וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבזקי ספורט: שני אירועי רכיבה גדולים במוקד

עיריית פתח תקוה באמצעות אגף הספורט, תקיים את אירוע האופניים 'רוכבים בפתח תקוה' בפעם החמישית, ביום שישי ה-4.11. מאות אנשים רוכבים על אופניים ברחבי ישראל ברכיבת "אומץ בתנועה" השנתית בהובלת ארגון נכי צה"ל

אירוע רכיבת אופניים בפתח תקווה. יחצ,
אירוע הרכיבה בפתח תקווה יוצא לדרך/יחצ

תנופת הספורט בפתח תקוה נמשכת. עיריית פתח תקוה באמצעות אגף הספורט, תקיים את אירוע האופניים 'רוכבים בפתח תקוה' בפעם החמישית, ביום שישי ה-4.11.22 החל מהשעה 07:00 בבוקר. האירוע במעמד ראש העיר פתח תקוה רמי גרינברג, יוזנק מאצטדיון 'שלמה ביטוח' בפתח תקוה.
כ-2,500 רוכבים ורוכבות מכל הגילאים, משפחות וילדים, צפויים להשתתף ברוכבים בפתח תקוה, הכולל שלושה מקצים : 30 ק"מ, 15 ק"מ ו-7 ק"מ, שיעברו בשטח לאורך שבילי נחל הירקון בשילוב טבע, מים ושדות. הרכיבה באירוע מתאימה לאופני שטח, אופני טנדם ואופנים עם מושב ילד וזאת בהתאם לחלוקה על פי רמות הקושי במסלולים השונים.

ראש העיר פתח תקוה, רמי גרינברג: "אירוע הרכיבה העירוני הינו אירוע ספורט עממי, משפחתי ואנו כעיר המקדמת בריאות גאים לקיים אירוע עירוני המקדם אורח חיים בריא וספורטיבי. רכיבה על אופניים של כל הרוכבים מהעיר ומחוצה לה, בטבע העירוני - לאורך שבילי הירקון, היא חוויה מהנה ואני מזמין אתכם לבוא ולקחת בה חלק".

ההתכנסות לאירוע תחל מהשעה 6:00 בבוקר במתחם הכינוס שבחניון אצטדיון שלמה ביטוח בעיר, כאשר מקצה ה-30 ק"מ, יוזנק בשעה 7:00 בבוקר (המקצה האתגרי, השתתפות מגיל 14 ומעלה בליווי הורה מלווה) , מקצה ה-15 ק"מ יוזנק בשעה 7:30 בבוקר (רמת קושי בינונית, השתתפות מגיל 10 בליווי הורה מלווה) , ומקצה ה-7 ק"מ יוזנק בשעה 8:00 בבוקר (מסלול עממי משפחתי , כל הגילאים). כמו -כן , במתחם ההתכנסות יתקיימו פעילויות חווייתיות לכל המשפחה.

בשעה 11:00 בבוקר, ייערך טקס הסיום החגיגי במהלכו יוגרלו בין כל משתתפי האירוע פרסים יקרי ערך ובהם שני זוגות אופניים מקצועיים. ביום חמישי ה-3.11.22 , יום לפני האירוע, תתבצע חלוקת ערכות מוקדמת לרוכבים (בין השעות 15:00-21:00) בקניון עופר - קניון הגדול בפתח תקוה. בנוסף, חלוקת הערכות תתאפשר גם בבוקר האירוע במתחם האצטדיון (יש להגיע כשעה לפני הזינוק). יצוין, כי המשתתפים יוכלו לשכור אופניים לרכיבה באירוע וכן קסדות בעת ההרשמה. הרכיבה מתאימה לאופני שטח, ולא לאופני כביש ואופני ילדים עם גלגלי עזר.

ההרשמה לאירוע 'רוכבים בפתח תקוה' תתאפשר עד לתאריך ה-1.11.22 בחצות. כל משתתף יקבל ערכה הכוללת חולצה, מס' אופנים וצמיד בהתאם למסלול הרכיבה. להרשמה ולכל הפרטים אודות' רוכבים בפתח תקוה' 2022 לחצו כאן.

"רוכבי האופניים הישראלים מחכים שנה שלמה

מאות אנשים רוכבים על אופניים ברחבי ישראל ברכיבת "אומץ בתנועה" השנתית בת חמישה ימים לגיוס כספים למרכזי השיקום "בית הלוחם", המספקים שירותי שיקום לנכות ונכי צה"ל. הרכיבה, שהחלה ביום ראשון ומסתיימת ביום חמישי, לוקחת את המשתתפים ממצפה רמון בדרום עד לבירת ישראל ירושלים. בדרך עצרה הקבוצה לשחות בים המלח, אכלה ארוחת צהריים באחד הבסיסים הגדולים של צה"ל בדרום וערכה סיור לילי בירושלים.

180 המשתתפים הקנדים, האמריקאים והבריטים ול-120 נכי צה"ל המשתתפים רוכבים בחמישה מסלולים שונים לרבות רכיבת שטח, טיולים ורכיבת אקסטרים. כל משתתף רוכב בין 50 ל-135 ק"מ (31-84 מייל) מדי יום. המסע גייס למעלה ממיליון דולר קנדי עבור בית הלוחם, שלו מרכזים בירושלים, תל אביב, חיפה ובאר שבע. המרכזים מציעים טיפולים פרטניים לחיילים משוחררים פצועים, וכן אימוני שיקום ספורט ופעילויות משפחתיות.

"רוכבי האופניים הישראלים מחכים שנה שלמה עד שנבוא אנו רוכבי האופניים הקנדיים", אמר בריאן באריש, שהגיע זו השנה השביעית מטורונטו כדי להשתתף ב'אומץ בתנועה'. "זה לא רק לרכוב על אופניים לצד הפצועים אלא להתחבר אליהם ולשמוע את הסיפורים שלהם ולכבד אותם", הוסיף.
באריש, שהוא יהודי כמו רוב המשתתפים, מספר כי לא היה בישראל מאז שהיה נער, וחזר לאחר ששמע על הנסיעה מחברים המעורבים בבית הלוחם. מאז, "גיליתי כמה זה חשוב לפצועים שאנחנו מגיעים להראות להם את תמיכתנו בהם באופן אישי. זה הרבה יותר מסתם תרומה".

לצד באריש רכבו ג'ורדן רוזנצוויג ומרלה באק, שתי קנדיות נוספות שגייסו כסף ובאו לרכוב ברחבי ישראל. "ברגע שאתה מתחיל ללכת, אתה הופך לחלק מקהילה", אמר רוזנצוויג, שמגיע כבר חמש שנים. "וזה לא רק לראות את ישראל - זה מעבר לזה. זה מעבר ללהיות כאן כתייר. אנחנו ביחד, עם החברים שלנו. זה יפה." באק, שנמצא בעיצומו של מעבר לישראל מטורונטו, הסבירה שהכספים שמגייסים המשתתפים מגיעים ישירות לבית הלוחם. "הטיפול בבית הלוחם מדהים", אמרה. "יש כמה בחורים שפגשתי כשהם היו על כיסאות גלגלים ועכשיו הם הולכים!" המרכזים, לדבריה, "נותנים לפצועים משפחה, בית. זו קבוצה שאתה רוצה להשתייך אליה. חווית הנסיעה מעמידה הכל בפרספקטיבה. האנשים האלה עשו כל כך הרבה למען המדינה".

ישראל הנגבי, שמאמן כבר שמונה שנים את הרוכבים הפצועים, מספר כי "באתי בשביל החברות, בשביל האנשים שתרמו כל כך הרבה למדינה" ספורט, במיוחד רכיבה על אופניים, הוא טיפולי ועוזר לוותיקים "להתרחק מהכל ומכולם. זה בריא לנפש", הוא מוסיף.

זו השנה ה-15 ברציפות שהרכיבה מתקיימת, הודות למנכ"לית בית הלוחם קנדה ליסה לוי, יו"ר ארגון נכי צה"ל עידן קליימן ויו"ר קרן נכי צה"ל משה שמעה.

מרוץ גםאני רצה בבקעת הירדן. אמיתי אורבני,
מרוץ גםאני רצה/אמיתי אורבני

כחלק מאירועי חודש המודעות לסרטן השד ולבדיקות המצילות חיים, ומועד יום ההליכה הבינלאומי, מחר ביום שישי ה-28/10 יתקיים מרוץ "גמאני רצה" בבקעת הירדן. הפעילות נערכת בשיתוף פעולה של המועצה האזורית בקעת הירדן, מתנ"ס בקעת הירדן מבית החברה למתנ"סים ועמותת "גמאני רצה". אירוע הריצה יכלול שני מסלולים באורך 3 ו-6 קילומטרים, ויחל מהשעה 6:15 בבוקר במתנ"ס המועצה. את המרוץ מובילות בהתנדבות המאמנות ותושבות המועצה תמר אזולאי והדר דניאל.

זאת השנה השנייה בה בקעת הירדן מתגייסת למיזם "גמאני רצה" ומסייעת לקמפיין הישראלי להעלאת המודעות לנושא. עמותת "גמאני רצה" מפעילה עשרות קבוצות ריצה לנשים המתמודדות ומחלימות מסרטן השד, ובחודש אוקטובר מדרבנת רצות ורצים מכלל האוכלוסייה לצבור קילומטראז' של 40,075 ק"מ - המרחק הנדרש להקפת כדור הארץ, ולפרסם זאת כחלק מהגברת המודעות לנושא, ובכלל מדרבנת אנשים לרוץ כי זה בריא ומחסן.

ראש מועצה בקעת הירדן, דוד אלחייני, מסר: "אנחנו מזמינים את תושבי המועצה והציבור הכללי, להשתתף בפעילות המיוחדת הזאת שמתקיימת למען מטרה חשובה מאד. אני שמח מאד שאנו בבקעת הירדן שותפים להעלאת המודעות שתכליתה היא הצלת חיי אדם ומאחל הנאה והצלחה לכל המשתתפות והמשתתפים".

לפרטים נוספים לחצו כאן.

ספיישל אולימפיקס. יחצ,
ילד מעמותת 'עלה' מתחרה במשחקים הלאומיים/יחצ

לראשונה קבוצת ילדי עמותת 'עלה' - הרשת הלאומית לילדים ואנשים עם מוגבלויות, השתתפה במשחקים הלאומיים לשנת 2022, אשר מתקיימים בימים אלו בצפון הארץ במסגרת ארגון 'ספיישל אולימפיקס' העולמי.

ארגון 'ספיישל אולימפיקס' העולמי הוא ארגון המקדם תכניות ואירועי ספורט מיוחדים, המותאמים לילדים ואנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית. הספורט האתגרי מאפשר לאוכלוסייה עם המוגבלויות להתגבר על מחסומים וקשיים עמם הם מתמודדים מדי יום, ולגלות שהם מסוגלים אפילו ליותר. לצד קידום ענפי ספורט לבוגרים, כגון שחיה, כדורגל ועוד, מקדם הארגון את תכנית 'אתלט צעיר' - תכנית ספורט לילדים, במסגרת תכנית זו השתתפו גם ילדי רשת 'עלה'.

ההכנות לקראת השתתפותם של ילדי רשת 'עלה' במשחקים הלאומיים החלו לפני מספר חודשים, אז החלו הילדים להתאמן במסגרת ענפי הספורט השונים, באמצעות מאמנים מקצועיים, בעלי הכשרה ייחודית לחינוך המיוחד.

השבוע, כאמור, לאחר חודשי הכנה וציפייה השתתפו הילדים במשחקים הלאומיים במספר מקצים, ביניהם: ריצה, שיווי משקל, זריקה, קפיצה לגובה, בעיטה וקליעה למטרה. לאחר סיום התחרויות קיבלו הילדים המרוגשים, לקול תשואות הקהל, מדליות המציינות את הישגיהם המרשימים. ניכר היה כי ההשתתפות במשחקים העניקה להם תחושה של העצמה וביטחון עצמי ביכולותיהם.

שרהל'ה גרטלר ומיטל שמרגד, פיזיותרפיסטיות, מובילות התוכנית ברשת 'עלה': "ההשתתפות במשחקים תורמת רבות לקידומם ושיקומם של הילדים, עובדה זו ניכרת הן במהלך השנה באימונים, והן כעת, לאחר התחרות. התחרות מאפשרת לילדים להגיע להישגים שבמסגרת הרגילה הם היו מתקשים להגיע אליהם. האושר והשמחה ניכרים על פניהם של הילדים והם מחכים בציפייה להשתתף שוב במשחקים הלאומיים בשנת 2023".

  • עוד באותו נושא:
  • אופניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully