וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א מתמוגגת מבראון: "בינגו שלא היה פה כמעט שני עשורים"

28.10.2022 / 8:55

הרכז המשיך לשלוט גם נגד פנאתינייקוס, והצהובים המשיכו את פתיחת העונה המושלמת בבית: "הרים אותנו בחמש דרגות". לקראת חודש נובמבר המאתגר, הכוכב מבין: "נצטרך ללמוד לשחק גם בחוץ"

תקציר: הפועל תל אביב הפסידה 89:77 באנקרה לטורק טלקום/ספורט1

1. פתיחת העונה המצוינת של מכבי תל אביב ביורוליג נמשכה גם אמש (חמישי) עם ניצחון נוח 74:85 על פנאתינייקוס ביד אליהו, שהעלה את הצהובים למאזן של ארבעה ניצחונות מחמישה משחקים והותיר אותם מושלמים בבית.

מכבי פתחה את המשחק בצורה די מהוססת, אבל בניגוד למשחקים קודמים לא נקלעה לפיגור משמעותי, ובמהלך הרבע השני החלה לפתוח פער על פנאתינייקוס, כשאת עיקר הבריחה היא עשתה במחצית השנייה דרך עצירת היריבה על 32 נקודות בלבד. הצהובים יצרו מספר מהלכים שהרימו את הקהל במשחק המעבר, והניצחון שלהם לא הוטל בספק לרגע. לורנזו בראון הוביל עם 22 נקודות ו-9 אסיסטים, ווייד בולדווין הוסיף 14 וג'וש ניבו קלע 13 לצד 7 ריבאונדים.

בסיום המשחק נראו השחקנים מרוצים מאוד בחדר ההלבשה. "באנו מוכנים מהרגע הראשון, לא נקלענו לפיגור כמו במשחקים הקודמים, זה חלק מהגיבוש שלנו וההתקדמות שלנו", אמר רומן סורקין, שקיבל רק 9 דקות וקלע 2 נקודות, "אנחנו תמיד יכולים להשתפר, הייתה לנו היום בעיה בריבאונד ההגנה, זה חלק מהדברים שאנחנו יכולים לעבוד עליהם. תמיד אפשר לחפש מה היה רע, אבל מה שחשוב זה רק להמשיך לרצות להשתפר".

המצטיין בראון הוסיף: "נלחמנו בכל המשחק, הם באו לשחק אבל גמרנו את המשחק כקבוצה, נשארנו ביחד ועשינו את המהלכים לקראת הסיום, עשינו עצירות גדולות וזה היה המפתח. הקהל שלנו הוא יתרון גדול. כשלא נהיה כאן, נצטרך לחפש את המומנטום לבד, אנחנו מעריכים את הקהל שנותן לנו אנרגיה".

לורנזו בראון, שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
"לא היה לנו בינגו כזה כמעט שני עשורים". לורנזו בראון/דני מרון

2. פתיחת העונה המרשימה של בראון במכבי תל אביב נמשכה גם מול פאו. אחרי חמישה משחקים, הרכז עומד על ממוצעים של 15.6 נקודות, 7.8 אסיסטים ו-4 ריבאונדים, שמתורגמים למדד 18.6 - כל אלה המספרים הכי טובים שלו בקריירת היורוליג.

מאמן מכבי תל אביב עודד קטש סיפר על בראון והקשר שלו עם ווייד בולדווין כי "בראון ובולדווין טובים בכדורסל ובכל יום לומדים אחד את השני, הם מכבדים אחד את השני ואוהבים לשחק ביחד. לפעמים עודף פרגון עוצר אותנו. אני שמח על המחויבות הזאת, הם באמת שמחים, שניהם מאוד רוצים להצליח ומבינים שכל אחד מהם צריך יכולת גבוהה סביבו כדי להצליח. הם מחבקים את זה".

במועדון מאוהבים ברכז, ואחד מאנשי מכבי תל אביב הודה אמש כי "גם בחלומות הוורודים שלנו לא חשבנו שהקליטה של לורנזו כאן תהיה כל כך מושלמת. כשאתה מחתים שחקן בקליבר הזה, יש תמיד תסריטים טובים שרצים לך - זה מעבר לתסריטים הכי טובים. הוא הגיע לכאן בכושר מטורף וזה הרים את כל הקבוצה שלנו בחמש דרגות לעומת איך שנראינו עד שהוא הגיע. לא היה לנו 'בינגו' כמוהו כמעט שני עשורים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שחקני מכבי תל אביב. דני מרון
הפעם, מכבי תל אביב לא נקלעה לפיגור מוקדם/דני מרון

3. בניגוד לחלקים רבים מארבעת המחזורים הראשונים של העונה האירופית, הצליחה אמש מכבי תל אביב לייצר יותר מהלכים במשחק המעבר, שתורגמו לסלים גדולים, אבל בעיקר לנקודות קלות שהרימו גם את האנרגיות וגם יצרו את ההפרש הרצוי.

"אני בטוח שזו הזהות שלנו, אנחנו דוחפים את הכדור, יש לנו שחקנים אתלטיים, שחקנים שיוכלים לקלוע. כולם יכולים לעשות הכל בקבוצה הזאת, כולל הגבוהים שלנו", סיפר בראון. בולדווין הוסיף: "קל לי כשיש גבוהים מהירים שיודעים לרוץ. צריך לעשות עצירות, לקחת את הריבאונד ואפשר לייצר מהלכי היילייטס כמו שהיו עם ניבו".

במכבי יודעים שלא בכל משחק הם יוכלו לייצר את האלמנט הזה, וכדי לעשות זאת הם יצטרכו להיות טובים מאוד בריבאונד ההגנה, "כל עוד לא ניתן ליריבה עוד הזדמנויות, ככה נוכל להעניש יותר במשחק המעבר", אמרו בקבוצה, "זה מתחיל בריבאונד ונגמר בדאנק בצד השני".

אוהדי מכבי תל אביב. דני מרון
הקהל עזר לצהובים להישאר מושלמים בבית/דני מרון

4. המשחק אמש היה האחרון של הצהובים בחודש אוקטובר ומסיים את הצד היותר נוח של לוח המשחקים, כשקטש ושחקניו מוצאים את עצמם צמודים לצמרת הטבלה. חודש נובמבר הוא בגדר מסע קשה בהרבה עבור מכבי, שתשחק בו חמישה משחקים ומהם שלושה בחוץ - נגד באסקוניה בשבוע הבא, ובהמשך שני משחקים בבלגרד נגד פרטיזן והכוכב האדום. ביד אליהו יתארחו שתיים מהקבוצות הטובות ביותר במפעל - ברצלונה בעוד שבועיים, ואולימפיאקוס בהמשך.

במועדון הודו כי עד כה משחקי הבית היו יתרון משמעותי עבורם, והניסיון היחיד שהיה להם במשחק חוץ היה נגד פנרבחצ'ה, והוא נגמר רע מאוד, כך שיצטרכו לדעת ליישם את העבודה הטובה גם מחוץ להיכל. "אנחנו עדיין מחפשים אחד את השני, כשנשחק כמה משחקים ברציפות בחוץ, נבין את עצמנו גם שם. המאמן מלמד אותנו כל מה שהוא יודע, כשהדברים יפלו במקום נהיה בסדר גם שם", סיפר בראון על מה שמחכה לקבוצה.

שחקני מכבי תל אביב. דני מרון
המבחן הבא: להביא את היכולת לידי ביטוי גם בחוץ/דני מרון

5. עוד לפני באסקוניה מחכה למכבי תל אביב מבחן נוסף, שוב בבית, נגד אלופת המדינה הפועל חולון. במועדון סיפרו בימים האחרונים כי אמנם מדובר במשחק ביתי, אבל מול יריבה איכותית, וזה לא יאפשר לצוות המקצועי לתת מנוחה ליותר משחק מפתח אחד. "חולון זה בדיוק סוג המשחקים שאתה לא רוצה ליפול בהם", אמרו בקבוצה, "הם טובים, יש להם כמה שחקנים עם איכויות ברמה הגבוהה ביותר, ואם לא נהיה במוכנות שיא, אנחנו יכולים ליפול נגדם".

סייע בהכנת הידיעה: אוהד שוירמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully