וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצלאל סמוטריץ' נגד כדורגל בשבת: "לא ספורטיבי ולא יהודי"

הח"כ שיגר מכתב למנהלת ולא הציע פתרון לאלפי בני נוער שמשחקים בשבת. במנהלת הגיבו: "עוד מטרם קום המדינה משחקים פה בשבת"

תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 7.11/ספורט1

כמה ימים אחרי שנחל הצלחה חסרת תקדים עם מפלגת הציונות הדתית בבחירות לכנסת ה-25, יו"ר המפלגה, בצלאל סמוטריץ', מפנה את תשומת ליבו לכדורגל הישראלי. על פי כל ההערכות, סמוטריץ' יקבל תפקיד של שר בממשלה שיקים יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו.

סמוטריץ' שיגר היום (שני) מכתב ליו"ר מנהלת הליגות לכדורגל, ארז כלפון, ובו התלונן על כך שבליגת העל בכדורגל מתקיימים משחקים במהלך השבת. בין היתר כתב: "מצער מאוד לראות שמבחינתכם קהלים חדשים אינם כוללים את קהל האוהדים שומר השבת והמסורת בישראל. בחרתם להתעלם בצורה בוטה מקהל גדול של שחקנים, ילדים ומשפחות".

בצלאל סמוטריץ בישיבות סיעה 27 ביוני 2022. ראובן קסטרו
בצלאל סמוטריץ'/ראובן קסטרו

סמוטריץ' הציע לקיים "מחזורים חגיגיים ומשפחתיים בזמן מועדי ישראל" וטען: "הדרת מחצית מהציבור הישראלי מהכדורגל הן כצופים והן כמשתתפים פעילים חייבת להיפסק, מדובר בצעד שאינו דמוקרטי, אינו ספורטיבי ואינו יהודי.

"בשנה וחצי האחרונות התכנסנו עם נציגי משרד הספורט ברצון לפתוח את השערים ולצמצם את הדרת
הילדים והמשפחות שומרות השבת מהמגרשים, נדמה שרוח השר והמשרד לצמצום ההדרה אינה
חילחלה כלל וכלל למשרדי המנהלת שממשיכה לפעול באופן פטרוני ודורסני".

אגב, במכתב שכלל 10 סעיפים, סמוטריץ' לא התייחס כלל למשחקים בליגות הילדים והנוער שמתקיימים גם הם בימי שבת ובהם נוטלים עשרות אלפים צעירים שבימי חול עסוקים בלימודים.

אגב, בחודש מאי 2020 מירי רגב שכיהנה כשרת הספורט דרשה שקבוצות כדורגל ישראליות יקבלו אישור לחזור לאימונים כמו במקומות אחרים בעולם בזמן הקורונה. בתגובה, וסמוטריץ' אמר בזלזול: "כי בעולם זה באמת כדורגל". בהמשך הוא התנצל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
seperator

במנהלת הליגות הגיבו לדברים ואמרו: "עוד מטרם קום המדינה משחקים במדינת ישראל כדורגל בשבת. בשעון חורף, כשהטמפרטורות יורדות, הקדמנו את שעות המשחקים על מנת לאפשר לכמה שיותר ילדים ומשפחות להגיע למגרשי הכדורגל. המהלך זוכה להצלחה רבה ולראייה המשחקים בשעות המוקדמות מלאים בילדים נשים וחיילים שיוצאים לסוף שבוע הביתה ורוצים לראות כדורגל בשעות נוחות ולהצליח לחזור בשעה נורמלית לפני שבוע עמוס. יש כדורגל ישראלי בשישי שבת, ראשון ושני כך שמי שרוצה להגיע למשחקי הכדורגל הישראלי יכול למצוא לו את היום הנוח ביותר חילוניים כדתיים".

אורי קידר, מנכ"ל ישראל חופשית מסר: "כדורגל בשבת זו מסורת ישראלית, מה שלא מונע מהקיצונים לנסות ולהרוס אותה בשם עתיד ישראל כמדינת הלכה. אנחנו קוראים למנהלת הליגות למצוא פתרון שיאפשר לדתיים להיכנס למשחקים בלי לשלם על כרטיס במקום ובאופן שמכבד את הערכים שלהם, ואת המכתב של סמוטריץ' לזרוק לפח, לפני שהוא זורק לשם את המסורת שאנחנו חיים משבת לשבת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully