וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחום בוך, השחיין הישראלי הראשון באולימפיאדה, נפטר בגיל 90

7.11.2022 / 21:01

השחיין שעשה היסטוריה כשהתחרה בהלסינקי 1952 הלך לעולמו. היה שיאן ישראל במקצה בו התחרה בפינלנד - 100 מטר חופשי

בשורות עצובות הגיעו הערב (שני) מהשחייה הישראלית, לאחר שנודע כי נחום בוך, השחיין האולימפי הראשון של ישראל, נפטר בגיל 90. במשחקים האולימפיים הראשונים בהן השתתפה ישראל, הלסינקי 1952, בוך היה לשחיין היחיד מישראל כשהתחרה במקצה 100 מטר חופשי. הוא היה גם שיאן ישראל במשחה זה, אלוף ישראל ואלוף המכביה עם נבחרת השליחים של ישראל.

לאחר פרישתו משחייה תחרותית, הפך למאמן באגודה בה שחה, ברית מכבים עתיד, וכן למאמן הלאומי בתחרויות השחייה של המכביה השמינית בשנת 1969. בין השחיינים הבולטים שאימן היו האולימפיים שושנה ריבנר, עמירם טראובר ואמנון קראוס ועוד אלופות ואלופי ישראל רבים. בשנות ה-70 עבר להתגורר במלבורן, שם חי עד יומו האחרון. באחת מאליפויות ישראל האחרונות, טרם פרוץ מגיפת הקורונה, הגיע בוך לבריכה הלאומית במכון וינגייט כאורח כבוד וזכה לתשואות מהבריכה כולה.

נחום בוך, שחיין ישראלי במשחקים האולימפיים הלסינקי 1952. ארכיון פרטי, באדיבות המצולמים
עשה היסטוריה. נחום בוך באולימפיאדת 1952/באדיבות המצולמים, ארכיון פרטי

יו"ר איגוד השחייה מיקי חליקה מסר: "משפחת השחייה הישראלית כולה אבלה על לכתו של אחד מגדולי שחיינינו. איש שהתווה דרך עבור כולנו והיה הראשון לצעוד בשבילים אשר אף ישראלי לא צעד בהם קודם לכן. בשם איגוד השחייה, אני שולח תנחומים למשפחתו ובכוונתנו לציין את זכרו במהלך אליפות ישראל הקרובה. יהי זכרו ברוך".

  • עוד באותו נושא:
  • שחייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully