וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משליח אוכל ועובד בבית קברות לגיבור החדש של לוס אנג'לס לייקרס

עודכן לאחרונה: 3.11.2022 / 10:24

מאט ריאן הציל את לברון וחבריו מול ניו אורלינס, שנתיים לאחר שנאלץ לחלטר כדי לשרוד: "עוד לא שמעתי סיפור כמו שלי". דונצ'יץ' ממשיך להדהים: "הוא עושה דברים נדירים, אבל שום דבר כבר לא מפתיע איתו". אירווינג יתרום חצי מיליון דולר לליגה נגד השמצה

תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 3.11/ספורט1

1.3 שניות לסיום הזמן החוקי מול ניו אורלינס, מצאה עצמה לוס אנג'לס לייקרס בפיגור 111:108, אולי בדרך לצנוח למאזן של 5:1. דרווין האם לקח פסק זמן ותכנן תרגיל, בידיעה שאין לו ממש קלעי שלשות של ממש העונה. על כן, הכדור לא הלך ללברון ג'יימס (0 מ-7 מחוץ לקשת) או לאנתוני דייויס (0 מ-0), אלא דווקא לאחד השחקנים האלמונים ביותר על הפרקט - מאט ריאן. הגארד בן ה-25 שרשם עד העונה משחק NBA אחד בלבד בקריירה תפר שלשה ענקית מהפינה, שלח את המשחק להארכה וסייע לקבוצתו לנצח בסופו של דבר 117:120.

זהו סיפור סינדרלה של ממש. ריאן עבר שלושה קולג'ים, ובאופן לא ממש מפתיע, לא נבחר בדראפט ה-NBA של 2020. המחשבות על קריירת כדורסל מקצוענית נראו כמו חלום רחוק, הקורונה החלה, ובלית ברירה, ללא מקום להתאמן בו, רכש ריאן סל בוולמארט והציב אותו במגרש החניה מחוץ לדירה שלו.

הכדורסלן נטול העבודה החל לעבוד כשליח של "דורדאש" - שירות משלוחי אוכל בארצות הברית. אבל זה לא הכל. בין היתר, הרוויח את לחמו כגנן בבית קברות ושימש גם כמאמן ילדים. "עוד לא שמעתי סיפור כמו שלי", אמר בשנה שעברה ל"אתלטיק". "אני לא מאמין שהסיפור שלי נכון, אבל זה מה שקרה".

מה שקרה לאחר מכן זה זימון לליגת הקיץ של קליבלנד, כמה משחקים בליגת הפיתוח של ה-NBA וחוזה זמני בבוסטון אשתקד. במדי הסלטיקס שותף רק פעם אחת, לפני ששוחרר, אך מוסר העבודה הגבוה של ריאן סידר לו חוזה בלייקרס בקיץ האחרון. לאט לאט, בזכות יכולות הקליעה שלו (54.5 אחוז העונה - יותר מכל שחקן אחר בקבוצה), הוא החל לפלס את דרכו אל תוך הרוטציה של דרווין האם, והשיא הגיע עם השלשה הדרמטית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"הצלחתי להגיע לזריקה נקיה, ואני לא רוצה להישמע שחצן, אבל עבור כל קלעי, ברגע שאתה מסדר את הרגליים שלך כמו שצריך - אי אפשר לבקש יותר", אמר בסיום. "היו לי מבטים נהדרים, החברים שלי לקבוצה מצאו אותי ואני פשוט אסיר תודה. אני לא יודע איך להביע את הכרת התודה שלי כלפי דרווין האם, ששם אותי בפוזיציה להצליח. זו בלי ספק הזריקה הכי גדולה בחיי".

מתברר שהיה זה מהלך מתוכנן: אנתוני דייויס חסם לריאן, הגנת הפליקנס התבלבלה ואוסטין ריבס מצא את חברו פנוי בפינה. "זה היה תרגיל גדול", אמר דייויס. "כולם חשבו שהכדור יילך ללברון או ללוני ווקר או משהו כזה". ריבס הוסיף: "כשדרווין שרטט את התרגיל, אמרתי לעצמי, 'אין מצב שאני מוסר למאט ריאן'. ראיתי את התרגיל הזה מיליון פעמים, והוא אולי עבד פעם אחת. אבל אף אחד לא היה פנוי ודייויס עשה חסימה נהדרת, אז ידעתי שאין ברירה".

"אני מאושר עבורו", אמר האם. "זה עבד. התרגיל בוצע באופן נהדר, ולמאט היה את האומץ לזרוק ולקלוע".

ומגיבור אלמוני, לאחד הכוכבים הגדולים בתבל. פתיחת העונה המופלאה של לוקה דונצ'יץ' נמשכה גם הלילה, כשכוכב דאלאס הפך לשחקן הראשון מאז ווילט צ'מברליין שפותח את העונה עם 30 נקודות או יותר בכל אחד משבעת משחקיו הראשונים. ווילט עשה זאת למשך 23 משחקים רצופים ב-1962/63 - משימה כמעט בלתי אפשרית, אך אם מישהו מסוגל לעמוד בה, זה כנראה דונצ'יץ'.

"הוא עושה דברים נדירים, ואנחנו זוכים לראות אותם על בסיס יומי", אמר ג'ייסון קיד על הגארד שלו, שקלע 33 נקודות בניצחון 100:103 על יוטה, ומעמיד כעת ממוצעים של 36.1 נקודות למשחק. ב-60 העונות האחרונות, רק לשני שחקנים היה ממוצע גבוה יותר אחרי שבעה משחקים: מייקל ג'ורדן (37 ב-1986/87) וג'יימס הארדן (36.6 ב-2019/20).

"זה די מגניב", הוסיף קיד. "הוא בן 23 ומשחק ברמה מאוד מיוחדת. הוא יכול לעשות הכל בכל כך הרבה דרכים, וזה פשוט מגניב לראות. הוא סוחב את הקבוצה ושם אותנו בעמדה לנצח".

אשתקד הגיע דונצ'יץ' עם מעט משקל עודף לעונה, אך כעת הוא נראה חזק ומאיים מתמיד. "אני יודע שהייתי צריך להתחיל טוב יותר בעונה שעברה, זה לא היה מתקבל על הדעת", הודה הכוכב, שקולע העונה ב-51.4 אחוז מהשדה. "ניסיתי ללמוד מזה".

"זה מדהים, אבל אני לא מופתע", אמר ספנסר דינווידי על חברו. "לוקה גאון בכל מובן כשזה מגיע לכדורסל, אז שום דבר כבר לא מדהים אותי. הוא צעיר, ולכן עוד לא הגיע לשיא. הוא עוד הולך לקבוע שיאי מועדון רבים, וידברו עליו ברשימה של הגדולים ביותר".

קיירי אירווינג הודיע כי יתרום 500 אלף דולר - כמו קבוצתו, ברוקלין - לליגה נגד השמצה, לאחר השערוריה שחולל עם הפוסט האנטישמי ברשתות החברתיות. "אני מתנגד לכל הצורות של שנאה ודיכוי", הצהיר. "אני מודע להשפעה השלילית של הפוסט שלי על הקהילה היהודית, ולוקח אחריות. אני לא חושב שכל מה שנאמר בסרט משקף את העקרונות שלי. אני בן אנוש ואני לומד ורוצה להמשיך ללמוד ולשמור על ראש פתוח. לא התכוונתי לפגוע באף אחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully