וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרגל המונדיאל: הסדרה "הבלתי חשובים" תעסוק בכדורגל ישראלי

נבחרת ישראל של מקסיקו 70' מגיעה למשחק ראווה אחרון בקריית גת, מרילין מונרו אורחת כבוד במשחק של נבחרת הפועל בניו יורק, סיפור מאבקן החלוצי של קבוצות הנשים הראשונות בישראל, ופרק דיגיטלי על הריב על חולצתו של בקהאם שיוצא משליטה - הם שיעמדו במרכז הסדרה

נבחרת ישראל לפני מונדיאל 1970/כאן 11

בשנת 1984 באולם כדורסל קטן בקריית גת, התקיים משחק ראווה בין נבחרת הכדורגלנים ששיחקה במקסיקו 70' לבין נבחרת הכנסת. האירוע האפרורי משהו, שאפילו לא צולם לטלוויזיה, היה בדיעבד הפעם האחרונה בה שיחקו יחד שחקני הנבחרת, שהצליחה להגיע להישג הגדול ביותר בתולדות הכדורגל הישראלי.

הסיפור יובא בפרק הראשון בעונה החדשה של "הבלתי חשובים" ויסופר דרך עיניו של ג'ורג' בורבה, שחקן הספסל שטס כל הדרך למונדיאל 1970, אך לא זכה לעלות לבסוף למגרש. לרגל חגיגת המונדיאל ב-כאן 11, העונה כולה תוקדש לסיפורים השוליים לכאורה של הכדורגל הישראלי בזירה הבינלאומית.

פרקים נוספים בסדרה יעסקו במשחק הראווה של נבחרת הפועל מול הכוח ניו יורק, לרגל יום העצמאות התשיעי של ישראל, בו נכחה גם השחקנית מרלין מונרו, שזכתה בכבוד לבעוט את בעיטת הפתיחה, ואף נישקה את קפטן הנבחרת, יעקב חודרוב, ובתפקיד החלוצי של ישראל בהקמת קבוצות כדורגל נשים.

פרקי הסדרה ישודרו החל מיום חמישי, ה-17 בנובמבר, בשעה 21:45 ב-כאן 11.

משחק חברי הכנסת, 1984/כאן 11

פרק נוסף שישודר ב-כאן דיגיטל יעסוק בסיפור החולצה של דיוויד בקהאם, שניתנה לגובאני רוסו בסיום משחק של מכבי חיפה מול מנצ'סטר יונייטד. החולצה נעלמה באורח פלא, ומסע בילוש בעקבותיה יצא לדרך.

לרגל העונה המיוחדת שרטט 'כאן ארכיון' ציר זמן ובו נקודות ציון פחות מוכרות, אך לא פחות חשובות, בהיסטוריה של מדינת ישראל. שיטוט באתר הייעודי יוביל לקטעי ארכיון נדירים ומשעשעים שקשורים בנושאי הפרק השונים, ולוקטו בקפידה מארכיון שידורי הטלוויזיה הציבורית ומארכיון החינוכית.

הסדרה "הבלתי חשובים", שזכתה לאחרונה בפרס Ifta הבינלאומי להפקות מבוססות ארכיון מספרת את סיפורם של האירועים הבלתי חשובים לכאורה שנעלמו מהתודעה אבל השפיעו במידה מסוימת על החברה הישראלית, ומצליחים להאיר בזווית חדשה את מי שהיינו פעם ומי שאנחנו היום.

את פרקי הסדרה ילוו קריינות של השחקן דרור קרן, מרואיינים מהתקופה, חומרי ארכיון נדירים וקטעי אנימציה משעשעים.

יוצרים - אלירן פלד ועידו הרטמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully