וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוש קוסם: הדומיננטיות הממגנטת של ווייד בולדווין ולורנזו בראון

צמד הגארדים של מכבי תל אביב היה אחראי ל-65 נקודות מה-85 הקבוצתיות, ומעמיד את הממוצע השלישי בטיבו בכל היורוליג. על הרגע שבו השניים החליפו תפקידים, החשדנות ביציע שהחלה להיסדק והטריו שניצח את פנאתינייקוס - זו שלא רוצה, לא יכולה ולא יודעת

גל מקל מודיע על פרישה מכדורסל/צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: אסף דרורי

1. קחו סל או שניים ברבע בלעדינו. ודי

85 נקודות קלעה אמש (חמישי) מכבי תל אביב. ווייד בולדווין ולורנזו בראון היו מעורבים ב-65 מהן באופן ישיר - כקולעים ו/או כמוסרים. כלומר, שלוש מכל ארבע נקודות נקלעו דרכם. הם הרכיבו 36 נקודות משותפות, 11 ריבאונדים, 15 אסיסטים ומדד 47 נגד פנאתינייקוס.

ברבע הראשון נרשמו רק שני סלים ללא מעורבות ישירה של בי אנד בי (אחד מהם היה כששניהם נחו על הספסל). ברבע השני היה עוד סל אחד בודד כזה (מריבאונד התקפה). וגם ברבע הרביעי היה רק אחד (מחטיפה ומתפרצת מהירה).

למעשה, מלבד רגעי ההתפוצצות של בונזי קולסון ברבע השלישי, אפשר לומר שכל משחק ההתקפה של מכבי תל אביב - בדגש על המילה "כל" - התחיל, עבר ונגמר בשניים הללו.

בראון ובולדווין בין צמדי הגארדים הדומיננטיים ביורוליג. דני מרון
בראון ובולדווין בין צמדי הגארדים הדומיננטיים ביורוליג/דני מרון

2. שאראס, היקמן, בראון

ביום שלפני משחק פתיחת העונה הובא כאן הסיפור שמאחורי יצירת הכימיה בין מרכיבי הצמד. לאחר שקיבל את ההצעה ממכבי, ועוד לפני שחתם על החוזה, טילפן בולדווין לבראון ושאל אותו כיצד הוא רואה את שיתוף הפעולה ביניהם. אתמול, בניגוד לארבעת המשחקים הקודמים, היה שלב שבו התהפכו התפקידים ביניהם.

זה קרה ברבע השני, כשהרכז - אחרי 0 מ-1 בעשר הדקות הראשונות - החליט שהגיעה העת לשדרוג ממוצעים. האיש קלע 14 נקודות מ-17 קבוצתיות בשבע דקות, ולפתע, התהפכו היוצרות. בולדווין, שהגיע חד, הוביל כדור וניהל את ההתקפות במשך כמה דקות רצופות, בעוד דווקא בראון תיפקד כגארד שני וכמוציא לפועל.

אגב, 14 נקודות לשחקן ברבע אחד אינן שיא מועדון. ריקי היקמן העמיד את המספר הזה מול חימקי מוסקבה ב-2013, ולשרונאס יאסיקביצ'יוס היו 18 ברבע הראשון בערבו של נס ז'לגיריס ב-2004. מה זה כבר עשור בין חברים.

סימני השאלה סביב בולדווין לא יתפזרו ככל הנראה עד שהעונה תסתיים, אבל בינתיים הוא נראה מחובר, מרוצה וממוקד. לא רק שיתוף הפעולה בינו לבין בראון עובד, אלא גם התחושה שמייצרת לו הסביבה; הוא חש בנוח ומבין שהקבוצה הזו שייכת לו, כמעט יותר מלכל אחד אחר. כמעט. וזה הרבה יותר ממה שהוא קיבל בתחנותיו הקודמות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
ווייד בולדווין, שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
ואותו, פריפטיס לא רצה בפנאתינייקוס לפני שנה. ווייד בולדווין/דני מרון

3. שיין לארקין מקליד/ה...

הדומיננטיות הממגנטת של בראון ובולדווין הגיעה לסוג של שיא, אבל לא הייתה חריגה או חד פעמית. בכלל, הם אחראים עד כה העונה ל-37.9% מהנקודות ו-66.6% מהאסיסטים של הקבוצה כולה.

הממוצע המשותף שלהם, 30.8 נקודות, הוא בין שלושת הגבוהים לצמד גארדים כלשהו ביורוליג. רק למייק ג'יימס ואלי אוקובו ממונאקו (34.8 למשחק יחד) ולדאריוס תומפסון ומרקוס הווארד מבאסקוניה (33) מספרים טובים יותר בשלב זה.

בשלב זה - כלומר, לפחות עד ששיין לארקין יחלים ויצטרף לוואסילייה מיציץ' באנאדולו אפס.

מאמן מכבי תל אביב עודד קטש. דני מרון
לא היה לו מה להוכיח, והוא הוכיח את זה לאקסית. עודד קטש/דני מרון

4. איך אומרים ביוונית צדק פואטי?

מהצד השני של המגרש הביטה פנאתינייקוס בעיניים כלות במתרחש, ולא האמינה שזה קורה לה. מכבי תל אביב הציגה בפניה את המציאות בצורה הכי עגומה שיכולה להיות; בניגוד לשלושת הקופים - שאחד מהם לא רואה, השני אינו שומע והאחר לא מדבר - פאו נתקלה אתמול בזה שלא יכול, זה שלא רוצה וזה שלא יודע.

לא יכול: לפני שנתיים וחצי, כשניק קלאתיס עזב את אואקה והחלה הקריסה במועדון, בראון סומן מראש כמחליף המיועד לו. היוונים ניהלו איתו מגעים במשך שבועות ארוכים וביזבזו זמן יקר על ההמתנה לתשובתו. לבסוף הוא בחר בפנרבחצ'ה.

לא רוצה: לפני שנה וקצת, כשהירוקים הבינו שלא יוכלו להעביר עוד עונה בלי קומבו גארד בעל שיעור קומה, הוצגה מועמדותו של בולדווין. האמריקאי רצה לבוא, אבל המאמן סירב בתוקף, משום ששמע את הדיווחים והסיפורים על אופיו ולא רצה ליטול סיכון שהאיש יפרק לו את חדר ההלבשה.

לא יודע: ואותו מאמן שלא היה מוכן לשמוע על בולדווין הוא דימיטריס פריפטיס. ראשי פאו דאז, פרנקי אלוורטיס ודימיטריס דיאמנטידיס, הפרו את ההבטחה המקורית שנתנו לעודד קטש ולא איפשרו לו להישאר, למרות שהביא דאבל. מאחורי ההחלטה עמד הרצון הבלתי נשלט שלהם לראות את פריפטיס חוזר; ובשביל מה? הוא כבר מזמן הפך להיסטוריה, ומועדון הפאר לא זכה מאז בשום תואר.

אתמול, אף ששתי אגדות העבר כבר אינן חלק מפנאתינייקוס, גם באתונה נזכרו בוודאי בסירוב של בראון, בדחיית בולדווין ובצעד השנוי במחלוקת כלפי קטש. איך אומרים ביוונית צדק פואטי?

מייק ג'יימס, שחקן מונאקו. Roberto Finizio, GettyImages
מפנים את הנתונים. מייק ג'יימס/GettyImages, Roberto Finizio

5. ואפילו לא היה בוז על סורקין

רבות דובר ונכתב על שיבוץ המשחקים הנוח שסידרו הגורל ו/או היורוליג ו/או מי שזה לא יהיה למכבי תל אביב. וזהו, הפרק הזה הסתיים. כעת הצהובים יידרשו לקפוץ מדרגה; בששת המחזורים הקרובים הם ייצאו לארבעה משחקי חוץ, ובשני משחקי הבית יפגשו יריבות קשות וקשוחות בדמותן של ברצלונה ואולימפיאקוס.

הם מגיעים לישורת הזו במצב הכי טוב שהיו יכולים לבקש. גם בתוך המועדון לא האמינו שיסיימו את אוקטובר במאזן 1:4, בפרט לאחר הגמגומים והקרטועים מול ז'לגיריס קובנה, פנרבחצ'ה ומונאקו. הלוא שיבוץ לו"ז נוח טומן בחיקו גם סיכון לא קטן, משום שכל הפסד עלול לגרור אוברדראפט בעייתי (מקצועית ותודעתית) להמשך.

בשורה התחתונה, מכבי לא החליקה באף אחד מהמשחקים שאסור היה לה להפסיד בהם, גרף השיפור ניכר באספקטים שונים וגם החשדנות מהיציעים כלפי קטש החלה להיסדק, כששמו נשמע בסיום בקריאות עידוד קצובות ברחבי ההיכל. מי היה מאמין, אפילו לא שרקו לו בוז כשהעז להחליף אתמול את רומן סורקין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully