וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצאו לחפש גביע, ימצאו מלוכה? הכוכבים שמחפשים מלכות שערים בנבחרת

ניימאר רוצה לעקוף את פלה, קיין ינסה להוריד את רוני מהפסגה, ז'ירו בעקבות הנרי והכוכב הקטארי מחפש היסטוריה כבר הערב. ארבעה שחקנים יכולים להפוך למלכי השערים בנבחרותיהם במונדיאל הקרוב, כמה כיבושים הם צריכים וכמה מהם ישיגו את המטרה האישית?

דיווח של פז חסדאי, שליח וואלה! ספורט לקטאר - 19.11/צילום: פז חסדאי. עריכת וידאו: טל רזניק

גביע העולם הוא המקום עבור גדולי הכדורגלנים לרשום את שם בדפי ההיסטוריה של הענף. זכייה בגביע המוזהב מהווה חותמת על מורשת של שחקנים, וכל שער ניצחון, פנדל גורלי או הפסד טראגי יכול לחרוץ גורל של קריירה שלמה. עבור כמה כוכבים, הטורניר בקטאר יהווה במה לניפוץ שיאים שעליהם חלמו כל הקריירה.

במונדיאל שיוצא לדרך הערב (ראשון), בפני ארבעה שחקנים ניצבת מטרה נוספת מעבר להצלחה הקבוצתית - להפוך למלך השערים של הנבחרת שלהם בכל הזמנים.

הארי קיין נבחרת אנגליה חוגג. רויטרס
קרוב לוויין רוני. הארי קיין/רויטרס

ראשון, ואולי חשוב מכולם, הוא ניימאר. מי שפרץ לתודעה אי שם לפני למעלה מעשור כילד צעיר בסנטוס, רחוק כעת שלושה שערים בלבד מלהפוך למלך השערים של נבחרת ברזיל בכל הזמנים. לשחקנה של פריז סן ז'רמן יש 75 כיבושים במדי הסלסאו, כאשר מי שמקדים אותו הוא ככל הנראה גדול הכדורגלנים שיצאו ממדינתו - פלה עם 77.

שם בולט נוסף ברשימה הוא הארי קיין. הקפטן האנגלי סיים כמלך השערים של המונדיאל הקודם עם שישה שערים, ועם 51 שערים במאזנו בנבחרת, הוא זקק כעת לעוד שניים כדי להשתוות לוויין רוני.

גם בצרפת אנו עשויים להיות עדים לשינוי בפסגה. פציעתו של קארים בנזמה פינתה את המקום בהרכב לאוליביה ז'ירו. חלוצה של מילאן אמנם לא כבש כלל במונדיאל ברוסיה, אך חשיבותו למערך של דידיה דשאן בדרך לזכייה צפויה לסדר לו גם הפעם את חולצת ההרכב. לז'ירו בן ה-36 יש 49 שערים במדי הטריקולור, מקום שני לתיירי הנרי עם 51. אגב, את הפודיום משלים שחקן פעיל נוסף - אנטואן גריזמן עם 42.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
עלמואז עלי, שחקן נבחרת קטאר. GettyImages
יכול לעשות היסטוריה כבר הערב. עלמואז עלי/GettyImages

השחקן הרביעי והאחרון שבהחלט יכול לשבור את השיא הלאומי הוא עלמואז עלי. למי שאינו מכיר, מדובר בכוכב של נבחרת קטאר, זה שהוביל אותה במו ידו לזכייה מפתיעה בגביע אסיה ב-2019. לעלי יש 42 שערים בנבחרת, והוא חולק את המקום הראשון עם מנסור מופתח. עוד שער אחד, אולי כבר הערב, והוא יתבסס בפסגה לבד.

יש לציין כי מעבר לארבע הנבחרות הללו, תשע נבחרות מגיעות לטורניר כשברשותן מלך השערים המכהן. מדובר בכריסטיאנו רונאלדו (פורטוגל, 117 שערים), ליאונל מסי (ארגנטינה, 91), רוברט לבנדובסקי (פולין, 76), לואיס סוארס (אורוגוואי, 68), רומלו לוקאקו (בלגיה, 68), אלכסנדר מיטרוביץ' (סרביה, 50), גארת' בייל (ויילס, 40), אנר ולנסיה (אקוודור, 35) וקייל לארין (קנדה, 25), שמקדים את חברו ג'ונתן דייויד בשלושה שערים.

שחקן נבחרת גרמניה תומאס מולר. רויטרס
מוביל ברשימת הפעילים. תומאס מולר/רויטרס

ומה לגבי מלכי השערים במונדיאל עצמו? מירוסלב קלוזה בגרמניה הוא כידוע מלך שערי הטורניר בכל הזמנים עם 16 שערים, כאשר את הפודיום משלימים רונאלדו הברזילאי עם 15 וגרד מולר עם 14.

מבין השחקנים הפעילים, הכי קרוב אל הפסגה נמצא תומאס מולר עם עשרה שערים. הגרמני הבקיע חמישה שערים בדרום אפריקה 2010 וחמישה בדרך לזכייה בברזיל 2014, אך במונדיאל המאכזב של המאנשאפט לפני ארבע שנים לא כבש בכלל. אחריו מבין השחקנים שהגיעו לקטאר נמצאים סוארס ורונאלדו עם שבעה שערים, ובהמשך קיין, ניימאר ומסי עם שישה.

לחצו ללוח השידורים המלא של המונדיאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully