וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה חולמת: "רוצים להתחיל לייצר שושלת, לא רק הישג פעם בעשור"

2.11.2022 / 11:30

הירוקים בונים על השלמת קמפיין היסטורי ("רק תזכרו את הזלזול בנו"), יודעים שהשגת המקום השלישי תסלול עבורם את הדרך האירופית גם לעונה הבאה ומקווים לא להתגעגע יותר מדי למעמד החלומי ולחזור להתעסק במרמור בסגל ובשינויים בינואר

תקציר: מכבי חיפה - מ.ס. אשדוד 1:3/ספורט1

לפני מעל לחודשיים ישבו שחקני מכבי חיפה במתחם האימונים בכפר גלים וראו את הגרלת שלב הבתים של ליגת האלופות. כאשר הכדורים החלו להיפתח הבינו שחקני חיפה שיש להם סיכוי להיכנס לאחד מהבתים היותר קשים שהיו בשנים האחרונות, כשהאופציות היחידות שנותרו הן בית עם באיירן מינכן, ברצלונה ואינטר או בית שיכלול את פריז סן ז'רמן, בנפיקה ויובנטוס. בעוד שבקהל הירוק החשש היה שקמפיין אפס נקודות אפס שערים ישוחזר, בכפר גלים התחושות כבר היו שונות.

השחקנים כמובן שמחו על ההזדמנות לפגוש את השחקנים הטובים בעולם, אך מי שהתייצב מיד אל מול חבריו והבהיר שהוא משוכנע שיהיה קמפיין היסטורי היה דולב חזיזה. כשעה לאחר ההגרלה הקשר הגיע גם למסיבת העיתונאים והצהיר בריש גלי: "לכם זה יישמע מצחיק אבל בסמי עופר כל קבוצה שתגיע לכאן כולל פריס תקיא דם כדי לנצח". הירוקים אמנם לא חשבו על ההעפלה לשלב הבא, אך המטרה בחדרי חדרים הייתה לרשום לפחות ניצחון אחד ולהבקיע כמה שיותר שערים. "ידענו שזה בית שיהיה בלתי אפשרי להעפיל ממנו", קובע גורם בחיפה. "אבל רצינו שזה יהיה קמפיין שהקהל שלנו יתגאה בו".

שחקן מכבי חיפה דולב חזיזה, מול שחקן בנפיקה, דויד נרס. Soccrates Images, GettyImages
האמין מהרגע הראשון. דולב חזיזה/GettyImages, Soccrates Images

הערב (רביעי) יפגשו שחקניו של ברק בכר את בנפיקה למשחק האחרון שלהם העונה במסגרת ליגת האלופות אך הירוקים עדיין לא רוצים לסיים את החלום האירופאי וחולמים על המקום השלישי "גם פריז וגם יובנטוס איבדו נקודות בבית נגד בנפיקה, אם נצליח להשיג נקודה או שלוש ולסיים מקום שלישי זה יהיה ההישג הכי גדול המועדון", קובע גורם בחיפה ומקבל חיזוק מאחד השחקנים הבכירים. "אם מישהו היה אומר שנגיע למחזור האחרון שיש סיכוי ריאלי מאוד לסיים מקום שלישי כל העולם היה צוחק עליו. רק תזכרו את התגובות של שחקני עבר כמו אגוארו ואת הזלזול בנו ותבינו עד כמה אפשר היום לעשות משהו היסטורי".


המשמעות של העפלה למקום השלישי היא לא רק של יוקרה עבור הירוקים, "ירידה" לליגה האירופאית צפויה להכניס כסף רב למועדון. כ-900 אלף יורו ייכנסו כמענק על נקודה, וסכום גבוה פי 3 אם חיפה תדהים ותנצח, וזאת מבלי לדבר על המענק של ההשתתפות בשלבי הנוקאאוט של הליגה האירופאית, זכויות השידור וכמובן משחק נוסף בו הירוקים ימלאו את האיצטדיון.

כמו כן גם מבחינת נקודות דירוג הדבר משמעותי וההעפלה תבטיח כמעט בוודאות שחיפה תהיה מדורגת בסיבובים המוקדמים של המפעלים האירופיים בעונה הבאה אם אכן תגיע לשם. "אנחנו לא רוצים יותר להסתפק בפעם בעשור לרשום הישג אירופי", אמר גורם בכיר במועדון. "אנחנו רוצים להתחיל לייצר שושלת, וזה אפשרי. אם נעשה היסטוריה היום זה יקל מאוד את הדרך בעונה הבאה".

עוד בוואלה!

רוצים להוזיל הוצאות משפחתיות? חבילת סלולר משתלמת במיוחד!

לכתבה המלאה
דין דוד עם מאוויס צ'יבוטה מכבי חיפה. דני מרון
המשך המסע האירופי ימנע מרמור בסגל?/דני מרון

משמעות נוספת היא השארת הסגל בדריכות. בחיפה יודעים שפגרת המונדיאל היא סוג של נס עבורם בעונה אירופית שכזו כאשר עד נובמבר הירוקים ישלימו 26 משחקים רשמיים העונה. לשם ההשוואה בעונה שעברה שכללה גם היא הופעה באירופה הם רשמו ארבעה משחקים פחות ובעונה לפני כן בחיפה שיחקו רק שמונה משחקים רשמיים עד תאריך זה (ללא גביע הטוטו).

הפציעות של דולב חזיזה, מחמוד ג'אבר, דניאל סונדגרן, דילן בטובינסיקה וסוף פודגוראנו רק מוכיחות עד כמה העומס על הירוקים היה גדול, אלא שמנגד הדחה מאירופה היום עשויה להשאיר אותם בחצי השני של העונה עם סגל רחב של שחקנים שמשוכנעים שהם צריכים לקבל דקות משמעותיות ולא יקבלו את מבוקשם, מה שעשוי להוביל למרמור.

"אין ספק שאם נסיים במקום השלישי הרבה שחקנים ירצו להישאר, גם בשביל להמשיך במסע האירופי וגם יהיה אפשר לחלק את הכוחות בלי פרצופים", משוכנע גורם בקבוצה. "אם נסיים היום את המסע האירופי אז אין ספק שנצטרך לעשות מחשבה מחדש ואולי לשחרר לא מעט שחקנים להשאלות בינואר כדי לא ליצור עומס מיותר שרק יפגע בנו".

שון גולדברג מול דושאן ולאחוביץ', מכבי חיפה נגד יובנטוס. מאור אלקסלסי
כבר מתגעגעים לאווירת ליגת האלופות/מאור אלקסלסי

בחיפה לא רוצים לסכם את המסע האירופי עוד לפני המשחק הערב, אך בקרב השחקנים כבר ברור דבר אחד והוא שהעונה הנוכחית סיפקה להם חוויות לקריירה שלמה. "כל הזמן היו אומרים שליגת האלופות זה משהו אחר", מספר אחד השחקנים. "אבל עד שאתה לא שם אתה לא מבין את זה. גם העוצמות במשחקים עצמם וכמובן מה שהקהל שלנו עשה זה מטורף. אין שחקן לא יתגעגע לזה, אבל אנחנו מקווים לא להתגעגע יותר מדי זמן - להמשיך בליגה האירופאת, לקחת אליפות ובעונה הבאה להגיע לאותו מעמד שוב".

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully