וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי דסה: "מי שמנסה לייצר מתיחות ביני לבין מכבי, טועה"

16.11.2022 / 8:00

המגן נהנה ברוסיה, אבל אוהב לבוא לנבחרת ישראל ולא מתחרט על המעבר לדינמו מוסקבה: "לא מיציתי את הכדורגל הישראלי, אני פשוט אוהב הרפתקאות ואתגרים". על המעבר שנפל בקיץ: "מעדיף שמכבי תל אביב תצטייר כמי שעשתה הכל להחתים אותי ואני אצטייר כילד הרע שהלך"

קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 16.11/ספורט1

הרבה גבות הורמו כשאלי דסה החליט לשחק ברוסיה. מיטש גולדהאר הציע לו חוזה יוצא דופן, שני בגובה השכר במכבי תל אביב רק לערן זהבי, ולאדן איביץ' שוחח איתו כמה פעמים וגם ברק יצחקי הפעיל את כובד משקלו. דסה לא מצמץ והמתין עד כמעט הפוטו פיניש כדי לחתום בדינמו מוסקבה. אם להאמין לו, הוא לא מצטער לרגע. על אף כל מה שקורה ברוסיה ויחסיה עם העולם, דסה שם. בין לבין הוא כאן ומחר (חמישי) יעלה על הדשא בפתח תקווה למשחקה של נבחרת ישראל נגד זמביה.

"היה לי ברור שהחתימה שלי ברוסיה תעורר תגובות לפה ולשם", הודה אתמול בריאיון שנערך איתו לפני צמד המשחקים של הנבחרת, "אני שחקן מוכר ומוביל במדינה והיה לי ברור שידברו, אבל אני חי את החיים שלי ואני לוקח את ההחלטות על הקריירה שלי".


זו הייתה החלטה נכונה מקצועית?


"בוודאי. החלטה טובה מאוד. אני משחק בקבוצה חזקה עם שחקנים טובים בליגה קשה מאוד. אני עדיין באתגר ואני אוהב אתגרים. רציתי לחוות ליגה חדשה וכיף לי".

אלי דסה נכנס להופעת בכורה במדי דינמו מוסקבה. דף הטוויטר של דינמו מוסקבה, אתר רשמי
"רציתי לחוות ליגה חדשה, כיף לי". בבכורה במדי דינמו מוסקבה/אתר רשמי, דף הטוויטר של דינמו מוסקבה

לא היו לך חששות בגלל מה שקורה ברוסיה?


"לא היו לי חששות כי עשיתי את הבדיקות שלי וקיבלתי את התשובות שרציתי לשמוע מהמועדון ברוסיה. מה שהם אמרו לי סיפק אותי והחלטתי לחתום שם".


מיצית את הכדורגל בליגת העל בארץ?


"לא. למה שאני אמצה את הכדורגל הישראלי? אני רוצה לשחק עדיין באירופה אבל אני לא נגד הליגה בישראל. בסוף יצאתי מהליגה שלנו ואני אסיר תודה על מה שקיבלתי מישראל. יש לי עדיין מה לתת בחו"ל ושם אני רוצה להיות כרגע".


אתה לא בוחר בחו"ל כי אתה מרגיש אנטי כלפי הליגה כאן? בעבר דיברת על קריאות שהיו נגדך במגרשים בגלל היותך בן העדה האתיופית.


"אין שום קשר. אותי מניע רק הרצון להמשיך להתפתח. ההתמודדות היומיומית בחו"ל עוזרת לי גם בנבחרת. אני גם בן אדם שאוהב הרפתקאות, אוהב לחוות דברים ואוהב לצאת מהקופסא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ז'וליאנו שחקן זניט סנט פטרסבורג מול אלי דסה שחקן מכבי תל אביב, ספטמבר 2016. JACK GUEZ/AFP, GettyImages
"לא מיציתי את הכדורגל הישראלי". בימיו במדי מכבי תל אביב/GettyImages, JACK GUEZ/AFP

ועדיין דיברת עם מכבי תל אביב ונתת את האופציה לחתום שם.


"חד משמעית. אני לא אדם שיכול לסגור פתח למכבי תל אביב. מכבי תל אביב הייתה הבית שלי ארבע שנים. אני בקשרים טובים עם כל המערכת שם אבל לא מצאנו את הדרך לסגור את העסקה. שני הצדדים מאוד שקולים ורגועים. תהיה עוד הזדמנות לחזור למכבי תל אביב. מי שמנסה לייצר מתיחות ביני לבין מכבי, טועה".


מה היה חסר כדי שתהיה במכבי תל אביב? לקחת הימור מאוד מסוכן.


"מי יכול לקבוע עבורי מהו הימור? מי חי איתי ביום יום שיודע איזה הימור אני לוקח?".


כי יש דד ליין וקבוצות בכל העולם סוגרות סגלים אפילו שאתה שחקן חופשי.


"זה נכון ויכולתי להישאר בלי כלום. שחקן גם יכול להיפצע ולהישאר בלי כלום. אני אדם שמעריך את עצמי בצורה מסויימת ועד שאני לא מוצא את המקום הנכון עבורי הן מקצועית והן כלכלית, אני לא לוקח את ההחלטה".


הפתעת מאוד את האנשים במכבי תל אביב. איביץ' ויצחקי היו משוכנעים שתחתום. גולדהאר הניח בפניך הצעה כמעט חסרת תקדים.


"יכול להיות אבל אני חושב שהם לא הופתעו כי הם ידעו הכל. דיברתי עם איביץ' כמה פעמים ובסוף הכל זה ביקוש והיצע. אתה מדבר על הצעה חסרת תקדים אבל מצאתי מקום שעלה על ההצעה של מכבי תל אביב".

שחקן נבחרת ישראל אלי דסה. ברני ארדוב
שמח בשביל שגיב יחזקאל על שינוי העמדה. דסה עם סרט הקפטן/ברני ארדוב

תחזור לשחק במכבי תל אביב?


"לא יודע".


היה לך טוב?


"טוב מאוד. חשוב לי לא לפגוע באנשים. אני קורא הרבה דברים שאומרים עלי ואני ממש לא נעזר במקורבים. אני מעדיף שמכבי תל אביב תצטייר כמי שעשתה הכל להחתים אותי ואני אצטייר כילד הרע שהלך. אני שומר על השם של מכבי תל אביב יותר מאשר השם שלי. המשא ומתן שלי התנהל מול מיטש גולדהאר ואנשים לא יודעים מה היה. היה משא ומתן טוב וסגרנו בינינו דברים. ברגע שהבנו שזה לא יקרה לחצנו יד טלפונית ואיחלנו בהצלחה אחד לשני".


ערן זהבי בטח ניסה לדחוף לכך שתגיע.


"אנחנו חברים ובקשרים מאוד טובים. הוא לא ניסה להביא אותי כי אנחנו חברים או שהוא ניסה לקמבן לי חוזה. ערן יודע שהשילוב בינינו טוב מאוד במגרש וראינו את זה בנבחרת. בסוף זה לא יצא למרות שהוא עשה הכל. הוא שיחק תפקיד מאוד משמעותי בין שני הצדדים אבל ברגע שהבנו שזה לא יילך, היה צריך לעצור".


המחליף שלך בנבחרת הוא שגיב יחזקאל. עד כמה הופתעת מההתפתחות שלו כמגן ימני?


"שגיב ואני חברים ממכבי תל אביב ושיחקנו יחד. אני לא מפחד מתחרות. להיפך אני מעדיף שחקנים טובים לידי. שלחתי לו הודעה לא מזמן כשראיתי עד כמה הוא מצליח כמגן ימני ואמרתי לו: 'אני שמח בשבילך, אבל היי, תירגע. אתה מגזים קצת'. זה היה בצחוק כמובן. אני שמח בשבילו. זה בריא לי ובריא לו שיש תחרות טובה. זה יעזור גם להפועל באר שבע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully