וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיקה נפרד בדמעות: "נולדתי בברצלונה, ואמות בברצלונה"

עודכן לאחרונה: 6.11.2022 / 0:39

הבלם בכה אל מול 92 אלף הצופים במשחק הפרישה שלו בקאמפ נואו: "לפעמים, לאהוב זה לשחרר. זוהי לא פרידה, משוכנע שעוד אהיה פה בעתיד". בוסקטס: "הוא דוגמא למה שכדורגלן צריך כדי להיות שחקן ברצלונה". צ'אבי: "נתגעגע אליו". אלבה: "מכה קשה לחדר ההלבשה"

הקריירה המופלאה של ג'רארד פיקה הגיעה הערב (שבת) לסיומה, כשהבלם האגדי של ברצלונה פתח במשחק הפרישה שלו, שיחק 83 דקות ב-0:2 על אלמריה ואז ירד לספסל, לקול תשואות רמות מ-92 אלף יושבי הקאמפ נואו. פיקה חיבק כל אחד מהשחקנים, תוך שהוא וחלק מהם מזילים דמעה. לאחר מכן חלק חיבוק גם עם צ'אבי ואנשי הספסל, לפני ששב לכר הדשא מספר דקות לאחר שריקת הסיום, כדי לשאת דברים אל מול הקהל הנרגש.

"תודה רבה לכולם", אמר פיקה בדמעות. "בחיים, כשאתה מתבגר, אתה מבין שלפעמים, לאהוב זה לשחרר. אני משוכנע שאהיה פה שוב בעתיד. אני כל כך אוהב את ברצלונה, שהיינו צריכים לתת אחד לשני קצת ספייס. זה הרגיש כמו הרגע הנכון ללכת. זוהי לא פרידה".

הבלם הוותיק הוסיף ואמר: "כבר עזבתי את הקבוצה בגיל 17. סבא שלי רשם אותי במועדון הזה ביום בו נולדתי. כאן נולדתי וכאן אמות".

שחקני ברצלונה מניפים באוויר את ג'רארד פיקה. רויטרס
שחקני ברצלונה הניפו אותו באוויר/רויטרס
שחקן ברצלונה ג'רארד פיקה. Alex Caparros, GettyImages
פיקה דומע בנאום הפרידה/GettyImages, Alex Caparros

סרג'יו בוסקטס ששיתף פעולה עם פיקה במשך שנים ארוכות וכעת נותר השריד האחרון מאותה קבוצה גדולה של פפ גווארדיולה, אמר: "פיקה הוא משאיר מורשת מדהימה. הוא אחד מאלו שהפכו את ברצלונה לקבוצה הכי טובה בעולם. הוא עזב בדרכו כדי לסייע למועדון והוא דוגמה למה שכדורגלן צריך בשביל להיות שחקן של ברצלונה".

ג'ורדי אלבה הוסיף: "זה עצוב, ג'רארד עשה כל כך הרבה עבור המועדון הזה. הוא בהחלט יחסר לנו, לא רק בכדורגל אלא גם מבחינה אנושית. זו מכה קשה לחדר ההלבשה, אבל זו החלטתו. אלה החיים. הוא השאיר את הנשמה שלו בכל משחק ומשחק, וכעת ננסה לזכות בתארים ולהקדיש לו אותם. אני מקווה שכשאני אפרוש - ואני מקווה שזה יהיה כמה שיותר מאוחר - אזכה לפרידה שכזו".

המאמן צ'אבי אמר: "פיקה היה נהדר, זה היה לילה היסטורי עבורו ובהחלט נתגעגע אליו, רצינו להיפרד ממנו בצורה הטובה ביותר. הוא אגדה במועדון הזה". על המשחק עצמו אמר: "שיחקנו טוב מאוד, שלטנו בקצב ויכולנו לכבוש עוד שערים. גם אם רוברט לבנדובסקי לא מבקיע, יש לנו אחרים שיכולים לכבוש, התוצאה קצת משקרת".

פיקה נחשב לאחד הבלמים הגדולים בהיסטוריה של ברצלונה ושל הכדורגל הספרדי בכלל. השחקן שגדל בברצלונה חזר אליה בקיץ 2008 אחרי אפיזודות קצרות בסראגוסה ובמנצ'סטר יונייטד, ומיידית הפך לחלק בלתי נפרד מאחת הקבוצות הגדולות בתולדות הכדורגל העולמי.

לפיקה 615 הופעות במדי ברצלונה, בהן הבקיע 53 שערים. הוא זכה עם הקבוצה בשמונה אליפויות ספרד, שבעה גביעי ספרד, שלושה גביעי אירופה, שש פעמים בסופרקאפ הספרדי ושלוש פעמים בסופרקאפ האירופי ובגביע העולם למועדונים. בנוסף יש לו גם זכייה אחת באליפות אנגליה, בגביע האנגלי ובליגת האלופות כשחקן ספסל במנצ'סטר יונייטד.

פיקה גם היה שותף לתור הזהב של נבחרת ספרד. הוא אמנם לא לקח חלק בזכייה ביורו 2008, אך במונדיאל 2010 וביורו 2012, שגם בהן לה רוחה הניפה את הגביע, הוא היה שחקן הרכב קבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully