וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי פרישת אצילי: ארגוני הנשים הודיעו לבית הדין על משיכת העתירה

עודכן לאחרונה: 15.11.2022 / 9:53

הדיון בעניינו של אצילי בוטל אחרי שהשחקן החליט בעצמו לפרוש מהנבחרת. עו"ד אורי קידר: "נראה שבהתאחדות מתחילים להבין את חומרת הדברים ועוצמתם"

תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 15.11/ספורט1

שדולת הנשים, איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית וקבוצת "בונות אלטרנטיבה" משכו הבוקר את עתירתם כנגד זימונו של עומר אצילי לנבחרת ישראל, זאת עקב הודעתו על פרישה מהנבחרת הלאומית. כזכור, בעקבות עתירה שהוגשה על ידי עורכי הדין אורי קידר, אבי בלום, אורי כהנא ונדב בנאסייאג, נדרש בית הדין העליון לקבוע כי זימונו של אצילי לנבחרת נעשה בניגוד לקוד האתי של הנבחרת ובניגוד לתקנון המחייב הליך בדיקה של ועדת האתיקה בטרם החלטה האם אצילי מתאים לייצג את ישראל במדי הנבחרת הלאומית.

בעקבות העתירה התעורר דיון ציבורי ער וחשוב בסוגייה. אצילי, אשר היה ער לרחשי הציבור סביב זימונו לנבחרת ישראל, בחר לאחרונה לסיים את דרכו בה כדי להימנע מלהופיע בדיון בעניינו.

שחקן נבחרת ישראל, עומר אצילי. ברני ארדוב
"הישג אדיר למהפכת זכויות הנשים בישראל ובעולם"/ברני ארדוב

עו"ד אורי קידר ואבי בלום המייצגים את ארגוני הנשים: "מדובר בהישג אדיר למהפכת זכויות הנשים בישראל ובעולם. נראה שבהתאחדות  מתחילים להבין את חומרת הדברים ועוצמתם. דעת הקהל היום השתנתה והיא כבר לא סלחנית ל"בנים יהיו בנים". העתירה אמנם השיגה את מטרתה אבל לדעתנו הדין עם עומר אצילי ודור מיכה בנושא הזה עדיין לא מוצה".
 
עינת פישר לאלו, מנכ"לית שדולת הנשים בישראל: " מדובר בהישג משמעותי במאבק למען הנשים בישראל. נמשיך לעמוד על המשמר למען חברה שוויונית ובטוחה לנשים בישראל. ידע כל מי שמייצג את ישראל שעליו לייצג גם את ערכיה המוסריים של החברה בה אנו חיים. אנחנו מאמינות כי כי התמיכה הציבורית שליוותה את הדרישה נגד זימון אצילי לנבחרת, תהיה נורת אזהרה עבור כל מי שחושב שיכול להשתמש במעמדו וכוחו כדי לנצל ולפגוע מינית בקטינות."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully