וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפי אליהו, כוכב העבר של הפועל באר שבע, הלך לעולמו בגיל 71

אבל כבד בבאר שבע בעקבות פטירתו של שחקן העבר, שהיה שותף לשתי האליפויות הראשונות של המועדון וכבש 66 שערים. חבריו נפרדו: "נולד מוקדם מדי, היום היה מגיע לליגות הבכירות באירופה". ברדה: "הלב כואב"

אבל כבד בבאר שבע לאחר היוודע דבר מותו של רפי אליהו, כוכב העבר של הפועל באר שבע, שהלך לעולמו בגיל 71. אליהו היה שותף לשתי האליפויות הראשונות של הקבוצה מבירת הנגב ונחשב לאגדה במועדון, כשבמדי נבחרת ישראל היו לו שתי הופעות.

אליהו, שעלה לקבוצה הבוגרת ב-1966, כיכב בשורות המועדון עד 1984, ובמהלך הקריירה העשירה שלו רשם 419 הופעות ו-66 שערים. הוא זכור בעיקר בזכות שתי האליפויות בהן זכה, ב-1974/75 ו-1975/76, אז היה אחד הכוכבים הגדולים ביותר של האלופה, לצד שלום אביטן, מאיר ברד, אליהו עופר ואחרים. לאחר שעזב את הפועל באר שבע בדמדומי הקריירה שלו שיחק גם במכבי יבנה, מכבי קרית גת ומכבי רמת עמידר, לפני שתלה את הנעליים.

באפריל 2018 נפצע אנושות בתאונת דרכים והיה שרוי ללא הכרה לאורך כל הזמן. בנו רמי אליהו שיחק גם הוא במשך שנים בהפועל באר שבע.

מימין: שמעון שנהר, מאיר ברד, שלום אביטן, רפי אליהו הפועל באר שבע. עדי אבישי, מעריב
אבידה גדולה. רפי אליהו בימיו בהפועל באר שבע, משמאל/מעריב, עדי אבישי

אליניב ברדה, מאמן הפועל באר שבע, ספד לו: "הלב כואב על לכתו של אחד השחקנים הגדולים בתולדות הפועל באר שבע. שחקן שזכה עם נבחרת הנוער באליפות אסיה, שייצג את באר שבע בגאווה ובצורה אדירה והיה מעמודי התווך של האליפויות הראשונות בתולדות המועדון, שהיה מהראשונים ששילבו אופי ועקשנות עם כישרון. לנצח רפי יהיה חקוק בהיסטוריה של המועדון שלנו, יהי זכרו ברוך".

אפרים דוידי אמר: "עליתי לקבוצה הבוגרת, ומי שהיה הראשון שקיבל אותי ועזר לי להתאקלם היה רפי אליהו הגדול. הוא תמיד עזר לשחקנים צעירים ואהב לראות אותם משחקים בהרכב. מותו - אבידה גדולה לכדורגל בכלל ולהפועל באר שבע".

מאיר ברד: "גדלתי עם רפי אליהו בשכונה, עוד כשהיינו משחקים יחפים על החול. החבר הכי טוב שלי בקבוצה, השותף מספר אחת שלי לשתי האליפויות. קשה לקבל בשורה כזאת, יש כאב לב גדול על אגדת הכדורגל של הפועל באר שבע".

רוני מוסקוביץ' נפרד: "שיחקתי עם אליהו באליפויות הגדולות. שחקן עם יכולות חשיבה מתקדמות, זריז ותחבולן. פליימיקר רציני שאני משווה אותו היום לשרי ממכבי חיפה. עצוב מאוד, עבור המשפחה והאוהדים. לא נשכח את רפי אליהו".

אלון בן דור: "יום עצוב מאוד. לא קל לשמוע על מותו של רפי. הוא נולד מוקדם מדי, ביכולת שלו הוא היה מגיע היום לליגות הבכירות של אירופה. שליטה מושלמת בכדור, יכולת מעולה ברגל שמאל. יהי זכרו ברוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully