וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בובה על חוט של אטו": קמרון בסערה בעקבות הטעות של מאמן הנבחרת

אחרי שסונג גמגם בהקראת שמות המוזמנים למונדיאל, במדינה חושדים בשחיתות של נשיא ההתאחדות וטוענים שהוא קבע את הסגל: "אנאלפבית מושלם שחושב שהוא הכי טוב", תקפו

סיכום אירועי היום בספורט, 14.11/ספורט1

סערה מתחוללת בקמרון מאז יום חמישי האחרון, בעקבות מסיבת העיתונאים בה מאמן הנבחרת הלאומית ריגובר סונג הקריא את רשימת המוזמנים למונדיאל בקטאר. סונג, שעמד על הקווים של "האריות הבלתי מנוצחים" בשישה משחקים בלבד עד כה, התקשה להגות חלק מהשמות בסגל ובשלב מסוים העיתונאים עצרו אותו כי לא הבינו את שם המשפחה שהוא הקריא, והמאמן נזקק לעזרה של אחד מאנשי הצוות שלו כדי להיחלץ מהמבוכה.

גמגומיו של סונג עוררו ספקולציות בתקשורת המקומית על כך שהוא לא זה שהרכיב את הרשימה, אלא נשיא ההתאחדות הקמרונית סמואל אטו: "ריגובר סונג - בובה על חוט של אטו?", תהו במדינה האפריקאית וכינו את חלוץ העבר "אנאלפבית מושלם ששורף את כל עקרונות הניהול וחושב שהוא הטוב ביותר".

מאמן נבחרת קמרון, ריגובר סונג. DANIEL BELOUMOU OLOMO/AFP, GettyImages
קבעו בשבילו את הסגל? ריגובר סונג/GettyImages, DANIEL BELOUMOU OLOMO/AFP

בין ההשערות לגבי אטו קיים הח לקשירת קשר בינו לבין קבוצות הליגה הקמרונית, במטרה לסדר להן הכנסה כספית. לכאורה, נשיא ההתאחדות דאג שיזומנו לנבחרת שחקנים מקבוצות מקומיות, כיוון שכל קבוצה ששחקן שלה "נלקח" לגביע העולם מתוגמלת על ידי פיפ"א ביותר מ-100 אלף יורו.

עצם המינוי של סונג למאמן הנבחרת התרחש בצעד רשלני ותמוה. בחודש פברואר האחרון פיטרו בקמרון את המאמן אנטוניו קונססאו, למרות שזה רשם רק שלושה הפסדים ב-23 משחקים על הקווים, לעומת 14 ניצחונות ושש תוצאות תיקו. שר הספורט הקמרוני אישר כי נשיא המדינה, פול ביה, היה זה שהוריד את ההנחיה להחליף את קונססאו בסונג, ובתקשורת המקומית מאמינים כי המהלך נועד להציב תחת אטו אדם שיציית להוראותיו בכל הנוגע לקביעת הסגל וההרכב, בניגוד למה שעשה המאמן הקודם במהלך אליפות אפריקה לאומות בשנה שעברה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
כדורגלן העבר סמואל אטו. Claudio Villa, GettyImages
הציב "בובה על חוט" כמאמן, לכאורה. סמואל אטו/GettyImages, Claudio Villa

סונג בן ה-46, "הצ'יף הגדול" כפי שכונה בשנותיו בטורקיה, נחשב לאחד מהשחקנים הגדולים בתולדות הכדורגל הקמרוני והוא שיאן ההופעות בנבחרת עם 137. הוא שיחק בליברפול, ווסטהאם, גלאטסראיי ואחרות, וזכה בתארים בצרפת, אנגליה וטורקיה. עם נבחרת "האריות הבלתי מנוצחים", בה שיתף פעולה עם אטו, הוא זכה בשתי אליפויות אפריקה (2000, 2002) ושיחק בלא פחות מארבעה מונדיאלים. הוא וזינדין זידאן הם שני הכדורגלנים היחידים בהיסטוריה שספגו כרטיסים אדומים בשני מונדיאלים שונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully