וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשש מכרטיס צהוב הכריע: ואן דייק לא יענוד סרט קפטן בצבעי הגאווה

הקפטן תכנן להצטרף למחאה מול סנגל, אך האיום של פיפ"א שינה את התכנית: "אנחנו עדיין עומדים מאחורי המסר, אך המטרה הראשונה שלנו היא לנצח משחקים", אמרו בהתאחדות ההולנדית. נופרט יערוך בכורה במדי האורנג' (18:00)

מחזור 1הסתיים21/11/2022
סנגל
    0
    • (84) גאקפו
    • (90) קלאסן
    הולנד
    קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 20.11/ספורט1

    סנגל

    אלופת אפריקה רושמת הופעה שנייה ברציפות במונדיאל לראשונה בתולדותיה, ואחרי שפספסה את הכרטיס לשלב הנוקאאוט ב-2018 בגלל שצברה יותר כרטיסים מיפן (הכרעה בדרך שלא קרתה מעולם לפני כן), היא חולמת להגיע צעד אחד רחוק יותר. בפעם הקודמת שסנגל שיחקה בבית א' בגביע העולם, ב-2002, היא הדהימה במשחק הפתיחה את צרפת - אלופת העולם המכהנת שהגיעה כפייבוריטית הגדולה ללכת שוב עד הסוף. אליו סיסה היה אז קפטן הנבחרת שנעצרה רק ברבע הגמר, והיום הוא המאמן.

    מעבר למכה הגדולה שספגה סנגל, בדמות פציעתו של הכוכב הגדול סאדיו מאנה במשחק הלפני-אחרון של באיירן מינכן לפני היציאה לפגרה, היום (ראשון) התברר כי גם המגן השמאלי איסמעיל יקובס לא יעמוד לרשותו של סיסה בגלל בעיה בירוקרטית. יקובס נולד בגרמניה וייצג אותה בנבחרת עד גיל 21, ולמרות שערך שני משחקי ידידות עם סנגל בספטמבר האחרון, פיפ"א עוד לא אישרה את שינוי הלאום שלו ולכן שחקנה של מונאקו נגרע מהסגל. במקומו זומן מגן אנדרלכט מוסא אנדיאיי, שלפי דיווח בתקשורת הסנגלית, קיבל את ההודעה מהמאמן בזמן החתונה שלו.

    בהיעדרו של מאנה, לא מעט אחריות תיפול על כתפיו של איסמעילה סאר בן ה-23, שסיפק העונה שישה שערים ושלושה בישולים בווטפורד מליגת המשנה האנגלית, אבל בנבחרת עדיין לא מצא את הרשת עד היום. הקפטן קאלידו קוליבאלי אמר שלשום על חסרונו של מאנה: "איבדנו מנהיג גדול והאיכות שלו על המגרש תחסר לנו, אבל שחקנים אחרים יתעלו ונצטרך לקחת יותר אחריות. תהיה הזדמנות לאחרים להוכיח את עצמם, נצטרך לשחק בשבילו ולעשות את זה טוב".

    ב-Winner מאמינים שהולנד תפתח את הטורניר ברגל ימין והעניקו יחס של 1.50 לניצחון שלה, לעומת 5.95 לניצחון של סנגל ו-3.60 לתיקו. למרות ההתלהבות ההולנדית מהחזרה לבמה המרכזית, לאלופת אפריקה יש לא מעט כלים מסוכנים גם בלי סאדיו מאנה, והימור על ניצחון שלה יכול להיות מתגמל במיוחד לאור היחס הנמוך במיוחד לו זכו.

    כך הגיב מוסא אנדיאיי לזימונו למונדיאל

    הולנד

    האורנג' חוזרת למונדיאל אחרי שנותרה מחוצה לו ב-2018, וכשמאזנה ב-2022 נקי מהפסדים - שישה ניצחונות בשמונה משחקים. מעבר לעובדה שהולנד פייבוריטית לעלות לשמינית הגמר מהמקום הראשון, בשתי ההופעות האחרונות שלה בגביע העולם היא הגיעה למקום השני והשלישי בסדר הזה. ב-19 מפגשים עם יריבות אפריקאיות בכל הזמנים, הכתומים הפסידו רק פעמיים וניצחו ב-12.

    המאמן לואי ואן חאל, שהודיע מוקדם יותר השנה כי הוא סובל מסרטן הערמונית ולכן יפרוש בסיום המונדיאל, מקווה להגשים חלום ולכתוב את שמו באותיות זהב בספרי ההיסטוריה, כמאמן הראשון שהוביל את הולנד לזכייה באליפות העולם. לשם כך הוא מייחל לתרומה גדולה מצדו של קודי גאקפו, שכבש השנה שלושה שערים בחמש הופעות במדים הלאומיים, ובליגה ההולנדית הספיק להפגיז תשעה שערים ו-12 בישולים ב-14 הופעות העונה.

    ההפתעה הגדולה בכל הנוגע להרכב צפויה לבוא בשער, שם ככל הנראה יפתח אנדריס נופרט מהירנביין, שמתנשא לגובה 2.03 מ' ועד היום לא ערך ולו הופעה אחת במדי נבחרת הולנד. אף שתכנן לעשות כך, הקפטן וירג'יל ואן דייק לא יעלה לכר הדשא עם סרט קפטן בצבעי הגאווה ועם הכיתוב "אהבה אחת", מחשש לסנקציות. "אנחנו עומדים מאחורי המסר ונמשיך לעמוד מאחוריו, אבל המטרה הראשונה שלנו היא לנצח משחקים במונדיאל", אמרו בהתאחדות ההולנדית. "אנחנו לא רוצים שהקפטן שלנו יתחיל משחקים עם כרטיס צהוב, ולכן, בכאב רב, נאלצנו לשנות את התכנית". ואן דייק סימן את סנגל בתור היריבה הכי קשה של הולנד בבית א': "אני חושב שזה יהיה המשחק הקשה ביותר מבין השלושה. אף פעם לא קל במונדיאל, לא משנה נגד מי אתה משחק. כל משחק יביא איתו אתגר חדש".

    sheen-shitof

    מחיר חסר תקדים

    המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

    בשיתוף Epilady
    שחקני נבחרת הולנד חוגגים שער של וירג'יל ואן דייק. JOHN THYS/AFP, GettyImages
    שניים מעמודי התווך של נבחרת הולנד - ואן דייק מחבק את גאקפו/GettyImages, JOHN THYS/AFP

    טריוויה

    * זה יהיה המפגש הראשון בהיסטוריה בין סנגל להולנד. האורנג' מעולם לא נכנעו ליריבה אפריקאית במסגרת המונדיאל (3 ניצחונות ותיקו), אך גם אלופת אפריקה המכהנת לא הפסידה מעולם לנבחרת אירופית בשלב הבתים (2 ניצחונות ותיקו).

    * הולנד בלתי מנוצחת בשמונת משחקי הפתיחה האחרונים שלה במונדיאל (6 ניצחונות, 2 תיקו). סנגל, מצדה, התחילה את שתי ההופעות שלה במפעל עם ניצחון.

    * ההפסד האחרון של הולנד בשלב הבתים של המונדיאל היה בארה"ב 1994 (1:0 לבלגיה). להוציא משחקים שהוכרעו בפנדלים, הכתומים ניצחו 11 מ-14 המשחקים האחרונים שלהם בגביע העולם, כאשר ההפסד היחיד היה בגמר 2010 מול ספרד בהארכה.

    * אף שחקן אירופאי לא היה מעורב ביותר שערים מממפיס דפאי במוקדמות למונדיאל הנוכחי. שחקנה של ברצלונה כבש 12 ובישל שישה נוספים ב-10 משחקים.

    הרכבי הקבוצות

    שופט: ווילטון סמפאיו (ברזיל)
    אצטדיון: אל תומאמה (דוחא)
    קהל: 41721

    טרם התפרסמו תגובות

    הוסף תגובה חדשה

    +
    בשליחת תגובה אני מסכים/ה
      3
      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully