וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: זינדין זידאן ימונה למאמן נבחרת צרפת אחרי המונדיאל

על פי העיתונאי סרחיו ולנטין, כוכב הטריקולור בעבר שאימן בהצלחה בריאל מדריד, יחליף את דידייה דשאן בכל מקרה לאחר הטורניר בקטאר

תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 3.11/ספורט1

נבחרת צרפת חולמת להיות הראשונה מאז ברזיל ב-1962 שמצליחה להגן על תואר אלופת העולם, אבל שבועיים וחצי לפני שריקת הפתיחה של מונדיאל 2022 בקטאר, נטען הערב (חמישי) כי הטריקולור בכל מקרה יחליפו מאמן לאחר הטורניר. על פי העיתונאי הספרדי סרחיו ולנטין, זינדין זידאן יהיה מאמנה הבא של צרפת. לא מדובר בהפתעה מרעישה, שכן זיזו אמר לא אחת שהוא מעוניין בתפקיד ביום בו דידייה דשאן יסיים את חלקו, ולפי ולנטין הכול נסגר והמינוי יהפוך רשמי בינואר 2023.

דשאן, שהיה הקפטן של זידאן בנבחרת צרפת הגדולה שזכתה במונדיאל 1998 וביורו 2000, משמש כמאמן הנבחרת זה עשור. בדצמבר 2019, יותר משנה אחרי הזכייה במונדיאל ברוסיה, האריך חוזה עד לאחר המונדיאל בקטאר ונשאר בתפקיד למרות הכישלון ביורו, שם הודחה נבחרתו בשמינית הגמר על ידי שוויץ. הוא רמז לכך שאחרי קטאר יעזוב.

זינדין זידאן מאמן ריאל מדריד. רויטרס
חיכה לתפקיד הזה. זינדין זידאן/רויטרס

זידאן בן ה-50 כיכב במדי נבחרת צרפת בין השנים 1994 ל-2006, כשהשיא היה כמובן עם הצמד בגמר מול ברזיל במונדיאל 1998. שנתיים לאחר מכן היה ה-MVP של היורו וחגג עוד תואר, אבל אחרי יורו 2004 וההדחה ברבע הגמר בחר לפרוש מהנבחרת. הוא הפתיע כשחזר שנה לאחר מכן, סייע לצרפת להשיג את הכרטיס למונדיאל ובו הוביל אותה עד לגמר. לפני המשחק נבחר למצטיין הטורניר ובדקה השביעית סידר יתרון על איטליה, אבל בהארכה ספג כרטיס אדום אחרי אותה נגיחה מפורסמת בחזהו של מרקו מטראצי, והאזורי ניצחו לאחר מכן בפנדלים.

זיזו הצהיר על רצונו לאמן את הנבחרת, המתין בסבלנות ודחה הצעות ממועדונים שונים מאז נפרד מריאל מדריד לפני שנה וחצי. את הבלאנקוס הוא הוביל לשלוש זכיות רצופות בליגת האלופות כמאמן, עזב במפתיע ב-2018 וחזר לאחר כ-10 חודשים. בקדנציה השנייה זכה באליפות ספרד (השנייה שלו) וגם בסופר קופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully