וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי מנסה למנוע קהל חוץ בדרבי, הפועל דורשת לשנות את התקנון

10.11.2022 / 15:17

הצהובים מסרבים להעיר אלף כרטיסים למשחק ב-20.11: "פרנקל החליט לתרום למכבי עוד משהו לפני שהוא חוזר ליציע שלהם", אמר רמי כהן לוואלה! ספורט על יו"ר המנהלת, שהגיב: "אין בספקולציות דבר". מכבי הגיבה באמצעות סרטון

תקציר: הפועל תל אביב - טרנטו 63:93/ספורט1

בלאגן גדול סביב הגעת אוהדי הפועל תל אביב לדרבי שייערך בעוד 10 ימים ביד אליהו. הפועל העבירה במהלך השבוע האחרון את בקשתה למכבי תל אביב לקבל 1,000 כרטיסים שמגיעים לה על פי התקנון, והצהובים השיבו באותו מכתב שהעבירו לפני כשבועיים למשטרת ישראל, למנהלת הליגה ולאיגוד הכדורסל, בו פירטו מדוע הם מבקשים לקיים את משחקי הדרבי ללא קהל חוץ. יש לציין כי אף אחד מאותם שלושה גופים לא ענה למכבי על המכתב עד לכתיבת שורות אלה.

בבדיקה שערכו האדומים מול המנהלת התברר כי אם המארחת בדרבי הקרוב לא תעביר את הכרטיסים, היא תיקנס על פי התקנון ב-70,000 שקלים בלבד, ובהפועל דרשו לכנס את האקזקוטיבה על מנת לשנות את התקנון לסכום גבוה בהרבה, כך שמכבי לא תוציא לפועל את איומה וכן תעביר את הכרטיסים.

בתגובה לדרישה זו, החליטו במנהלת לכנס את הדירקטוריון ולא את האקזקוטיבה, ורק ביום רביעי הקרוב - מועד מאוחר מאוד שככל הנראה יקשה על הגעת אוהדי הפועל בכל מקרה. "מהלך שכזה, של אי העברת כרטיסים אלינו, יהיה סוף המנהלת, שכן אנחנו נראה בזה אישור לא לעמוד יותר בתקנון", אמר לוואלה! ספורט יו"ר הפועל תל אביב רמי כהן. "אנחנו דורשים את העלאת הקנס כך שמכבי לא תוכל לעמוד באיום שלה, ולהעמיד את הסעיף על סכום אסטרונומי כשחצי מהכסף יועבר לקבוצה שלא מקבלת את הכרטיסים במקרה של הפרה. ההחלטה של פרנקל לא לכנס במיידי את האקזקוטיבה היא הזויה, הוא החליט לתרום למכבי תל אביב עוד משהו רגע לפני שהוא חוזר לשבת ביציע שלהם".

כידוע, ההחלטה לכנס את הדירקטוריון ולא את האקזיוטיבה נובעת מהעובדה שלאקזיוטיבה אין סמכות לדון בנושא זה ולשנות.

אוהדי הפועל תל אביב בהיכל ביד אליהו. אודי ציטיאט
בפעם האחרונה שאוהדי הפועל תל אביב הגיעו ליד אליהו, גדר הותקנה ביציע שלהם/אודי ציטיאט

לוואלה! ספורט נודע כי קבוצות הליגה השונות תומכות במהלך של הפועל תל אביב, מתוך חשש שהצעד של מכבי תל אביב יוביל לכך שלא יהיה יותר קהל חוץ במשחקים רגישים. "אנחנו מבינים את המשמעות של מהלך כזה, הרבה יותר נוח לשחק ללא קהל חוץ, אבל זה נגד רוח הספורט. לא ניתן לזה יד", אמר יו"ר של אחת מקבוצות הליגה.

בהפועל תל אביב בטוחים שלמרות איומי מכבי תל אביב והסיטואציה הלא נוחה, כלל הגורמים יתעשתו ויגיעו להחלטה שתאפשר ל-1,000 אוהדיה להגיע לעודד בדרבי ביד אליהו. "מתחילת העונה לא היו אירועים עם האוהדים שלנו, האירוע היחיד שקרה במשחקים שלנו היה הדלקת אבוקות מצד אוהדי מכבי תל אביב בגמר גביע ווינר, וזריקת חפצים לעבר הספסל ודני פרנקו", הדגיש רמי כהן. "מכבי מלהיטה את הרוחות רגע לפני הדרבי, במקום להרגיע אותן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שמואל פרנקל, אולסטאר 2019. קובי אליהו
שמואל פרנקל, אולסטאר 2019/קובי אליהו

יו"ר המנהלת שמואל פרנקל מסר בתגובה: "אני חושב שכל משחק כדורסל ללא קהל חוץ הוא דבר שאסור שיקרה. אני חושב שמכבי טועה בהתנהגות שלה, ניסיתי במשך שבוע לדבר עם מכבי, לחצתי עליהם כמה שאפשר וחזרתי על כך כמה פעמים שהם עושים טעות, אך לצערי לא הצלחתי. כדי לחסוך זמן עם האקזקוטיבה שאין בסמכותה לדון בנושא זה, כינסתי ישר דירקטוריון שידון על כך. כרגע ישנו קנס של 70,000 שקלים שמכבי כמובן תקבל על אי מסירת כרטיסים לקבוצה יריבה. כל שאר הספקולציות של הפועל לגביי, אין בהן דבר ואני עושה הכל כדי שיהיה קהל לשני הצדדים. שוב אחזור על כך שאני לא מסכים לצעד הזה של מכבי ועושה הכל כדי לשנות אותו".

הפועל תל אביב הגיבה לידיעה כך: "דמיינו שהפועל תל אביב מחליטה לעשות דין לעצמה ושמשתלם לה לא להכניס קהל חוץ במשחק נגד חולון. דמיינו שיעקב שחר מחליט לעשות דין לעצמו ולא להכניס את אוהדי מכבי תל אביב למשחק בסמי עופר. דמיינו שאלונה ברקת מחליטה לעשות דין לעצמה ולא להכניס את אוהדי מכבי חיפה למשחק בטרנר. בשביל אוהדי הפועל תל אביב זה לא דמיון. מכבי תל אביב, שכנראה מפחדת מההתפתחות שלנו בשנה האחרונה, התפנתה לעשות את הדבר היחיד שבו היא עדיין מהטובות באירופה - דֶּה-הוּמָנִיזַצְיָה למתחרות שלה ולאחר מכן תקיעה בשופר.

"אותה מכבי תל אביב ששלחה את השחקנים שלה ברכבים פרטים לדרבי האחרון בדרייב אין, מפזרת עכשיו תרחישי קיצון בניסיון להסביר מדוע היא רומסת ברגל גסה את תקנון מנהלת הליגה וקובעת תקדים מסוכן בספורט הישראלי במסגרתו מנהלי קבוצות יצפצפו על החוק והתקנון ויפגעו בקהל אורח.
צר לנו שמכבי תל אביב בוחרת לחמם את האווירה לקראת הדרבי, שלא בפעם הראשונה. נבהיר שכל האחריות להשלכות של התנהלות זו מונחת על כתפיהם של אנשי מכבי תל אביב.

בהפועל הוסיפו: "אנו מצפים ממנהלת הליגה לנהל את הליגה ולהבטיח את קיום התקנון. הפועל תל אביב קוראת לאוהדיה לא ליפול בפח ולא להיגרר לפעולות אלימות להן מחכה מכבי תל אביב על מנת לגרוף לאחר מכן הון תקשורתי. כולנו נהיה ביד אליהו ב-20.11 בשעה 21:00 במשחק הדרבי. אנו קוראים לאוהדי הספורט בישראל לא לשבת בחיבוק ידיים. היום זו מכבי תל אביב בכדורסל שמתעמרת באוהדי הפועל, מחר זו יכולה להיות הנהלה אחרת שתפעל באותה צורה נגדכם".

סרטון של מכבי תל אביב על התפרעויות אוהדי הפועל תל אביב/דוברות מכבי תל אביב

מכבי תל אביב לא הוציאה הודעה בכתב בנושא, אלא בחרה להשיב לטענות של יריבתה העירונית באמצעות סרטון, ובו מקבץ של התפרעויות הקהל האדום במשחקי דרבי בשנים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully