וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכל בזכות כרטיס אדום? כך הפך מולנסטיין את רונאלדו למכונת שערים

ספר חדש חושף את סדרת האימונים שהעביר אקס מכבי חיפה את כוכב יונייטד במשך חודש אחד בקיץ 2007. המספרים מדברים בעד עצמם

תקציר: מנצ'סטר יונייטד - ווסטהאם 0:1/ספורט1

כעת, כשהוא רחוק משיאו ומבלה את רוב זמנו על הספסל של אריק טן האח, כבר קל לשכוח איזה שחקן מופלא היה כריסטיאנו רונאלדו בקדנציה הראשונה שלו במנצ'סטר יונייטד.

בספר חדש שסוקר את היריבות המיתולוגית בין CR7 וליאונל מסי, חזרו לשבועות שהפכו, לטענתם, את הפורטוגלי למכונת השערים המשומנת שכולנו מכירים היום. הכל החל במשחק חוץ מול פורטסמות' ב-15 באוגוסט, 2007. רונאלדו ספג כרטיס אדום לאחר עימות עם ריצ'ארד יוז, והורחק משלושה משחקים. אחריהם נערכה פגרת נבחרות, כך ש-CR7 קיבל מיני-פגרה של חודש, ובה עבד ללא הפסקה על יכולות הכיבוש שלו.

כריסטיאנו רונאלדו מורחק ב-2007. Mike Hewitt, GettyImages
ניצל כל רגע מהפגרה. רונאלדו/GettyImages, Mike Hewitt

אחד מאנשי המפתח בשבועות הללו היה מאמן מכבי חיפה לשעבר רנה מולנסטיין - אז עוזרו של אלכס פרגוסון - שעבד עם רונאלדו יום אחר יום באימונים אישיים, במטרה מוצהרת אחת: לגרום לו להתמקד בכמות, ולא באיכות השערים. ההולנדי הציג לשחקן ההתקפה סרטונים של רוד ואן ניסטלרוי ואריק קאנטונה, והשניים יצאו יחד למתחם האימונים.

"מולנסטיין שרטט שורה של תרגילי בעיטות שנועדו לגרום לרונאלדו להיות מודע לעמדה שלו על כר הדשא. הוא ניסה להראות לו איך לכבוש מזוויות שונות בתוך הרחבה", נכתב בספר. "הוא תכנן מפה של כר הדשא וקטלג כל סוג של סיום מול השער, ב-12 איזורים שונים".

הפורטוגלי שמח מאוד מהאימונים הללו, ומדי בוקר היה מקדים את מולנסטיין למגרש האימונים. לפי הערכות של עוזר המאמן, הפורטוגלי כבש כ-5,000 שערים במהלך חודש האימונים שלהם. "כל הגישה שלו לגבי הבקעת שערים השתנתה", אמר. "זה הפך מ'אני רוצה לכבוש את שער העונה' ל'אני רוצה להיות מכונת שערים'. הוא היה כמו אדם עם משימה בחיים".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
עוזר מאמן מנצ'סטר יונייטד לשעבר רנה מולנסטיין. VI Images, GettyImages
"כל הגישה שלו לגבי הבקעת שערים השתנתה". מולנסטיין/GettyImages, VI Images

ואכן, אם בעונה שלפני כן כבש רונאלדו 17 שערי ליגה, אחרי הכרטיס האדום המדובר סיים CR7 את עונת 2007/08 עם 31 שערי ליגה, ו-42 שערים בכל המסגרות. עד אותו כרטיס אדום רשם שער כל 3.9 משחקים, ולאחריו, השתדרג לשער כל 1.4 משחקים במנצ'סטר יונייטד, שער כל 0.9 משחקים בריאל מדריד, ושער כל 1.3 משחקים ביובנטוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully