וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיליאן אמבפה: "לא יכולתי לשחק עבור אנשים שחושבים שאני קוף"

חלוץ פריז סן ז'רמן הודה שבשנה שעברה שקל פרישה מנבחרת צרפת בעקבות הקריאות הגזעניות שספג אחרי החמצת הפנדל המכריע ביורו: "הבנתי שזה לא מסר טוב לדור הצעיר"

קליפ סיכום היום בספורט, 11.11/ספורט1

לא פשוטים היחסים בין קיליאן אמבפה לראשי ההתאחדות הצרפתית. רק לפני כחודשיים הוא החרים את צילומי נבחרת צרפת עקב ויכוח על זכויות התמונות, אבל הבוקר (שישי) נחשפנו לכך שכוכב פריז סן ז'רמן והטריקולור שקל לפרוש מהנבחרת בשנה שעברה, אחרי ההדחה הדי מביכה מאליפות אירופה.

כזכור, בחודש יוני בשנה שעברה אמבפה החמיץ פנדל מכריע בדו קרב מול שוויץ ובכך סיימה נבחרת צרפת "טורניר בלהות" והודחה כבר בשמינית הגמר, אבל הסערה החלה כאשר יו"ר ההתאחדות הצרפתית נואל לה גרה חשף כי אמבפה שוקל לפרוש בעקבות קריאות גזעניות שספג בעקבות אותה החמצה. כעת, בריאיון שהעניק אלוף העולם הצעיר ל"ספורטס אילוסטרייטד", הוא הודה בכך.

קיליאן אמבפה, חלוץ נבחרת צרפת. Aurelien Meunier, GettyImages
שקל לפרוש מנבחרת צרפת בעקבות קריאות גזעניות. אמבפה/GettyImages, Aurelien Meunier

"לא יכולתי להמשיך לשחק עבור אנשים שחושבים שאני קוף", חשף אמבפה בריאיון הראשון בו התייחס למחשבות הפרישה אחרי היורו, "הודעתי לכולם שאני לא מתכוון לשחק, אבל אחרי זמן מה שחשבתי על הדברים, הבנתי שזה לא מסר טוב להעביר לעולם. שוחחתי עם הרבה אנשים שהיו לצדי, תמכו בי ועודדו אותי ואני חושב שאני משמש דוגמה להרבה אנשים בעולם ולא רציתי לסיים כך את דרכי בנבחרת, אלא להעביר לדור הצעיר את המסר שאנחנו יותר חזקים מהכל".

באותו ריאיון גם דיבר אמבפה לראשונה על השיחות עם נשיא מדינת צרפת, עמנואל מקרון, שהיה אחד מאותם בכירים ששיכנעו אותו בסופו של דבר להאריך את חוזהו בפריז סן ז'רמן ולוותר על חלום המעבר לריאל מדריד: "שוחחנו כמה פעמים. מתי? בדצמבר, ינואר, פברואר, מרץ...הוא אמר לי שהוא יודע שאני רוצה לעזוב, אבל גם הבהיר לי כמה אני חשוב לצרפת ושהוא רוצה שאשאר. זה מטורף שנשיא צרפת מתקשר אלייך ומבקש שתישאר במדינה".

אמבפה בן ה-23 עוד ישחק ביום ראשון עם פריז סן ז'רמן נגד אוקזר, אבל מיד אחר כך ימריא עם הטריקולור לקטאר במטרה להגן על גביע העולם בו זכו ב-2018. כזכור, היה זה אז גביע העולם הראשון של אמבפה בן ה-19 שהבקיע ארבעה שערים וזכה בפרס השחקן הצעיר המצטיין של המונדיאל ברוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully