט של עיריית אילת. משחקי הגמר יתקיימו ביום שלישי.  משחק הגמר בקט רגל ישודר בפייסבוק לייב עם שחקן העבר לירן שטראובר, ששיחק בעמדת השוער. 

שי חג'ג' יו"ר מרכז השלטון האזורי וראש המועצה האזורית מרחבים: "המועציאדה היא אירוע נוסף של מרכז השלטון האזורי, שמטרתו לגבש בין המועצות, ואין כמו גיבוש באמצעות ספורט. המטרות הן קיום פעילות ספורטיבית במועצות באמצעות ליגות פנימיות, שבסופן, הקבוצות ייצגו את המועצות בתחרות ארצית, כמו גם גיבוש הקהילה במועצות באמצעות הספורט, אינטגרציה ספורטיבית בין המועצות האזוריות בארץ במפגש ארצי וקידום הספורט העממי במועצות האזוריות.  אני מבקש להודות לאיציק אשכנזי, מנכ"ל השלטון האזורי ולאבי כליף, מפקח מחוז דרום במינהל הספורט, שיזם והוביל את הפרויקט מטעם משרד התרבות והספורט וחיבר בין השותפים: עיריית אילת, מרכז הפועל וכמובן מרכז השלטון האזורי באמצעות מנהלי מחלקות הספורט במועצות."

אליפות ישראל בהחלקה על הקרח. ניר קידר,
אליפות ישראל יוצאת לדרך/ניר קידר

אליפות ישראל בהחלקה אמנותית על הקרח תתקיים כמדי שנה בחודש דצמבר, בהיכל הקרח ice peaks בחולון. היכל הקרח נותני החסות לנבחרת ישראל. השנה, אליפות ישראל בהחלקה על הקרח, תהיה בסימן 50 שנה, לרצח י"א הספורטאים.

באליפות ישתתפו כ-60 מחליקים, בקטגוריות שונות: ילדים, נוער, גברים, נשים וזוגות ריקוד ובמגוון הרמות. בתחרות משתתפים נציגים מכל המועדונים בארץ ממטולה עד אילת. השנה יקחו חלק מחליקי הדור הצעיר אשר מתאמנים עם יבגני קרסנופולסי ואלכסיי ביצנקו, המחליקים האולימפיים שלנו, שהצטרפו לצוות המאמנים של גלית חייט.

התחרות תיערך בימים רביעי וחמישי ה 14-15בדצמבר.

  • יום רביעי ה- 14.12 בין השעות 10:00 - 16:00 יתקיימו תרגילי החובה למתמודדים בקטגוריית: ילדים נוער ובוגרים.
  • יום חמישי ה-15.12 בין השעות 10:00 -17:00יתקיימו ה'תרגילים החופשיים' בדרגות קושי שונות בקטגוריות: נוער ובוגרים.
  • אירוע גאלה יתקיים מיד לאחר טקס חלוקת המדליות.
תחרות קונג פו. אלכסנדר פרנקל,
רחובות על המפה עם 17 מדליות/אלכסנדר פרנקל

אומנות הלחימה או - שו המוכרת כקונג פו משלבת שיטות לחימה מסורתיות סיניות בנות עשרות שנים. לאחרונה התקיימה אליפות אירופה ביוון לאורך שבוע שלם כאשר 10 הספורטאים ממועדון האו שו ברחובות היו חלק מספורטאי נבחרת ישראל. הספורטאים של רחובות חזרו מהתחרות עם הישגים ומדהימים: 11 מדליות זהב, 2 מדליות כסף ו-4 מדליות ארד.

כחלק מההכנות לתחרות זו, עירית רחובות, החברה העירונית ובי"ס סמילנסקי ובראשו המנהלת אפרת אלון יצרו תנאי אימון אולטימטיביים לספורטאים הצעירים. לטענת המאמנים והמתאמנים, סביבת האימונים המיוחדת הזו היא שהצליחה להוביל את הספורטאים להישגים יוצאי דופן.

הזוכים (לפי קטגוריות)

  • בוגרים: אנסטסיה קיריליוק - 2 מדליות זהב, שלי מובשוביץ' - מדליית זהב, 2 מדליות כסף, מדליית ארד. כרמל אוקון - מדליית זהב, 2 מדליות כסף.
  • נוער: יונתן זבירין - 4 מדליות זהב, מדליית כסף, סשה פרנקל - 2 מדליות זהב, מיכל בארי - מדליית זהב, ניקול פוזיס - מדליית כסף, מדליית ארד.
  • קדטים: גליה ציפור - מדליית כסף, מדליית ארד, דוד פרנקל - מדליית כסף.

מועדון או-שו (קונג-פו) רחובות קיים משנת 1991, כאשר ספורטאי המועדון משתתפים בתחרויות בינלאומיות משנת 1993. עד היום ספורטאי המועדון זכו באליפויות אירופה והעולם הרשמיות בלמעלה מ-140 מדליות. במסגרת המועדון צמחו חמישה אלופי עולם ואלופי אירופה רבים. מתאמנים שזכו להצלחה בינלאומית החליטו להישאר במועדון כמאמנים והיום מגדלים את הדור הבא של לוחמי האו-שי.

או-שו (קונג-פו) הינו מסגרת לאומנויות לחימה סינית, זהו ענף יפה ומרשים אשר משלב מרכיבי כושר רבים כמו כוח, גמישות, קורדינציה ועוד. או-שו הינו ספורט תחרותי רשמי מוכר ע"י הועד האולימפי הבינלאומי ונכון לעכשיו, או-שו הינו ענף רשמי בו יתחרו במסגרת אולימפיאדת נוער (2026). בשנה הבאה תתקיים בארה"ב אליפות עולם אליה מתאמנים במרץ ספורטאי המועדון ברחובות.

רחמים מלול, ראש העיר: "הספורטאים שגדלים בעיר מצליחים להגיע להישגים יוצאי דופן בכל פעם מחדש. אני מברך את הספורטאיות והספורטאים שלנו על ההצלחות שלהם ובטוח שנשמע עליהם עוד בהמשך". חבר המועצה רועי שרעבי, מחזיק תיק הספורט: "אני גאה בכל אחת ואחד מהספורטאיות והספורטאים שלנו על ההתמדה, הנחישות וההצלחה הרבה לה זכו בתחרות האחרונה שהתקיימה ביוון. נמשיך לעטוף אותם ולהעניק להם את כל הכלים להצלחה".

אייל פרנקל, מנכ"ל החברה העירונית: "החברה העירונית רחובות גאה ושמחה על ההישג האדיר, העבודה הקשה, ההתמדה והמסירות שלכם הביאה להצלחה הגדולה! גאים מאד ומחכים להצלחה גם באולימפיאדה! יישר כוח!".

דניאלה פלג. יחצ,
דניאלה פלג/יחצ

הגולשת דניאלה פלג (18), אלופת העולם הטריה עד גיל 21 ב- IQ FOIL וסגנית אלופת העולם לבוגרות, התגייסה בחמישי האחרון לחיל הים. בינואר היא תצא עם הנבחרת למחנה אימונים ושתי תחרויות בלנזרוטה שבקנריים (ספרד).

  • עוד באותו נושא:
  • ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully