וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום ה-8 ב-NBA: השיפור ההגנתי של דני אבדיה

העונה רק התחילה, אבל המספרים של הפורוורד הישראלי מרמזים על כך שהוא מסוגל לתפקד על תקן האיש למשימות מיוחדות של וושינגטון, הנישה שמייעד לו ווס אנסלד ג'וניור. בינתיים המאמן מסביר כיצד הוא התקדם, ואבדיה עצמו יודע: זה בעיקר בזכות הניסיון

דני אבדיה אמנם פתח את עונתו השלישית ב-NBA בעצלתיים בכל מה שקשור לתפוקה התקפית, אבל בהגנה, כך נראה, הוא הולך ומשתפר. אבדיה מעמיד בארבעת המשחקים של וושינגטון מפתיחת העונה ממוצע של 5.3 נקודות בלבד - אבל לפחות בצד ההגנתי מראה סימנים חיוביים למדי שמשתקפים היטב בסטטיסטיקות מתקדמות. אמנם מדובר במדגם קטן מאוד, ולא בהכרח מייצג, אבל ההתחלה מעודדת.

כך, למשל, באתר הסטטיסטיקה "FiveThirtyEight" המשתמש במדד שנקרא "Defensive RAPTOR", שבודק כמה שחקן מסוים משפר את ההגנה הקבוצתית פר 100 פוזשנים - אבדיה מדורג בין עשרת המקומות הכי גבוהים ב-NBA. בארבעת המשחקים הראשונים של העונה, הוויזארדס ספגו 7.2 נקודות פחות פר 100 פוזשנים כשאבדיה על המגרש, מה שמדרג אותו במקום ה-8 ב-NBA (מבין שחקנים ששיחקו 60 דקות ומעלה).

אבדיה אף מדורג במקום ה-25 בליגה עד כה ב-Defensive Win Shares, מדד מתקדם שבודק כמה שחקן מסוים עוזר לקבוצה שלו לנצח באמצעות ההגנה. כשהוא נמצא על המגרש, וושינגטון סופגת 98.4 נקודות בלבד פר 100 פוזשנים, מה שממקם אותו במקום הראשון בקבוצה, ומכניס אותו לטופ 10 ב-NBA מבין השחקנים ששיחקו שלושה משחקים או יותר.

דונובן מיטשל מול דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס מול קליבלנד קאבלירס. Jason Miller, GettyImages
יש עדיין לאן לשאוף. אבדיה מול דונובן מיטשל/GettyImages, Jason Miller

לקראת המשחק הלילה נגד אינדיאנה, ניתח מאמן הוויזארדס ווס אנסלד ג'וניור את ההגנה של אבדיה, ואמר: "דני עדיין צריך ללמוד איך לשמור שחקנים ספציפיים. לכל אחד יש הרגלים קצת אחרים. הוא מבין ששחקנים בכירים בליגה, אם אתה מאפשר להם חופש פעולה, הם יקלעו עליך שוב ושוב".

מתחילת העונה אבדיה מוצמד מדי משחק לגארד המוביל של היריבות, ומפעם לפעם גם מצליח להצר את צעדיו. "האם דני מוכן לאחריות הזאת? גם אם כן וגם אם לא, הוא יצטרך לעשות את זה", הצהיר אנסלד ג'וניור. "הוא עשה את זה קצת גם בעונה שעברה, היו לו מצ' אפים קשים. הוא משתפר ביכולת לשמור בלי לבצע עבירות, זו הייתה אחת הבעיות הגדולות שלו בהגנה בעונה שעברה".

אבדיה התייחס בעצמו לאתגר ההגנתי שלו העונה, ואמר אתמול: "אני מרגיש שאני יותר מחובר, מדבר יותר בהגנה. הכימיה שלנו טובה יותר, ורואים את זה בצד ההגנתי. אישית, אני בעיקר מרגיש יותר מנוסה. שמרתי על כוכבים גם בשתי העונות הראשונות שלי, ועכשיו אני מכיר אותם טוב יותר. אני מקווה להמשיך להשתפר בתחום הזה. בעבר פשוט הרמתי ידיים ולקוות שהשחקן שמולי יפספס, אבל עכשיו אני יודע מתי לקפוץ כדי לחסום, מתי מנסים לעשות לי הטעיית קליעה. אני מרגיש שאני מתפתח גם בתחום הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully