וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התובע יבחן את התנהלות הלדר לופס במשחק נגד מכבי תל אביב

2.11.2022 / 12:38

לוואלה! ספורט נודע ששופט המסך בדק בזמן שהמשחק הופסק אם יש צורך להרחיק את מגן הפועל באר שבע, אבל הסתפק בצהוב ששלף שמואלביץ' מכיוון שזו לא הייתה תנועה מגונה. עו"ד רשף יבחר להעמידו לדין בעקבות התגרות בקהל האורח?

תקציר: הפועל באר שבע - מכבי תל אביב 0:2/ספורט 1

תובע ההתאחדות לכדורגל, עו"ד ניר רשף, יבחן האם יש מקום להתערבותו ולהעמדה לדין של שחקן הפועל באר שבע, הלדר לופס, בעקבות תנועת השמחה וההתרסה לעבר אוהדי מכבי תל אביב במשחק בין הקבוצות שלשום (שני) באצטדיון טרנר שהסתיים ב-0:2 למקומיים.

כזכור, במהלך המחצית השנייה הופסק המשחק למספר דקות אחרי שאוהדי מכבי תל אביב השליכו חפצים למגרש כתגובה לאותה תנועה שביצע המגן השמאלי של הפועל באר שבע. שופט המשחק, איתן שמואלביץ', הוציא כרטיס צהוב לפורטוגלי שנראה מנשק את סמל הפועל באר שבע כשפניו לעבר יציע האורחים, בו כמובן ישבו אוהדי מכבי תל אביב.

שחקן הפועל באר שבע הלדר לופס. לירון מולדובן
המשחק נעצר למספר דקות בעקבות תנועה שביצע. לופס/לירון מולדובן

לוואלה! ספורט נודע שבזמן שהמשחק הופסק לכמה דקות, בחן שופט המסך זיו אדלר את המקרה, והחליט להסתפק בכרטיס הצהוב ששלף שמאולביץ' ולא לקרוא לו על מנת להמליץ לו להרחיק את השחקן בכרטיס אדום. באיגוד השופטים טוענים כי שליפת כרטיס אדום במקרה דומה מתבקשת כאשר שחקן מבצע תנועה מגונה לעבר קהל או תנועה שמתפרשת כגזענית. במקרה זה חשב אדלר, וכך חושבים גם באיגוד השופטים, שלא היה מקום להתערבות ושהכרטיס הצהוב אותו ביקש להוציא עוזר השופט שהיה קרוב לאירוע, היה נכון ומדויק.

תובע ההתאחדות, עו"ד רשף שעסוק ביממה האחרונה בערעור שיישמע בעוד שעה קלה בבית הדין העליון בעקבות אירועי הדרבי התל אביבי והעונשים הכבדים שספגו הפועל ומכבי תל אביב, טרם בחן את הנושא ולא נחשף עדיין לדו"ח של שמואלביץ' - שצפוי לציין את העובדה שהופסק המשחק כתוצאה מהתנהגות אוהדי מכבי תל אביב, וקרוב לוודאי שגם יכתוב על התנועה של לופס שהובילה לאירוע.

יש לציין שעוד לפני תחילת העונה שלח תובע ההתאחדות מכתב לקבוצות וכתב בין היתר כי ישקול העמדה לדין על אירועים שבהם יתגרו שחקנים בקהל האוהדים.

כזכור, במחזור השני העונה באצטדיון בפתח תקוה, התגרה קשר הפועל באר שבע רמזי ספורי בקהל אוהדי בית"ר ירושלים - ספורי טען שכך הוא חוגג שערים, אבל באיגוד השופטים טענו אז כי השופט אוראל גרינפלד שגה כשלא שלף לו כרטיס צהוב. חשוב עוד להדגיש בהיבט הזה כי בין אם רשף יחליט להתערב ובין אם יחשוב שהכרטיס הצהוב שיצא מספיק במקרה זה, בהפועל באר שבע יצטרכו להבהיר ללופס שכרטיסים צהובים מיותרים כמו זה שקיבל במקרה הנ"ל עלולים לעלות להם ולו ביוקר בהמשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully