וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד השופטים קבע: זהבי כבש שער חוקי, אך ה-VAR לא היה צריך להתערב

15.11.2022 / 19:53

הוועדה המקצועית גיבתה את שמואלביץ' שלא ביטל את פסילת השער של מכבי תל אביב נגד הפועל חיפה, אבל סייג: הקוון היה צריך לאשר. הצהובים: "אין צורך להכביר במילים כדי להצדיק את השגיאה"

החלטה תמוהה של הוועדה המקצועית באיגוד השופטים הערב (שלישי): באיגוד קבעו לאחר בחינה יסודית של אירוע פסילת השער של ערן זהבי בדקה ה-12 נגד הפועל חיפה בשבת האחרונה, מצופה היה מהקוון במגרש לאשר את השער של חלוץ מכבי תל אביב בהתאם להנחיה לאפשר יתרון להתקפה במקרים גבוליים וצמודים מסוג זה.

במקביל, הוועדה המקצועית גיבתה את שופט ה-VAR איתן שמואיביץ' בהחלטתו שלא להתערב לטובת מכבי תל אביב ולאשר את השער, בטענה שלא הייתה ראייה מוחלטת לכך שמדובר בטעות של הקוון וזהבי לא היה בנבדל.

ערן זהבי מכבי תל אביב. דני מרון
בשורה התחתונה, היו צריכים לאשר את השער שלו. ערן זהבי/דני מרון

למעשה, באיגוד השופטים סותרים את עצמם במסקנה שפרסמו: מצד אחד מודים שהשער לא היה צריך להיפסל, ומצד שני מצדיקים את הגורם היחיד שיכול היה לבטל את פסילת השער. בכל מקרה, מדובר בהודעה מפתיעה במידה מסוימת, לאור העובדה שבתחילה היה קונצנזוס סביב הטענה שזהבי כבש שער חוקי.

מכבי תל אביב מסרה בתגובה: "המסקנה הפשוטה מהודעת איגוד השופטים וכל התחקיר שנעשה היא שהשער היה חוקי. לא היה נבדל ואין צורך להכביר במילים על מנת לנסות ולהצדיק את השגיאה שנעשתה. כולם יכולים לטעות, חשוב שתרבות התחקירים והתגובות לא תחפה על כך".

כזכור, מאמן מכבי תל אביב ולאדן איביץ' סיפר במסיבת העיתונאים לאחר המשחק כי חשש משיבוצו של שמואלביץ' ב-VAR, כיוון שהאחרון הרחיק אותו במשחק החוץ נגד הפועל באר שבע. כעת נותר לראות האם באיגוד השופטים ידרשו מאיביץ' להתנצל על דבריו, כפי שעשו במקרה ניר ברקוביץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully