וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבזקי ספורט: כ-3,500 איש השתתפו במרוץ העגור

מרוץ העגור ה-8 של חברת מרתון ישראל התקיים באזור היפה בארץ ובעונה המושלמת לריצה: "אחד המרוצים המיוחדים שלנו, בזכות שיתוף הפעולה המוצלח עם אגמון החולה ועם קק"ל". גיא ניב יוביל את מסע האופניים "גלגלי אהבה"

מרוץ העגור. sportphotography,
מרוץ העגור/sportphotography

עונת נדידת הציפורים באגמון החולה נפתחת עם 25,000 עגורים שדווח כי נצפו השבוע, אשר היוו תפאורה מושלמת להזנקת מרוץ העגור ה-8 של חברת מרתון ישראל, היוצר חיבור מושלם בין אהבת הריצה והטבע לבין תרומה לפרויקט העגורים, באזור היפה בארץ ובעונה המושלמת לריצה.

במרוץ השתתפו 3500 רצים בשלושה מקצים: חצי מרתון (21.1 ק"מ), 10 ק"מ ו- 4 ק"מ, סביב האגמון, שמהווה תפאורה מושלמת בלב עמק החולה, מול הנוף הגלילי, ברקע ציפורים נודדות ומסלול שטוח, מסודר ומתאים להשגת תוצאה חדשה לשנה החדשה. גם השנה התווסף פן חדש וייחודי למרוץ, המוסיקה שהושמעה לרצים במהלך הריצה לא היתה קצבית ורועשת אלא מוסיקה קלאסית של יצירות קלאסיות מוכרות ונעימות לאוזן האדם ומסתבר שגם לציפורים.

אגמון החולה-קק"ל הפך בעשורים האחרונים לאחד מאתרי החנייה החשובים ביותר עבור העגור האפור. מתוך כ-100,000 עגורים שחולפים בנדידה דרומה כ- 30-40 אלף עגורים נשארים לחורף בעמק החולה. להקות העגורים ושלל בעלי הכנף, מהוות אטרקציה תיירותית ייחודית בגליל. בין מטרות המרוץ, שמה לה חברת מרתון ישראל לסייע בגיוס כספים לקיום הפרויקט החשוב ובהעלאת המודעות לשימור ציפורים נודדות באשר הן ועגורים בפרט. השתתפות במרוץ העגור, מהווה תרומה ותמיכה באזור הצפון, באגמון החולה ובפרויקט שימור העגורים.

אפי נעים, מנהל אזור עמק החולה, קק"ל מוסיף: "קרן קימת לישראל ואגמון החולה רואים חשיבות רבה במרוץ העגור. המרוץ חושף ומנגיש את סיפור נדידת העופות והעגורים מאירופה לאפריקה, ואת הקונפליקט הקיים בין אדם חקלאות וטבע".

עופר פדן, מייסד ומנכ"ל מרתון ישראל הוסיף: " מרוץ העגור הוא מאז ומתמיד, אחד המרוצים המיוחדים שלנו, בזכות שיתוף הפעולה המוצלח עם אגמון החולה ועם קק"ל, למטרת להעלאת המודעות לחשיבותו ולקיומו של האגמון ושל ציפור העגור בפרט בישראל".

ירון אוחיון מנהל מפ"ק בקק"ל: "מרוץ העגור הוא אירוע ספורטיבי ויפייפה. קק"ל שמחה לקחת חלק במרוץ שמספק מפגש עם נוף מרהיב וספורט. היום הזה הוא חגיגה אמיתית לעגורים, לאגמון ולגליל ואנשים מתכננים להגיע מכל רחבי הארץ".

גיא ניב. נעה ארנון,
גיא ניב/נעה ארנון

גיא ניב, אלוף ישראל ברכיבה לשנת 2022 שפרש לאחרונה מפעילות תחרותית ,יוביל את מסע האופניים גיא ניב, אלוף ישראל ברכיבה לשנת 2022, ניב התגייס למען המטרה החשובה של שיקום ילדים: "אני מצטרף למסע זו השנה החמישית וכל פעם מחדש אני מרגיש שזו זכות גדולה לקחת בזה חלק ולתרום מזמני לצורך מסע מופלא עם מטרה כל כך חשובה. ספורט זה דרך נפלאה לשיקום ולייצור תחושת מסוגלות לכל אדם ובוודאי ילדים בשיקום. יצא לי לפגוש את ילדי אלין ואת הצוות המופלא של בית החולים. הילדים שרוכבים במסע הם מעוררי השראה והערצה, לא פחות על דרך ההתמודדות שלהם והלחימה והעיקשות וההתמודדות".

בית החולים השיקומי לילדים אלי"ן נלחם כדי לתת לכל ילד את הטיפול הנכון. ההבדל בין מוגבלות למסוגלות תלוי בטפולים שעלותם אינה מכוסה במלואה על ידי קופות החולים, אבל באלי"ן לא מוותרים. כתוצאה מכך נאלץ בית החולים להיעזר מדי שנה בתרומות - כאשר השנה מגיע הסכום הנזקק ל-14 מיליון שקל כדי לאזן תקציב שנתי של 80 מיליון שקל.

השנה תהיה שנתו ה-22 של מסע "גלגלי האהבה", מסע האופניים השנתי בהשתתפות מאות רוכבים מישראל וממספר מדינות מרחבי העולם, שמדוושים יחד בכדי לגייס תרומות עבור ילדי בית החולים השיקומי אלי"ן שבירושלים.

"לילדים הזקוקים לשיקום אין זמן לחכות שהמגפות יחלפו או שתקציבים יועברו לבית החולים. העתיד שלהם תלוי ביכולת שלנו בבית החולים להעניק טיפול מיטבי למרות המצב ולמרות התנאים הלא פשוטים שנוצרו בתקופת הקורונה ומלווים אותנו גם היום. זה דורש מאיתנו יצירתיות, ובלי מסע הרכיבה הזה וכל התורמים הנפלאים שלנו לא נוכל לבצע זאת", הסבירה ד"ר מורית בארי מנכ"לית ביה"ח אלי"ן.

ואם כבר ילדי אלי"ן, גם השנה ירכבו במסע קבוצת רכיבה מצומצמת של ילדי אלי"ן אשר השתקמו בבית החולים והחלו לרכוב כדרך להמשיך בשיקום שלהם, במסגרת הקהילתית, ולמען המקום אשר העניק להם עוצמה וכוח בתקופת השיקום. (חלקם מטופלים בבית החולים עד היום). הילדים, חלקם כבר בוגרים, נפגשים מדי שבוע לאימונים, ומיועדים לרכב יום אחד מתוך ארבעת ימי המסע, לצד מתנדבים המלווים אותם לאורך כל השנה. חלק מהילדים הפכו ברבות השנים למלווים בעצמם. וכך, ילדים אשר לא יכלו ללכת, שיכולתם לעמוד הוטלה בעבר בספק, רוכבים עשרות קילומטרים וחוגגים את עצמאותם ובעיקר את ניצחונם וניצחון הרוח שלהם.

כאמור, לאור הגרעון של בית החולים והצורך בגיוס כספים גם השנה יתקיים מסע הרכיבה הייחודי: המסע יתקיים בצפון הארץ בתאריכים 7-10/11/22. יתקיימו 6 מסלולי רכיבה ברמות קושי שונות - בכביש ובשטח. במסלול הכביש ירכבו הרוכבים במשך 4 ימים, כאשר בכל יום ירכבו כ- 71 ק"מ ובמסלול האתגרי ירכבו הרוכבים במשך 4 ימים, כאשר בכל יום ממוצע הרכיבה יעמוד על 100 ק"מ.

  • עוד באותו נושא:
  • ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully