וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי עולה בקשר? האופציות של נבחרת צרפת ללא קאנטה ופוגבה

פציעת שני הקשרים סיבכה את אלופת העולם, דשאן מחפש פתרונות לקראת המונדיאל. טשואמני קרוב להיות באנקר, קמאבינגה מתקשה ושחקני הליגה המקומית נושפים בעורפו

תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 1.11/ספורט1

מתוך 23 שחקנים שהיו שותפים לזכייה של צרפת במונדיאל 2018, עשרה לכל היותר יהיו בסגל שייצא לקטאר בניסיון להגן על התואר. חלק מגיבורי הזכייה ברוסיה כבר אינם רלוונטים לנבחרת והרבה אחרי השיא (בלס מטוידי, סמואל אומטיטי למשל), אך שני השמות הבולטים ברשימה - פול פוגבה ואנגולו קאנטה - נפצעו ושיבשו למאמן דידייה דשאן את התכניות.

בהיעדר שני הקשרים הבולטים בזכייה של צרפת, דשאן יצטרך למצוא פתרונות חדשים למרכז השדה. יש לציין כי הצרה הזו אינה חדשה עבורו ומוכרת לו מקמפיין ליגת האומות האחרון, לאור העובדה שקאנטה החמיץ את חמשת המשחקים האחרונים של הנבחרת, בעוד פוגבה שלא ערך הופעה רשמית מאז החזרה בקיץ ליובנטוס לבש את המדים הלאומיים פעמיים בלבד ב-12 החודשים האחרונים - במשחקי ידידות נגד חוף השנהב ודרום אפריקה.

קמפיין ליגת האומות של אלופת העולם היה כושל במיוחד, עם חמש נקודות בלבד מששת המשחקים נגד קרואטיה, דנמרק וצרפת, אך המערכים וההרכבים עימם עלה דשאן עוזרים לחזות כיצד ייראה הקישור במשחקי שלב הבתים - מול אוסטרליה, דנמרק וטוניסיה - ומעבר לכך.

מאמן נבחרת צרפת דידייה דשאן. רויטרס
כאב ראש. דשאן/רויטרס

השמות הראשונים שעולים לראש הם צמד הצעירים של ריאל מדריד - אורליין טשואמני ואדוארדו קמאבינגה. טשואמני שהגיע הקיץ ממונאקו השתלב נהדר במדריד והצליח להיכנס לנעליו של קאסמירו, ונראה שהוא הכי קרוב להבטחת המקום בהרכב הנבחרת. לעומתו, חברו הצעיר שהחל את עונתו השנייה בבירת ספרד מתקשה להרשים כשהוא מקבל את הצ'אנס ב-11, ומשפיע רק כאשר הוא עולה מהספסל.

הסוגיה הזאת לא חמקה מעיניו של המאמן הלאומי. בהפסד 2:0 לדנמרק, שני החברים מריאל עלו יחד בקישור, קמאבינגה הוחלף כבר במחצית ו"זכה" לביקורת די חריפה מדשאן. אז מה הן האופציות האחרות?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אורליאן טשואמני, שחקן נבחרת צרפת. FRANCK FIFE, GettyImages
הכי קרוב לבאנקר בהרכב. טשואמני/GettyImages, FRANCK FIFE

במשחק שלפני כן, נגד אוסטריה, יוסוף פופאנה ממונאקו עלה לצד טשואמני, כאשר בשני המשחקים הללו המערך הצרפתי כלל שלושה בלמים. מבט למשחקים שהיו קודם לכן מראים שינוי במערך (קו של ארבעה שחקני הגנה) ומרכז שדה יותר מעובה שמורכב משלושה קשרים. מתאו גנדוזי שהפך במדי מארסיי לאחד הקשרים הבולטים בליגה הצרפתית הוא אופציה, כמו גם אדריאן ראביו שנקלע לבינוניות של יובנטוס.

אפשרות נוספת היא זו של בובקאר קמארה שהגיע הקיץ ממארסיי לאסטון וילה. הקשר שקיבל את חולצת ההרכב מדשאן נפצע בשלב מוקדם של העונה והיה חשש שיחמיץ את המונדיאל, אך קצב ההחלמה שלו מהיר מהצפוי וייתכן כי הוא יספיק להתאושש בזמן לקטאר.

אז בעוד ההתקפה די נעולה עם קארים בנזמה, קיליאן אמבפה ואנטואן גריזמן, בחולייה שמאחוריהם צפוי קרב לא פשוט על הזכות להגן על התואר של אלופת העולם. עם כמה קשרים שלא נחשבים לטובים בתחומם כמו פוגבה וקאנטה, צרפת נמצאת בסכנה של עוד טורניר מאכזב אחרי ההדחה מיורו 2020 כבר בשמינית הגמר, אך מנגד אותם שחקנים יוכלו לשבור את תקרת הזכוכית, להפוך מכוכבים לאומיים לבינלאומיים, ואולי אפילו להוסיף את הכוכב השלישי מעל הסמל של הטריקולור.

שחקני נבחרת צרפת חוגגים. רויטרס
יכולים להתגבר על הפציעות בדרך להנפה נוספת? שחקני נבחרת צרפת/רויטרס

הקישור והמערך של נבחרת צרפת במשחקי ליגת האומות

25.9, הפסד 2:0 לדנמרק: אורליין טשואמני, אדוארדו קמאבינגה (שלושה בלמים)
22.9, ניצחון 0:2 על אוסטריה: אורליין טשואמני, יוסוף פופאנה (שלושה בלמים)
13.6, הפסד 1:0 לקרואטיה: בובקאר קמארה, מתאו גנדוזי, אדריאן ראביו (שני בלמים)
10.6, 1:1 נגד אוסטריה: אורליין טשואמני, בובקאר קמארה (שני בלמים, רביעיית התקפה)
6.6., 1:1 נגד קרואטיה: אורליין טשואמני, מתאו גנדוזי, אדריאן ראביו (שני בלמים)
3.6, הפסד 2:1 לדנמרק: אורליין טשואמני, אנגולו קאנטה (שלושה בלמים)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully