וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון חזר כמעט 20 שנה אחורה: "לא מגיע לו לשחק בקבוצה כזאת"

הלייקרס ירדו למאזן 4:0 שג'יימס לא זוכר מאז עונת הרוקי, ההתקפה בדרך לשפל ההיסטורי ("בואו נתחיל בלקלוע כמה זריקות") והמספרים מראים שזה לא עומד להשתנות. לא פלא שחבריו של לברון כבר מרחמים עליו: "הוא מנסה לשדר מקצוענות, אבל נאכל מבפנים"

כמעט 20 שנה עברו מאז עונת הרוקי של לברון ג'יימס, אותה פתח בקליבלנד עם ארבעה הפסדים. קשה להאמין שג'יימס חשב שהתסריט יחזור על עצמו בעונת 2022/23 עם הלייקרס, אבל זה מה שקרה אחרי שהצהובים-סגולים הפסידו הלילה (בין רביעי לחמישי) 110:99 לדנבר. אמנם בקושי עבר שבוע מפתיחת העונה, ואמנם ללייקרס יש גם נסיבות מקלות (הלילה היא שיחקה ללא ראסל ווסטברוק הפצוע), אבל ההיסטוריה מלמדת שבדרך כלל, קבוצות שפותחות עונה בצורה כזאת לא הופכות לטובות במיוחד.

בפעם האחרונה שהלייקרס פתחו עונה עם 4:0, זה היה בעונת 2015/16 הגרועה, שהייתה האחרונה בקריירה של קובי בריאנט והוקדשה בעיקר לפרידה ממנו. הקבוצה ההיא סיימה את אותה עונה עם מאזן של 17 ניצחונות בלבד לעומת 65 הפסדים, והייתה אחת הגרועות בתולדות הלייקרס.

בינתיים המספרים מראים שללייקרס אכן יש ליקויים מהותיים מאוד בסגל, שספק אם הם ברי תיקון. הגנתית הם אמנם מדורגים בצמרת של ה-NBA, אבל התקפית הם מעמידים את המספרים הגרועים בליגה. הרייטינג ההתקפי (נקודות פר 100 פוזשנים) שלהם עומד על 97.1, והוא לא רק הנמוך בליגה בפער גדול (כל יתר הקבוצות עם 100 ומעלה), אלא גם מעמיד אותם בקצב של קבוצות ההתקפה הגרועות בתולדות הליגה. אם הם ימשיכו בקצב הזה, הם יעמידו את ההתקפה השלישית הכי חלשה ב-20 השנים האחרונות.

לברון ג'יימס, לוס אנג'לס לייקרס, מול ארון גורדון, דנבר נאגטס. Jamie Schwaberow, GettyImages
התקפה איומה. לברון בפעולה, הלילה/GettyImages, Jamie Schwaberow

הבעיה מתחילה בקליעה מהשלוש, תחום בו הלייקרס נמצאים הרחק מאחור ביחס לשאר הליגה. בארבעת המשחקים הראשונים של העונה, הלייקרס קלעו 33 שלשות מתוך 148 ניסיונות - 22.3%. מדובר באחוז הנמוך ביותר שקבוצה כלשהי רשמה בתולדות הליגה אחרי ארבעה משחקים.

"מה צריך לקרות כדי שנתחיל לנצח? בואו נתחיל בלקלוע כמה זריקות", אמר ג'יימס המתוסכל בסיום. "הגנתית, אנחנו נראים בסדר גמור. לדעתי אנחנו בין קבוצות ההגנה הטובות בליגה. ההתקפה היא הבעיה, כי שם אנחנו מדורגים בתחתית של התחתית בכל הקטגוריות".

גם ג'יימס וורת'י, אחד השחקנים האגדיים של הקבוצה, לא זוכר קבוצה מוגבלת כל כך כמו הגרסה הנוכחית של הלייקרס. "אחרי המשחק הזה, אני זקוק למשקה חריף. איזה משחק נורא", אמר וורת'י. פרשן "פוקס" שאנון שארפ צייץ: "הלייקרס פשוט קבוצה רעה, עם או בלי ראסל ווסטברוק. הם פשוט נוראיים. לברון איבד היום כל כך הרבה כדורים, מעולם לא ראיתי משחק כל כך גרוע שלו".

גם קרלוס ארויו, אקס מכבי תל אביב ששיחק עם לברון במיאמי, מרחם עליו. בריאיון לפודקאסט של ריצ'רד ג'פרסון, אמר ארויו: "אני מרגיש רע עבורו, ממש. שיחקתי איתו, ואני יודע כמה הוא לוקח את המשחק ברצינות, כמה הוא נחוש להיות ווינר. אכפת לו מזה מאוד, ואני יודע שהוא מתקשה עכשיו, אני בטוח שקשה לו להיות בחדר ההלבשה הזה של הלייקרס", אמר ארויו, "הוא פשוט לובש על עצמו פרצוף של מקצוען, אבל בפנים הוא מתוסכל מאוד, הוא נשרף, וזה לא מגיע לו. לו מגיע לו לעבור את זה בשלב הזה של הקריירה. אבל אולי זה עוד ישתנה, כי הוא מנהיג דגול, ואף פעם אי אפשר להספיד אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully