וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דונצ'יץ' עושה טריפל דאבל "כמו טיול בפארק", אירווינג עדיין לא חוזר

עודכן לאחרונה: 13.11.2022 / 11:24

כוכב דאלאס הסביר מה עומד מאחורי ההצגה והטריפל דאבל שלו (ולעזאזל הסטטיסטיקה), לכוכב ברוקלין "יש עדיין עבודה" ולא ברור מתי ישוב

קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 13.11/ספורט1

לוקה דונצ'יץ' החליט להעלות הילוך. אחרי שבשני המשחקים האחרונים הוא קרטע (בסטנדרטים שלו) ודאלאס הפסידה שני משחקים רצוף בחוץ, הסלובני הודה שהוא עייף. הלילה הוא חזר לרוטינה שלו לפני משחקים, שתה אספרסו ורד-בול בשביל לעורר את עצמו ולקבל אנרגיה, וזה עבד מצוין: לוקה סיים עם 42 נקודות, 13 ריבאונדים ו-10 אסיסטים, והוליך את המאבריקס לניצחון 112:117 על פורטלנד. "42 נקודות, טריפל דאבל, כמו טיול בפארק", החמיא המאמן ג'ייסון קיד לכוכב שלו.

לוקה דונצ'יץ' חוגג עם שחקני דאלאס מאבריקס. רויטרס
חודר, מוסר, קולע, מפעיל את החברים. לא אכפת לו מהמספרים, אבל הם מספרים הכל. דונצ'יץ'/רויטרס

המאזן של לוקה דונצ'יץ' הוא יוצא דופן, יחסית לעובדה שהוא בן 23 בלבד. למשל, יש לו 49 טירפל דאבלים בקריירה, כשלכל שחקני דאלאס ביחד לאורך ההיסטוריה יש 40. הוא רשם טריפל דאבל של 40 נקודות בפעם הרביעית בקריירה, ומדורג שישי בתולדות הליגה בקטגוריה הזאת.

זה משעשע, כי רק לפני יומיים לוקה לגלג על העיתונאים, אחרי שנשאל על המאזן ההיסטורי שלו ואיך זה משפיע עליו או מעיק עליו. "לא ממש", אמר בעייפות, "אני לא מתעסק בסטטיסטיקות, כיום יש לכם על כל דבר סטטיסטיקות, על מי ששותה לפני משחק אספרסו וקולע 5 נקודות, אני כבר לא ממש עוקב, אבל בטוח שתספרו לי על זה".

אז הנה: אחרי 9 משחקים רצופים מפתיחת העונה של 30 נקודות ומעלה (הרצף השני הכי ארוך בתולדות הליגה, שני רק לווילט צ'מברליין, 23) הוא נעצר מול וושינגטון ואורלנדו שמולן קרס תחת העומס והסתפק ב17 מ-50 מהשדה במצטבר. דונצ'יץ' מוביל את הליגה עונה שלישית ברציפות ב-usage rate, השחקן שהכי מופעל על המגרש. "הוא בן אדם", אמר עליו קיד, "אבל אחרי שני משחקים רצופים שבהם לא שיחק טוב, מי שמכיר אותו ידע שהוא יתאושש. וזה מה שהוא עשה. הוא בקלות יכול היה לוותר על המשחק ולנוח, אבל הוא נלחם והציב אותנו בעמדת ניצחון".

לוקה דונצ'יץ', שחקן דאלאס מאבריקס, מתראיין בסיום משחק. רויטרס
יכול היה לנוח, העדיף להילחם. לוקה/רויטרס

מצב הרוח התוקפני של דונצ'יץ' התבטא בבחירת הזריקות שלו: הוא סיים עם 13 מ-22 מהשדה, כשרק שניים מהסלים שלו לא היו בצבע, והוסיף 15 מ-18 מקו העונשין (יותר זריעקות מבשני המשחקים האחרונים ביחד). "פשוט תקפתי בצבע", אמר בסיום לוקה, שמדורג עשירי בכל הזמנים ברשימת הטריפל דאבלים עם 49, "במשחקים הקודמים לא הייתי יעיל ולא הלכתי לקו, כי לא חדרתי מספיק".

במהלכים האחרונים שחקני פורטלנד ניסו להוציא לו את הכדור מהיד ועשו עליו שמירות כפולות, אז לוקה מצא את החברים שצלפו שלוש שלשות רצופות. "הוא עושה בעיות קשות לכל הגנה", אמר ספנסר דינווידי על חברו לקבוצה, "שמים עליו שני שחקנים, והוא לוקח את ההחלטה הנכונה, ועושה את המסירה הנכונה".

דונצ'יץ' מוביל את הליגה בנקודות (34.3 למשחק) ובמקום השמיני באסיסטים (8.1). "אני אומר לחברים, פשוט תמשיכו לזרוק", אמר אחרי הניצחון, "אני תמיד אומר להם, אם אתם חופשיים, זרקו. זה הכל. אני מתכוון להמשיך לבטח בהם. זה קל עבורי".

קווין דוראנט, קאם תומאס, שחקני ברוקלין נטס. רויטרס
בלי קיירי זו ההגנה הכי טוב בליגה? דוראנט/רויטרס

בינתיים בברוקלין, לא ברור מתי קיירי אירווינג יחזור, ועד כמה הקבוצה באמת זקוקה לו. אירווינג סיים לרצות את עונש ההשעייה מחמישה משחקים, אבל גם הלילה הנטס הסתדרו מצוין בלעדיו וניצחו 95:110 את הקליפרס בלוס אנג'לס. מאז שאירווינג הושעה מפעילות בעקבות שיתוף של סרט עם תכנים אנטישמיים, הנטס עומדים על מאזן של ארבעה ניצחונות והפסד בודד, והקבוצה נהנית משקט אחרי הימים הסוערים. גם מבחינה מקצועית ניכר שהנטס מצאו את הנוסחה לשחק בלעדיו, ובחמשת המשחקים האחרונים הם מציגים את ההגנה הטובה בליגה.

עם או בלי קשר לשיפור של הנטס על הפרקט, נראה שהבעלים ג'ו צאי לא ממהר להחזיר את אירווינג לקבוצה, וייתכן שיאריך את ההשעייה שלו. "לקיירי עדיין יש עבודה לעשות עם עצמו", אמר צאי ל"ניו יורק פוסט". "הוא חייב להוכיח שהוא באמת מצטער. מה שמציק לי באופן אישי, זו העובדה שהוא התנצל רק אחרי שהושעה".

צאי נפגש אתמול עם אירווינג וצייץ לאחר מכן: "בילינו יחד כדי לנסות למצוא שפה משותפת והבנה. ברור לי שקיירי לא שונא יהודים, ואין לו אמונות אנטישמיות".

אירווינג עובד בשיתוף פעולה עם צאי כדי לחזור בהקדם למגרשים, ועל פי שאמס צ'ראניה, הקאמבק אמור לקרות בקרוב. יחד עם זאת, עדיין אין לוח זמנים מדויק. קווין דוראנט שנכנס לכושר מצוין בהיעדרו של אירווינג, ממשיך לחכות לו בקוצר רוח. "אני מכיר את קיי, הוא מת על המשחק הזה, הוא מת לשחק. אני מקווה שכל זה יסתיים בקרוב, שנתקדם הלאה ושאהיה יחד איתו על המגרש", אמר KD.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully