וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלמנגו זכתה בגביע הליברטדורס בפעם השלישית בתולדותיה

פדרו הנריקה הורחק והותיר את אתלטיקו פרנאנסה ב-10 שחקנים במחצית הראשונה, גביגול כבש לפני ההפסקה וסקולארי בן ה-73 הפסיד 1:0 ופספס הזדמנות להוביל את קבוצתו לזכייה היסטורית במה שצפוי להיות משחקו האחרון כמאמן

תקציר הניצחון של פלמנגו בגמר גביע ליברטדורס/ספורט1

פלמנגו זכתה בפעם השלישית בתולדותיה בגביע הליברטדורס, כאשר ניצחה הלילה (בין שבת לראשון) 0:1 את אתלטיקו פרנאנסה בגמר-כל ברזילאי משער של גבריאל ברבוסה במשחק שנערך במונומנטל בגואיאקיל, אקוודור

היה זה גמר שלישי ברציפות בליברטדורס בין שתי יריבות ברזילאיות ופלמנגו הניפה את הגביע הנכסף של דרום אמריקה בפעם השנייה תוך שלוש שנים - היא הפסידה לפלמייראס בהארכה בה-2021 וב-2019 הכניעה את ריבר פלייט הארגנטינית 1:2 בדקה ה-92. עבור פרנאנסה היה זה גמר שני בתולדותיה וכמו ב-2005 כשהפסידה לסאו פאולו, גם הלילה לא הצליחה לנצח והמאמן לואיז פליפה סקולארי פספס הזדמנות להניף את הגביע אחרי שנים ארוכות וככל הנראה במשחקו האחרון בקריירה כמאמן.

שחקן פלמנגו גבריאל ברבוסה מניף את גביע ליברטדורדס. Hector Vivas, GettyImages
גביגול כבש, פלמנגו שוב אלופת דרום אמריקה/GettyImages, Hector Vivas

סקולארי, שכאשר הגיע לצ'לסי ב-2008 סיפר על כוונתו לפרוש מאימון אחרי חמש שנים, כבר בן 73 היום ומדריך שחקנים שרובם אפילו לא נולדו כאשר הוביל את גרמיו לזכייה בליברטדורס ב-1995. ארבע שנים לאחר מכן עשה את זה גם עם פלמייראס ורגע לפני מעבר לתפקיד מנהל טכני, הוא קיווה להדהים עם פרנאנסה, שמחזיקה בתקציב ה-13 בגובהו בברזיל והגיעה כאנדרדוג מובהק מול פלמנגו, שבסגל שלה כוכבים וביניהם ארתורו וידאל וכמובן גביגול שהכריע את המפגש.

התפנית באקוודור הגיעה בדקה ה-43, אז פדרו הנריקה ספג כרטיס צהוב שני תוך רבע שעה והותיר את חבריו להילחם על הגביע בחסרון מספרי בשלב מאוד מוקדם. בסך הכל חמש דקות חלפו ואז גביגול, עדיין בעיצומה של המחצית הראשונה, נהנה ממסירה מצוינת של אברטון ריביירו וממצב נוח לא התבלבל וקבע 0:1 בהפסקה.

פרנאנסה התקשתה מול סוללת הכוכבים של פלמנגו, בוודאי כשהיא בעשרה שחקנים, מיעטה לסכן את שערו של סנטוס ובסיום זוהי פלמנגו שחוגגת פעם נוספת את זכייתה והכתרתה לאלופת דרום אמריקה, אחרי הנפות הגביע ב-1981 וב-2019.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully